Pagina 1 din 4

Modificari importante si diferente de performante!

Scris: Vin 14-Apr-2006 23:12
de rufusgti
Cred ca e un subiect destul de incitant avand in vedere entuziasmul cu care unii dintre noi vor povesti aventurile lor pe sosea (ma refer la viteza maxima atinsa cu un automobil Citroen). Din experienta mea stiu ca este destul de greu de depasit performantele declarate de fabrica fara modificari importante la motor sau transmisie.
Ceea ce propun este sa analizam modelele Citroen pe care le detinem noi (dpdv al performantelor),cu sau fara modificari si sa facem o comparatie cu datele din cartea tehnica a masinii.
Eu am reusit sa ating viteza de aproape 195 km/h (demaraj 0-100 aprox 9,2s) cu BX-ul meu ; motorul are 122 CP si este in stare impecabila si fara modificari(Bujii ,capac delcou ,curea distributie ,ulei ,etc schimbate), iar conditiile in care am atins aceasta viteza au fost corespunzatoare(sosea europeana ,mai mult de 5 km drum drept) . Comparand cu datele din cartea tehnica (198 vit max ,8.5s demaraj 0-100Km/h ) cred ca inca se tine destul de bine la 168.000 km.
Vreau sa precizez ca am deschis acest subiect deoarece cineva dintre noi a afirmat ca a mers cu un BX 17 TZD cu 200 km/ora si as vrea sa comparam putin aceasta performanta cu alte reusite ale voastre. :?:

Scris: Vin 14-Apr-2006 23:36
de WLD
Vrei viteza la bord, sau masurata cu GPS-ul?
Cand Gt-ul avea "doar" 250000km am vazut acul trecand de 200 si viteza maxima constructiva e de 185. Tot in aceeasi perioada am parcurs 400m cu start de pe loc cu o zecime sub timpul declarat, masurat cu aparatura celor care organizau primele liniute legale.
Bx-ul lui khan e identic cu Gt-ul la capitolul acceleratie, (nu ma intreba de unde stiu) deci nu vad de ce nu ar prinde pe bord 200.

Scris: Sâm 15-Apr-2006 00:41
de dj01fad
la cx-ul meu scrie in certificat viteza maxima 188, si am luat cu ea pe bucuresti - pitesti 195-200, iar in fata mea mergea un prieten cu un ford mondeo si mi-a spus ca ii indica si lui tot cam 195; diferenta 188-200 nu e mare dar este; se poate sa fie si eroare pt ca nu am masurat cu gps, dar amindoua indicau aproape la fel. oricum se stie ca toate masinile au o anumita eroare la vitezometru de la o anumita viteza in sus... dar totusi consider ca e posibil sa prinzi o viteza mai mare decit la certificat. am avut spre exemplu un Ford Probe GT care scria ca prinde maxim 185 si am prins cu el 220; vitezele declarate de producatori sunt stabilite pe anumite criterii, pe teren si conditii ideale, etc; sa nu te mire daca intr-o zi o sa prinzi 180 iar in alta cu greu 170 pentru ca trebuie sa tii cond si de vint, panta, carburanti si alti factori.

Scris: Sâm 15-Apr-2006 08:54
de nitro_od
ce spune dl01fad este cum nu se poate mai corect !
majoritatea masinilor reglate corespunzator si in conditii favorabile, depasesc viteza maxima declarata de producator!
asta, in primul rand, pentru ca viteza maxima declarata trebuie sa reprezinte o minima a posibilitatilor seriei in cauza. ca si consumul de ulei declarat.....
poate ca majoritatea motoarelor nu ''mananca'' ulei in perioadade rodaj sau nu atat cat prevede producatorul dar pentru confortul psihic al utilizatorului, consumul/viteza maxima....trebuie sa se incadreze intr-un barem !

Scris: Sâm 15-Apr-2006 10:15
de iussy
Si eu am prins cu a mea, pe linia dreapte de la Ploiesti spre Campina, 160, cu toate ca viteza maxima din certificat e 146!Si a fost viteza calculata cu GPS-ul!
Cu accelelratia 0-100 sta ceva mai rau decat in cartea tehnica, dar eram 4 persoane la bord deci poate fi explicabil.Oricum, diferenta a fost de 1,5 sec!
Masina nu este modificata!

