Pala turbina

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Pala turbina

Mesajde florin_budea » Joi 29-Iun-2006 10:23

Aveti o schema de confectionare a unei pale de turbina, sau a unei turbine ar fi mai bine

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 29-Iun-2006 11:00

:shock:
Nu cred ca ai sa reusesti sa faci una perfect echilibrata iar turbina...
Ultima oară modificat Joi 29-Iun-2006 11:59 de către MARIAN, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 29-Iun-2006 11:16

Wow... ce vrei sa faci? nu cred ca cineva (adica persoana privata) dispune de tehnlogia si materialele pt asa ceva. Eu unul stiu doar 2 fabricanti de turbine: KKK si Garett. De ce crezi ca sint asa numerosi?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 29-Iun-2006 13:15

mai sunt si alti producatori (turbospec, greedy, turbonetix, etc). problema nu e asta; nu cred ca vei reusi sa confectionezi asa ceva din cauza materialelor speciale care se afla prin ea. chiar daca vei gasi material, acele palete au o forma speciala calculata foarte strict si nu stiu sincer daca vei reusi ceva; gindeste-te numai ca nici macar turbinele reconditionate de firme specializate nu mai rezista cum trebuie, dar ce sa mai zic de palete facute.... BAFTA!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 29-Iun-2006 17:12

Turbine se fac si la Turbomecanica, in Miltari, nu?
Deci...se poate 8)

Avatar utilizator
tartorul
pasionat
Mesaje: 522
Membru din: Lun 02-Mai-2005 19:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tartorul » Joi 29-Iun-2006 19:37

Intradevar, turbine se fac si la Turbomecanica care acum s-a spart in firme mai mici si mai specializate. Turbomecanica face turbine pt motoare de avion (turboreactoare). Pale pt turbine se faceau la METAV (fabrica de aliaje pt aviatie) in Baneasa. Aveau o tehnologie avansata in 90-92 dar apoi au decazut din lipsa de comenzi. Faceau palele - realizau aliajul, turnau si apoi le prelucrau pt a le da forma finala. Tehnologia este extrem de complicata, retele aliajelor sunt secrete (adica retete bune nu gasesti prin ziare), se toarna sub presiune in conditii speciale. Se prelucreaza pe strunguri cu comada numerica. Este extrem de improbabil ca vei reusi sa fabrici macar palele acasa, ca sa nu mai vorbim de tot ansamblul.

Varianta acceptabila este sa cauti o turbina second hand.
Fun Citroen

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Joi 29-Iun-2006 20:01

Voi ce stiti despre turbine ?, eu cred ca mai putin decat mine, turbinele sunt de mai multe feluri , unde lucrez eu exista un tip de turbina, drept este este de uz industrial , sunt o doua ,le folosim pentru exaustare , sincer nu mi se par greu de confectionat , turbina care doresc sa o confectionez este destul de mare , si este actionata electric si este pusa in functiune doar cand doresc, sau in mod automat la acceleratii imbin electronica cu mecanica, oricum va functiona dupa primele calcule in regim de turatii mici in comparatie cu cele situate pe exaustare(turbina fiind mica necesita turatii mari ). Mai am ceva de lucru la proiect. Stiu ca ar fi mai simplu sa merg la dezmembrari sa iau o turbina si sa o montez , dar care ar fi farmecul mecanicii? Eu nu ma multumesc doar sa iau o piesa defecta si sa o inlocuiesc cu una buna sau ca motorul merge pe benzina si motorita si atata tot , unde este farmecul mecanicii? In legatura cu echilibratul , stii cum ai scris ceva de genul, ai grija ca apa este uda, halal ajutor ,doream un pic de ajutor nu piedica

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Joi 29-Iun-2006 20:10

Daca tot vreti sa ma ajutati , ziceti-mi care aste presiunea maxima de aer introdus fortat(suportata de segmenti) , fara sa distrug motorul , am inteles ceva de pana la 1 atmosfera sau putin mai mult 1,5 ?

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 29-Iun-2006 20:26

Eu nu vreau sa te supar, dar...daca nu stii ce presiune pot suporta segmentii, crezi ca esti credibil cand spui ca poti face o turbina? Asta asa, apropos de farmecul mecanicii. Ai grija sa nu rupi motorul!

Si, pentru ca suntem la fizica, sa va spun o poveste care se potriveste in actualul context: eram elev de liceu si faceam meditatie la fizica. Profesorul, proaspat impovarat de statul capitalist cu o vie pe care o mostenea de la parinti, venea la mine acasa cu pamant sub unghii (muncea, sarmanul!) si nu prea excela la fizica. Mi-amintesc ce s-a chinuit odata sa-mi demonstreze ecuatia acceleratiei, n-a reusit, s-a lasat pagubas, dupa care tata, ca erau prieteni, l-a chemat la un spritz.
Dupa ce s-a pilit, l-a intrebat tata cum e cu bomba atomica. Profesorul meu, simpatic, a declarat ritos: "domnu cutare, da-o dracu, c-o fac intr-o oala!". 8)

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 29-Iun-2006 21:27

In legatura cu echilibratul , stii cum ai scris ceva de genul, ai grija ca apa este uda, halal ajutor ,doream un pic de ajutor nu piedica

