Pagina 1 din 4

impozite la anul

Scris: Mie 17-Mai-2006 05:59
de paco
Am citit azi in Gandul despre impozitarea masinilor de la anul.
Toate impozitele vor creste semnificativ, dar nu va fi o fractura intre 2000 si 2001 cmc, ci va fi o progresie intre 1600 si 2400, apoi una intre 2400 si 3200 si, in fine, peste 3200 impozitul va fi cel mai mare (800 Ron).
Va redau pasajul:

"Chiar şi ĂŽn aceste condiţii, impozitul pentru motorete, scutere şi autoturisme cu o capacitate cilindrică de până la 1.600 centimetri cubi inclusiv se va ridica la cel mult 56 lei (560.000 lei vechi), dublu faţă de impozitul maxim de 28 lei achitat ĂŽn prezent. Pentru autoturisme cu o capacitate cilindrică ĂŽntre 1.601 şi 2.400 centimetri cubi inclusiv, impozitul va fi cuprins ĂŽntre 240 şi 360 lei (2,4 şi 3,6 milioane lei vechi), iar pentru autoturisme cu o capacitate cilindrică ĂŽntre 2.401 şi 3.200 centimetri cubi inclusiv, impozitul va fi cuprins ĂŽntre 480 şi 640 lei (4,8-6,4 milioane lei vechi). Impozitul pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică de peste 3.200 de centimetri cubi inclusiv va fi de minimum 800 lei (opt milioane lei vechi)."

Scris: Mie 17-Mai-2006 08:28
de jgr1001
Deci am sa platesc cam 4.8 mil pt Cx-ul meu cu motor de 2500 cc, vechi de 28 de ani
Cam la fel ca un Audi A6 sau ca un C6...nu?
Adica pt o masina de max 3.000 de euro, platesti un impozit ca pe una de 40.000 - 50.000 de euro
Super echitabil, domnule Vladescu!!!

Scris: Mie 17-Mai-2006 08:35
de jgr1001
Si inca o observatie:
Ce frumos se incadreaza Loganul (chiar si ala de 1.6), in clasa pana la 1601 cc. Cum sa nu-l cumperi :? :?:

Scris: Mie 17-Mai-2006 10:13
de prafuit
Orice tara incearca sa duca o politica protectionista. De ce sa nu faca si Romania la fel? Inteleg oful, dar totodata incerc sa vad si altceva decat spagi si conspiratii.

Scris: Mie 17-Mai-2006 10:54
de dj01fad
aici o sa trebuiasca sa intervina clubul cu anumite cereri sa incercam sa ne protejam rablele si sa scapam cu impozite mai mici mai ales la cx-uri, si nu numai; cred ca ar trebui insistat pe treaba asta si sa dezbatem acest subiect la urmatoarea intilnire.

Scris: Mie 17-Mai-2006 11:13
de sorin.
Deci am sa platesc cam 4.8 mil pt Cx-ul meu cu motor de 2500 cc, vechi de 28 de ani

Esti optimist :) Problema mare o sa fie cu asigurarea obligatorie.

Scris: Mie 17-Mai-2006 11:35
de DMX
mama doamne ce motoare aveti ... eu cu 1.4 si la kalos si la c4 ... ma simt asa de mic :P

Scris: Mie 17-Mai-2006 12:12
de adytzu
jgr1001 scrie:Si inca o observatie:
Ce frumos se incadreaza Loganul (chiar si ala de 1.6), in clasa pana la 1601 cc. Cum sa nu-l cumperi :? :?:


Asta e peste tot, stai linistit. Poate doar nemtii sa aiba alt sistem de calcul. Am inteles ca la ei impozitele se platesc pe cai-putere, chiar daca e chipuit. Si ei CHIAR declara lucrul asta la fisc.
La Xsara, de ex., in cartea de indentitate scrie 1587cmc, desi, peste tot apare ca 1,6l. Si asa sunt multe exemple. Nu vreau sa le iau apararea, dar asta e reactia constructorilor de masini raportat la modul de impozitare: daca statul zice intre 1600 si 2000cmc, eu fac masina de 1885 ca sa fie in treapta inferioara de impozitare.

Scris: Mie 17-Mai-2006 12:31
de jgr1001
Pe mine ma enerveaza saltul asta intre clase
Nu stiu daca asa o fi in UE :?: , dar nu mi se pare corect
Masinile evolueza ca putere si pret, aproximativ liniar. Adica un motor de 1.8 este mai puternic / scump decat unul de 1.6, dar proportional.

Atunci de ce sa fie un impozit 5 ori mai mare pe o masina care este doar "o idee" mai scumpa / puternica?

Scris: Mie 17-Mai-2006 12:39
de DMX
Simplu de ce se imtampla asa : ptr ca sunt multi "bastani" care si`au cumparat masini de peste 2 litri .... si ce au spus guvernatii nostrii : sa`i ardem daca au bani de masini asa de "mari" de ce nu ar avea sa plateasca

Scris: Mie 17-Mai-2006 13:11
de balanel
suma de plata ar trebui ponderata si in functie de vechimea masinii. adica sa fie mai mica daca masina e mai veche.
cat o sa fie asigurarea obligatorie?

Scris: Mie 17-Mai-2006 13:59
de paco
Probabil inca se lucreaza, dar a sa va tin la curent, ca am frate in asigurari!
Oricum, vor fi si acolo cresteri, dar nu cred ca de 10 ori, ca la impozit. Ar fi prea mult.
Bine ar fi sa se pondereze cu vechimea masinii impozitul, dar banuiesc ca ei vor sa cam fusereasca vechiturile cu ocazia asta. Impusca doi iepuri, elimina CX-urile si BX-urile si scot si bani frumosi de la pasionati. 8)
Asta e, traim vremuri fiscaliste.

Scris: Mie 17-Mai-2006 14:20
de dj01fad
DMX scrie:Simplu de ce se imtampla asa : ptr ca sunt multi "bastani" care si`au cumparat masini de peste 2 litri .... si ce au spus guvernatii nostrii : sa`i ardem daca au bani de masini asa de "mari" de ce nu ar avea sa plateasca


pai sa-i ardem ; sunt perfect de acord daca masinile sunt noi, dar la vechitura mea de 20 de ani de ce sa ma arda??? ce am vreo superlimuzina care costa 40000 euro??? sau am o baba la care daca platesc impozitul 2 ani ii dublez valoarea? aici nu e corect!!!

Scris: Mie 17-Mai-2006 14:33
de Matrixu
Asa e peste tot in lume. Poti sa ai masina din 1900 daca depasesti o anumita cilindree platesti.
Aici in Finlanda, doar daca ai diesel, platesti pe an inca 800EUR in plus taxa de mediu.Si aici cu 500 EUR iti iei masina din 90, deci faceti calculul :D.
Sa va mai zic ca cel mai ieftin C4 este 19 000 EUR, si da este varianta X. Asa ca nu va mai plangeti de taxele din Romania, ca afara e mai rau.....ce-i drept e alt nivel de trai......

Scris: Mie 17-Mai-2006 14:41
de paco
Ar fi bine sa avem banii lor si taxele noastre...