Scris: Sâm 15-Apr-2006 13:11
de nicum
@rufusgti: BX-ul lui khan e modificat semnificativ, de aceea comparatia cu performantele de fabrica e oarecum depasita.

y

Scris: Sâm 15-Apr-2006 15:55
de Teo-Onesti
Eu am avut un XM 3.0i din 1990.In cartea lui se zice de viteza maxima de 222 km/h.Am mers de multe ori cu viteza asta si chiar cu 230 km/h(m-am luat la intrecere cu un A8 2.8i din 2000 cand am ajuns la viteza asta,si am prins si o coborare usoara!).La 180-190 km/h ajungea inuman de repede cu a patra,iar la 200-220 km/h am mers de mai multe ori pe drumul Iasi-Bucuresti,chiar minute in sir fara nici un fel de problema de incalzire a apei,etc...Viteze maxime probate de mine:viteza 1=60km/h;viteza 2=120km/h;viteza 3=160km/h,viteza 4=190km/h.La XM-ul de acum,cu vechiul motor care tocmai m-a lasat,abia am prins 185km/h,desi in cartea lui scrie viteza constructiva 201 km/h.Cu noul motor am ajuns chinuit pe la 140 km/h....

Scris: Sâm 15-Apr-2006 16:10
de Ford_V6
200 Km/h cu CX din 1978.

Mentionez ca este viteza indicata de vitezometru iar cauciucurile sunt cele indicate in talonul masinii.

Pe de alta parte nu cred sa existe erori foarte mari fata de viteza reala. Am mers cu Dacia 1300 cu 200 km/h pe autostrada in paralel cu un amic cu un Vento VR6 si lui ii arata 200 iar eu aveam acul aproape lipit de 0.Deci ma gandesc ca daca dacia nu are o eroare foarte mare la vitezometru , citroen nici atat.

Scris: Sâm 15-Apr-2006 16:35
de DanCld
Ford_V6 scrie:Am mers cu Dacia 1300 cu 200 km/h pe autostrada

Ar fi interesant de ştiut ce i-ai făcut maşinii de a ajuns la viteza asta :roll:

Scris: Sâm 15-Apr-2006 19:23
de tiberian
Ford_V6 scrie:200 Km/h cu CX din 1978.

Mentionez ca este viteza indicata de vitezometru iar cauciucurile sunt cele indicate in talonul masinii.

Pe de alta parte nu cred sa existe erori foarte mari fata de viteza reala. Am mers cu Dacia 1300 cu 200 km/h pe autostrada in paralel cu un amic cu un Vento VR6 si lui ii arata 200 iar eu aveam acul aproape lipit de 0.Deci ma gandesc ca daca dacia nu are o eroare foarte mare la vitezometru , citroen nici atat.


Este imposibil ca DACIA 1300 sa atinga viteza de 200 km /ora.
Aiurezi, sau ne consideri săraci cu duhul ca sa ĂŽnghiţim o aşa de mare tâmpenie.
Viteza maximă la Dacia 1300 indicată pe vitezometru este de numai 165 Km/oră. La 165 Km /oră aveai senzaţia că maşina de dezmembrează, şi tu vorbeşti de 200 Km. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Scris: Sâm 15-Apr-2006 19:45
de DanCld
Să-l lăsăm pe om să explice - poate a schimbat motorul, cutia, bordul... deşi te ĂŽntrebi de ce nu a schimbat maşina cu totul :twisted:

Scris: Sâm 15-Apr-2006 19:53
de m.s.
Daca va uitati in semnatura lui, scrie ca are Dacia 1310 Turbo-150cp...si atunci..... :wink:

Scris: Sâm 15-Apr-2006 23:49
de nitro_od
cred ca stiu eu despre ce e vorba cu dacia 1300 turbo!
daca este cea care o stiu eu e echipata cu motor renault 2.0 sau 1.6 turbo si suspensie preparata .
asta e tot ce stiu eu, cat despre performante nu cunosc dar la puterea declarat pare veridica povestea!
am dat peste om intamplator cand construia ceva la turbina si m-am uitat putin la cum arata monstrul acela de motor inghesuit cu japca intr-un spatiu meschin comparativ cu el !
oricum, dacia nu imi pare cea mai inteleapta alegere pentru experiente de genul asta si motive ar fi 1000!
suspensia si tinuta de drum e prima care-mi vine in minte!
la 90km/h in dacie ai senzatii tari din 1968 ca la 140km/h intr-una straina asa ca nu vreau sa aflu ce trairi poate avea cineva la 20km/h intr-o dacie fie ea si preparata!

Scris: Sâm 15-Apr-2006 23:51
de nitro_od
200km/h.......sorry, tastatura face figuri !

Scris: Dum 16-Apr-2006 00:43
de dj01fad
daca nu ma insel ford_v6 are pe dacie motorul de renault 5 gt-turbo de 1400, sau macar turbina si chiloasa de la acesta; un amic de-al me a avut o dacie sport (era una neagra cu pil la nr, poate o stiti de la curse) cu motor de renault 5 gt-turbo si prindea 210 km/h, probat cu aparatura de la baietii de la legale, deci sa nu vi se para asa de imposibil; un renault 5 gt-turbo prinde 240; de ce o dacie cu acelas motor sa nu prinda?