Pagina 1 din 2
Pala turbina
Scris: Joi 29-Iun-2006 10:23
de florin_budea
Aveti o schema de confectionare a unei pale de turbina, sau a unei turbine ar fi mai bine
Scris: Joi 29-Iun-2006 11:00
de MARIAN
Nu cred ca ai sa reusesti sa faci una perfect echilibrata iar turbina...
Scris: Joi 29-Iun-2006 11:16
de nicum
Wow... ce vrei sa faci? nu cred ca cineva (adica persoana privata) dispune de tehnlogia si materialele pt asa ceva. Eu unul stiu doar 2 fabricanti de turbine: KKK si Garett. De ce crezi ca sint asa numerosi?
Scris: Joi 29-Iun-2006 13:15
de dj01fad
mai sunt si alti producatori (turbospec, greedy, turbonetix, etc). problema nu e asta; nu cred ca vei reusi sa confectionezi asa ceva din cauza materialelor speciale care se afla prin ea. chiar daca vei gasi material, acele palete au o forma speciala calculata foarte strict si nu stiu sincer daca vei reusi ceva; gindeste-te numai ca nici macar turbinele reconditionate de firme specializate nu mai rezista cum trebuie, dar ce sa mai zic de palete facute.... BAFTA!
Scris: Joi 29-Iun-2006 17:12
de paco
Turbine se fac si la Turbomecanica, in Miltari, nu?
Deci...se poate

Scris: Joi 29-Iun-2006 19:37
de tartorul
Intradevar, turbine se fac si la Turbomecanica care acum s-a spart in firme mai mici si mai specializate. Turbomecanica face turbine pt motoare de avion (turboreactoare). Pale pt turbine se faceau la METAV (fabrica de aliaje pt aviatie) in Baneasa. Aveau o tehnologie avansata in 90-92 dar apoi au decazut din lipsa de comenzi. Faceau palele - realizau aliajul, turnau si apoi le prelucrau pt a le da forma finala. Tehnologia este extrem de complicata, retele aliajelor sunt secrete (adica retete bune nu gasesti prin ziare), se toarna sub presiune in conditii speciale. Se prelucreaza pe strunguri cu comada numerica. Este extrem de improbabil ca vei reusi sa fabrici macar palele acasa, ca sa nu mai vorbim de tot ansamblul.
Varianta acceptabila este sa cauti o turbina second hand.
Scris: Joi 29-Iun-2006 20:01
de florin_budea
Voi ce stiti despre turbine ?, eu cred ca mai putin decat mine, turbinele sunt de mai multe feluri , unde lucrez eu exista un tip de turbina, drept este este de uz industrial , sunt o doua ,le folosim pentru exaustare , sincer nu mi se par greu de confectionat , turbina care doresc sa o confectionez este destul de mare , si este actionata electric si este pusa in functiune doar cand doresc, sau in mod automat la acceleratii imbin electronica cu mecanica, oricum va functiona dupa primele calcule in regim de turatii mici in comparatie cu cele situate pe exaustare(turbina fiind mica necesita turatii mari ). Mai am ceva de lucru la proiect. Stiu ca ar fi mai simplu sa merg la dezmembrari sa iau o turbina si sa o montez , dar care ar fi farmecul mecanicii? Eu nu ma multumesc doar sa iau o piesa defecta si sa o inlocuiesc cu una buna sau ca motorul merge pe benzina si motorita si atata tot , unde este farmecul mecanicii? In legatura cu echilibratul , stii cum ai scris ceva de genul, ai grija ca apa este uda, halal ajutor ,doream un pic de ajutor nu piedica
Scris: Joi 29-Iun-2006 20:10
de florin_budea
Daca tot vreti sa ma ajutati , ziceti-mi care aste presiunea maxima de aer introdus fortat(suportata de segmenti) , fara sa distrug motorul , am inteles ceva de pana la 1 atmosfera sau putin mai mult 1,5 ?
Scris: Joi 29-Iun-2006 20:26
de paco
Eu nu vreau sa te supar, dar...daca nu stii ce presiune pot suporta segmentii, crezi ca esti credibil cand spui ca poti face o turbina? Asta asa, apropos de farmecul mecanicii. Ai grija sa nu rupi motorul!
Si, pentru ca suntem la fizica, sa va spun o poveste care se potriveste in actualul context: eram elev de liceu si faceam meditatie la fizica. Profesorul, proaspat impovarat de statul capitalist cu o vie pe care o mostenea de la parinti, venea la mine acasa cu pamant sub unghii (muncea, sarmanul!) si nu prea excela la fizica. Mi-amintesc ce s-a chinuit odata sa-mi demonstreze ecuatia acceleratiei, n-a reusit, s-a lasat pagubas, dupa care tata, ca erau prieteni, l-a chemat la un spritz.
Dupa ce s-a pilit, l-a intrebat tata cum e cu bomba atomica. Profesorul meu, simpatic, a declarat ritos: "domnu cutare, da-o dracu, c-o fac intr-o oala!".

Scris: Joi 29-Iun-2006 21:27
de MARIAN
In legatura cu echilibratul , stii cum ai scris ceva de genul, ai grija ca apa este uda, halal ajutor ,doream un pic de ajutor nu piedica
Te-am oprit eu? Mi-am spus parerea...daca ai cunoaste aceste componente m-ai intelege.Bafta.
