Pagina 1 din 1

Nou la service:Proprietarii pot asista vizual la interventie

Scris: Mar 19-Feb-2013 21:04
de Vasea30
Schimbare ĂŽn service: Proprietarii pot asista vizual la intervenĂžie

Camera DeputaĂžilor a adoptat astĂŁzi un proiect de lege care ĂŽi dĂŁ posibilitatea proprietarului unui autovehicul sĂŁ urmĂŁreascĂŁ vizual sau prin transmisiune video operaĂžiunile de service aplicate maÂşinii sale Âşi sĂŁ le conteste dacĂŁ nu le considerĂŁ conforme.

324 de deputaĂži au votat acest proiect de lege. Doi s-au abĂžinut, iar unul a fost ĂŽmpotriva.

2010 este anul ĂŽn care a fost depus iniĂžial acest proiect la respectiva camerĂŁ decizionalĂŁ.

Camera Deputaþilor a adoptat astãzi un proiect de lege care le va permite proprietarilor de automobile sã urmãreascã intervenþia din service aplicatã automobilului sãu, informeazã economica.net. Astfel, proprietarul poate fie sã asiste vizual la reparaþie direct de lângã bancul de lucru, unde va fi amenajat un spaþiu special, fie dintr-o încãpere dedicatã, de unde va urmãri o transmisiune în direct furnizatã de o camerã de luat vederi amplasatã în service. În cazul în care proprietarul apreciazã cã intervenþia nu este conformã cu normele în vigoare sau cã preþul acesteia a fost exagerat, acesta poate sã o conteste. Cei de la RAR vor avea obligaþia de a verifica, în termen de ºapte zile, contestaþia respectivã.

Pentru service-urile care ating cinci contestaÞii, inginerii RAR vor repeta automat auditoriul referitoare la dreptul de a repara autovehicule. Dacã auditul respectiv are loc de douã ori În 12 luni, service-ul respectiv va avea licenÞa suspendatã. Noile reglementãri referitoare la service-uri vor obliga aceste societãÞi sã fie transparente faÞã de clienÞi, urmând ca aceºtia sã explice atât toate intervenÞiile care au loc la acel autovehicul, cât ºi costurile acestora.


Nerespectarea noii legi dã dreptul proprietarului de a refuza în scris, motivat, semnarea recepþiei respectivelor activitãþi derulate în service, prevãzute în devizul de lucrãri, inclusiv plata acestora, pânã în momentul în care nu mai are obiecþii în ceea ce priveºte realitatea ºi calitatea acestora. Accesul proprietarilor la procedura de service este acordat doar la cererea acestora ºi are loc într-un spaþiu amenajat special, nefiind obligatorie prezenþa lor în cadrul unitãþii de service pe parcursul efectuãrii reparaþiei. În urma fiecãrei reparaþii, unitãþile service vor trebui sã înregistreze rezultatele verificãrilor efectuate, sã menþinã dovezi care sã ateste conformitatea activitãþilor executate cu condiþii tehnice ºi de calitate impuse.

Via Economica.net

http://www.automarket.ro/stiri/schimbar ... 49765.html