Pagina 1 din 1

Dimensiune anvelope - acte vs realitate

Scris: Lun 05-Iun-2006 20:05
de nicum
Citeam astazi pe un alt forum ca daca ai alte anvelope decit cele trecute in acte se pot intimpla mai mutle lucruri:
- e ilegal si se ridica talonul, ceea ce inseamna un drum pe la RAR
- circuli cu o masina neomologata, deci nu e valabil RCA-ul
Ce e de facut? Se pot omologa alte dimensiuni, decit cele stock?
Personal ma aflu intr-o situatie un pic aiurea pentru ca in cartea de identitate sint trecute urmatoarele dimenisuni 175/70R14 si 175/70R13 (din cite stiu eu BX-ul nu a avut niciodata roti pe 13), iar in talon sint trecute dimensiunile 165/70/R14, adica cele stock.
PS: Nu ma intereseaza posturi de genul "eu nu dau actele", etc.

Scris: Lun 05-Iun-2006 20:11
de alexd
cand am facut itp-ul la 14-le meu, nici macar nu s-au uitat la anvelope, puteam avea doar camerele :D , ca tot il luam. Si eu am 175/70/14 in loc de 165. Mai mult, la Gti planuiesc sa inlocuiesc stock-ul de 185/60 cu 175/65 . consum mai mic, pret mai bun. Nu sunt vitezist, adica mai mult de 140 nu-i dau. Doar bucuria accelerarii puternice pt mine.

Scris: Lun 05-Iun-2006 21:45
de cbx
in aceasi situatie se afla si citronela mea,175/70/14 anvelope cu care am efectuat RAR,ITP.Nu a stat nimeni sa se uite la anvelope.

Scris: Lun 05-Iun-2006 22:07
de nicum
Ok, dar ce se intimpla in caz de accident sau altceva. Eu am in 2 documente oficiale, 3 dimensiuni. Pot sa faca baietii de la asigurari figuri pe tema asta?

Scris: Lun 05-Iun-2006 22:11
de alexd
in caz de accident, sau sa presupunem ca ai avea casco ( :shock: ) , iti despagubeste bunul din scripte, in situatia ta, una din dimensiunile din acte. Si mult prea rare sunt situatiile de accident in care sa fie nevoie de despagubiri pt cauciucuri - Doamne fereste, ca daca impactul a ajuns la roata, nici pasagerilor nu le-a fost prea bine.

Scris: Lun 05-Iun-2006 22:13
de bezz
Eu sunt trecut prin accident (nu foarte recent, oct. 2004) si crede-ma talonul este ultimul lucru la care se uita politaiul (se uita la tine te miroase, se ia de martori etc), iar cel de la asigurari (agentul constatator) mi-a cerut doar talonul si polita de asigurare (niet carte de identitate).Esti putin prea scrupulos, suntem in Romania doar.

Scris: Lun 05-Iun-2006 22:17
de bezz
Ca o paranteza (si ma repet): in polita agentul mi-a trecut jante aliaj, iar eu am tabla; am indoit o janta de la o groapa (din pacate nu s-a mai putut indrepta), m-am dus cu ea la asigurator, m-a bagat intr-un service de langa ei, a vazut roata si anvelopa cu galma si mi-a semnat pentru dauna, fara a se mai uita in polita ce tip de jenti am :!:
Asa ca abia astept sa-mi fure cineva toate rotile :twisted: sa ma capatuiesc cu niste jenti aliaj, chit ca-s stock de la citro :!: aviz amatorilor

Scris: Lun 05-Iun-2006 22:39
de cbx
Daca vrei sa fi corect este necesara omologare RAR , cu acceptul fabricantului ca noile tipuri de anvelope sunt agreate.

Scris: Mar 06-Iun-2006 00:18
de dj01fad
treaba sta cam asa: in caz de accident nu il mai arde pe politai ce roti ai pe masina, cu conditia sa nu fie iesite din comun (adica sa ii pui de 18 si nu cred ca e cazul); la ITP nu se uita nimeni; asiguratorul (in cazul politei RCA) verifica doar seriile masinii si aspectul exterior; singura problema e la un control de "rutina" cind politaiul daca nu are ce sa iti faca poate sa iti caute nod in papura si sa se ia de roti. cu toate acestea, legal este sa circuli cu cele inscrise in acte, iar daca ai mai multe variante cu oricare din ele. de regula sunt acceptate diferente mici: de la 175 la 185 sau ceva de genul.

Scris: Mar 06-Iun-2006 08:27
de nicum
@alexd: nu ai inteles: in caz de accident (sa presupunem din vina mea), mi-e teama ca asiguratorul sau politistul sa se lege de faptul ca dimensiunile respective nu sint trecute in talon (dar sint trecute in cartea de identitate) si sa spuna ca masina nu e omologata si deci asigurarea nu e valabila. iti dai seama ca nu am CASCO, dar in curind va fi posibil ca masina de epoca :lol:
@cbx: nu cred ca imi trebuie omologare, din moment ce dimensiunile de anvelopa cu care circul eu acum sint deja trecute in cartea de identitate. RAR-ul nu mai are ce sa omologheze. Cei de la politie au gresit ca au trecut alte dimensiuni decit cele de pe cartea de identitate.
Am deschis acest topic pentru ca sint destui care circula cu alte dimensiuni decit cele trecute in acte, uneori diferentele fiind mari.

Scris: Mie 07-Iun-2006 15:42
de maximus
daca ai alte anvelope decat cele specificate in talon politia pe strada i-ti ridica talonul dar pt asta trebuie sa fie vizibil mai mari


ex. in loc de 175/65/14 sa ai 205,215/50/16 sau pe 17


altfel nu sta nimeni sa se ia de caucicuri ca vaz' doamne sunt 185 sau 195 in loc de 175 , iar la CASCO nu sta nimeni sa vada dimensiunea cauciucului

Scris: Dum 09-Iul-2006 09:43
de Arise
Ok... sa zicem ca am jante de tabla de 14.
Cum fac sa imi pun jante de aliaj de 16?

Ma refer la documentatie, pe unde trebuie sa umblu?
Trebuie sa ma duc la RAR?
E ceva de genu, ma duc la RAR, si spun ca io sunt mai al dracu si vreau sa imi pun jante de 16, desi stock ele sunt doar de 14? Asta e tot?

Scris: Lun 10-Iul-2006 00:10
de bezz
Ntzzzz, nu asa, le zici ca esti mai mic de statura si vrei sa-ti pui jenti mai mari mai! :lol:
Serios acu', nu cred ca va fi asa de simplu :( parca nu-i stii pe contzopistii nostri.Traiasca!