Scris: Joi 29-Iun-2006 22:09
de khan
in primul rind, numai un motor gindit sa fie supraalimentat de o turbina, va rezista suprapresiunii creata de aceasta. daca nu e gindit sa fie supraalimentat, nu va rezista nici la 0,4 bar, d'apai la 1 bar, sau la 1.5? apoi, daca solutia asta cu supraalimentare, alta decit de la o turbina montata pe evacuare sau un compresor antrenat cumva de motor ar fi fost viabila, crezi ca nu s-ar fi grabit nimeni sa o instaleze pe masina? gindeste-te un pic ianinte de a modifica ireversibil ceva. si ca exemplu te poti uita pe net la tot felul de inventii din astea cu turbine electrice montate in admisie, sau mai stiu eu cum... nu ajuta nici cit o frectie la o janta de aluminiu
Scris: Joi 29-Iun-2006 23:46
de Pablo406
@Florin: Ai zis ca unde lucrezi tu aveti 2 turbine pt exaustare actionate electric. Deci vorbesti de ventilatoare. Daca ai curiozitatea sa desfaci o turbosuflanta, chiar si auto, ai sa vezi ca e mai complicata decit o suflanta industriala.
Ai mai avut tu un proiect inainte, tot cu vreo trei turbine Ce-ai facut cu el?
Oamenii astia chiar incearca sa te ajute cu cea mai buna solutie, ajuta-i si tu invatind teoria. Motoare termice, supraalimentare, turbosuflante si inca ceva pe acolo.Crede-ma ca merita.
Scris: Vin 30-Iun-2006 02:34
de dj01fad
deci.... o sa expun patania mea care am avuto cu turbinele. acum ceva ani cind credeam eu ca se poate face orice, m-am apucat de o "modificare". am avut un ford probe cu motor 2.2 aspirat si am mai luat inca unul tot de 2.2 aparent identic dar Turbo si neinmatriculat. booon; ce am zis eu domne daca cu asta nu se poate merge, hai sa il fac pe celalalt sa traga mai tare. toti mecanici mi-au zis sa o las balta pentru ca trebuie sa aduc multe modificari la motorul aspirat sa tina la turbo; eu nimic batman, batman; am mutat toata electronica , injectoare, etc de pe unul pe celalalt, (era comandata electronic si avea si overboost), am mutat turbina cu evacuare cu tot, am pus totul si aranjat in cel mai mic detaliu; ce sa mai , masina mergea struna. doar ca.... la prima talpa mai grea s-a spart cutia, care bineinteles ca nu era la fel. dupa asta, nu a mai tinut 1000 km ca s-a topit un piston si a trebuit sa fac iar masina bucati si sa schimb tot motorul.
Scris: Vin 30-Iun-2006 02:46
de dj01fad
DECI: se poate supraalimenta un motor aspirat, DAR, trebuie sa tii cond de niste factori: trebuie sa ai obligatoriu tisnitoare de ulei care sa raceasca bolturile la pistoane, trebuie neaparat sa micsorezi raportul de compresie, trebuie sa modifici avansul ca sa elimini detonatiile, trebuie sa remapezi chipul ca sa iti dea si carburant cot la cot cu aerul (asta la injectie electronica), daca ai carburator trebuie sa ii pui supapa de retur si multe altele, iar la diesel e mult mai complicat; acum: nimeni nu a zis ca nu se poate face, dar este foarte greu; un compresor electric care sa faca presiune aproape instantaneu si sa dea randament (am vazut asa ceva) consuma undeva peste 100 AH, iar cea mai buna varianta este ori un compresor antrenat de o fulie, ori o turbosuflanta antrenata de evacuare, aceasta din urma avind cel mai mare randament, exceptind lag-ul; imi vine totusi greu sa cred ca poti sa realizezi paletul pentru o turbosuflanta avind in vedere ca depaseste bine 50000RPM, si mai merge uneori si incandescenta, mai ales fara tehnologia necesara.
ca sa iti raspund la intrebare, un motor modificat pentru turbo, merge bine intre 0,5-1,2 bari; peste presiunea asta nu mai garanteaza mai nimeni fiabilitatea; daca vrei sa supraalimentezi unul aspirat fara sa il modifici nu cred ca poti depasi 0,2-0,3bari fara sa ai detonatii sau alte trasnai.
Scris: Vin 30-Iun-2006 09:45
de florin_budea
Asa baieti ,asta am vrut de la voi , am citit pe un forum unele chestii, in legatura cu presiunea , si ei ziceau ca nu este nici o problema ca pui direct fara alte modificari turbo pe un motor care nu era prevazut pentru asa ceva , numai sa nu depasesti 1,2 atm.Sincer nu am fost multumit de raspuns. De turbo sunt sigur ca reduce viata motorului din cauza asta l-as folosii doar in unele situatii, in rest nu ii vad rostul la noi in tara nu avem drumuri , am vazut o schema de turbo facut de firma , functioneaza , 2 turbine pe evacuare, una actiona aerul , a doua era folosita la chiar la rotirea arborelui, ziceau ca consumul in aceasta schema ramane neschimbat chiar daca este cu turbo si chiar ar functiona mult mai bine motorul.