Te-am oprit eu? Mi-am spus parerea...daca ai cunoaste aceste componente m-ai intelege.Bafta.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 29-Iun-2006 22:09

in primul rind, numai un motor gindit sa fie supraalimentat de o turbina, va rezista suprapresiunii creata de aceasta. daca nu e gindit sa fie supraalimentat, nu va rezista nici la 0,4 bar, d'apai la 1 bar, sau la 1.5? apoi, daca solutia asta cu supraalimentare, alta decit de la o turbina montata pe evacuare sau un compresor antrenat cumva de motor ar fi fost viabila, crezi ca nu s-ar fi grabit nimeni sa o instaleze pe masina? gindeste-te un pic ianinte de a modifica ireversibil ceva. si ca exemplu te poti uita pe net la tot felul de inventii din astea cu turbine electrice montate in admisie, sau mai stiu eu cum... nu ajuta nici cit o frectie la o janta de aluminiu
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Pablo406
pasionat
Mesaje: 131
Membru din: Mar 09-Mai-2006 14:17
Localitate: Constanta

Mesajde Pablo406 » Joi 29-Iun-2006 23:46

@Florin: Ai zis ca unde lucrezi tu aveti 2 turbine pt exaustare actionate electric. Deci vorbesti de ventilatoare. Daca ai curiozitatea sa desfaci o turbosuflanta, chiar si auto, ai sa vezi ca e mai complicata decit o suflanta industriala.
Ai mai avut tu un proiect inainte, tot cu vreo trei turbine Ce-ai facut cu el?
Oamenii astia chiar incearca sa te ajute cu cea mai buna solutie, ajuta-i si tu invatind teoria. Motoare termice, supraalimentare, turbosuflante si inca ceva pe acolo.Crede-ma ca merita.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 30-Iun-2006 02:34

deci.... o sa expun patania mea care am avuto cu turbinele. acum ceva ani cind credeam eu ca se poate face orice, m-am apucat de o "modificare". am avut un ford probe cu motor 2.2 aspirat si am mai luat inca unul tot de 2.2 aparent identic dar Turbo si neinmatriculat. booon; ce am zis eu domne daca cu asta nu se poate merge, hai sa il fac pe celalalt sa traga mai tare. toti mecanici mi-au zis sa o las balta pentru ca trebuie sa aduc multe modificari la motorul aspirat sa tina la turbo; eu nimic batman, batman; am mutat toata electronica , injectoare, etc de pe unul pe celalalt, (era comandata electronic si avea si overboost), am mutat turbina cu evacuare cu tot, am pus totul si aranjat in cel mai mic detaliu; ce sa mai , masina mergea struna. doar ca.... la prima talpa mai grea s-a spart cutia, care bineinteles ca nu era la fel. dupa asta, nu a mai tinut 1000 km ca s-a topit un piston si a trebuit sa fac iar masina bucati si sa schimb tot motorul.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 30-Iun-2006 02:46

DECI: se poate supraalimenta un motor aspirat, DAR, trebuie sa tii cond de niste factori: trebuie sa ai obligatoriu tisnitoare de ulei care sa raceasca bolturile la pistoane, trebuie neaparat sa micsorezi raportul de compresie, trebuie sa modifici avansul ca sa elimini detonatiile, trebuie sa remapezi chipul ca sa iti dea si carburant cot la cot cu aerul (asta la injectie electronica), daca ai carburator trebuie sa ii pui supapa de retur si multe altele, iar la diesel e mult mai complicat; acum: nimeni nu a zis ca nu se poate face, dar este foarte greu; un compresor electric care sa faca presiune aproape instantaneu si sa dea randament (am vazut asa ceva) consuma undeva peste 100 AH, iar cea mai buna varianta este ori un compresor antrenat de o fulie, ori o turbosuflanta antrenata de evacuare, aceasta din urma avind cel mai mare randament, exceptind lag-ul; imi vine totusi greu sa cred ca poti sa realizezi paletul pentru o turbosuflanta avind in vedere ca depaseste bine 50000RPM, si mai merge uneori si incandescenta, mai ales fara tehnologia necesara.
ca sa iti raspund la intrebare, un motor modificat pentru turbo, merge bine intre 0,5-1,2 bari; peste presiunea asta nu mai garanteaza mai nimeni fiabilitatea; daca vrei sa supraalimentezi unul aspirat fara sa il modifici nu cred ca poti depasi 0,2-0,3bari fara sa ai detonatii sau alte trasnai.

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Vin 30-Iun-2006 09:45

Asa baieti ,asta am vrut de la voi , am citit pe un forum unele chestii, in legatura cu presiunea , si ei ziceau ca nu este nici o problema ca pui direct fara alte modificari turbo pe un motor care nu era prevazut pentru asa ceva , numai sa nu depasesti 1,2 atm.Sincer nu am fost multumit de raspuns. De turbo sunt sigur ca reduce viata motorului din cauza asta l-as folosii doar in unele situatii, in rest nu ii vad rostul la noi in tara nu avem drumuri , am vazut o schema de turbo facut de firma , functioneaza , 2 turbine pe evacuare, una actiona aerul , a doua era folosita la chiar la rotirea arborelui, ziceau ca consumul in aceasta schema ramane neschimbat chiar daca este cu turbo si chiar ar functiona mult mai bine motorul.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats