Pagina 1 din 1

curiozitati

Scris: Sâm 09-Sep-2006 20:53
de ms_nick2006
Fratilor, desi sunt incepator in Citroen, totusi mi-au trecut destule Citroenuri prin mana si am o mare nedumerire. Am aflat acum de curand de la un prieten cum ca Citroenul, datorita suspensiei hidraulice, ar merge fara una din rotile de spate. In plus am vazut si un filmulet cu un GS 1220 din 74 care facea poligon fara roata de spate. Acest fapt mi-a starnit curiozitatea si am incercat cu un Citroen Cx 25 limousine, dar mare mi-a fost mirarea ca nu se ridica de pe cric dupa ce am pornit-o. Am ridicat-o am lasat-o in speranta ca se va echilibra, dar faza este ca de-abia am putut sa pun roata la loc deoarece o lasasem prea jos ca sa vad daca mai sta pe cric si a trebuit sa o ridic cu greu. Asa ca apelez la cunostintele dumneavoastra, cei de pe forum, sa ma lamuriti si pe mine daca visez prostii sau e chiar adevarata faza si cum as putea sa procedez sa pot sa merg in 3 roti( mentionez ca doresc sa fac acest lucru doar din curiozitate, nu ca as fi nevoit sa-l fac din cauza altor circumstante). Multumesc anticipat.

Scris: Sâm 09-Sep-2006 23:28
de dj01fad
si eu am incercat tot din curiozitate si am reusit; singura diferenta intre masinile noastre este ca eu am incercat la una simpla, nu limousine; poate ca greutatea se repartizeaza altfel intre modele pe spate... oricum banuiesc ca ai scos roata din spate nu? vezi ca secretul ca sa stea pe 3 roti e sa o tii ridicata la maxim!!!

Scris: Dum 10-Sep-2006 10:27
de T.rac3Er
hai ca peasta nu o mai auzisem cu mersul in 3 roti...pe unde gasesc si eu filmulete?

Scris: Dum 10-Sep-2006 10:44
de ms_nick2006
pai uite un filmulet cu un citroen mai vechi, un Gs 1220 din anii '70 ( am avut si d-asta si nu am incercat asa ceva. acum zace la fier vechi) care te poate lamuri cu mersul in 3 roti. Mie sincer asta mi-a starnit curiozitatea... Apropo de ridicatul la maxim ca sa stea in 3 roti. Eu am lasat-o pe cric si cand am ridicat-o la maxim s-a ridicat doar fata. Prima data am crezut ca nu am amortizarea buna pe spate, dar dupa ce am pus roata la loc am constatat ca e foarte buna si nu asta e problema. Am procedat bine lasand-o pe cric sau trebuia sa las cricul foarte jos astfel incat sa poata sa se stabilizeze?

[url="http://video.tinypic.com/player.php?v=2lcnpu0"]View My Video[/url]
- Pentru T.rac3Er uite aici filmuletul.
Daca nu merge sa-l descarci de-aci uite link-ul http://video.tinypic.com/player.php?v=2lcnpu0

Scris: Dum 10-Sep-2006 11:27
de nicum
Asa cum a zis si dj01fad, masina tb sa fie ridicata la maxim. Am sa caut luni niste filmulete pe youtube. Sincer la BX n-am incercat, dar se pare ca nu ar tine figura decit la diesel, pentru ca alea pe benzina sint mai bine echilibrate.

Scris: Dum 10-Sep-2006 13:26
de dj01fad
se poate sa tina figura si la bx dar nu recomand incercarea asta ca poate face balans si da cu discul/bratul de asfalt :shock: . masina tre sa fie grea de bot, deci bum spune nicum, de preferinta diesel.
acum, daca tu ai incercat, faza se face in felul urmator: cricul trebuie sa fie reglat sa intre sub masina pe pozitia normal. nu incerca sa salti cricul pina aproape de pozitia de maxim pentru ca nu o sa poti sa il scoti. poti sa mai incerci inca odata, iar cin dai pe sus, daca nu se salta de pe cric, incearca sa desurubezi cricul. hai ca daca am timp incerc eu iarasi si ii fac si o poza :lol:

Scris: Dum 10-Sep-2006 14:07
de ms_nick2006
Multumesc mult pentru amabilitate. Ma duc sa incerc. Daca nu-mi iese asta e, nu mai revin pe forum cu alte intrebari sa deranjez lumea, daca iese o sa filmez faza si o sa o pun amintire de cand eram tanar. Merci tuturor. Peace!

Scris: Dum 10-Sep-2006 19:52
de dj01fad
pai de ce sa deranjezi :?: de aia este forum ca sa comunicam una alta... posteaza linistit ca nu e nici o problema :lol:

Scris: Lun 11-Sep-2006 00:45
de CUGINO
Merge...Eu prima data cand am scos GSA-ul din reparatie am incercat din curiozitate si merge.Ce-i drept doar pe treapta maxim ridicata cu suspensia lemn.N-am rulat cu viteza mare din cauza disconfortului si a riscului de a o dezechilibra,insa am facut senzatie si mi-am satisfacut curiozitatea. :lol:

Scris: Lun 11-Sep-2006 09:01
de nicum

Scris: Lun 11-Sep-2006 11:54
de Draku
am incercat eu la bx-ul meu, in parcare
sta in 3 roti, dar echilibrul este foarte precar, cu un singur deget puteam sa apas in spate asa incat discul de frana sa atinga de asfalt
poate la un model cu un motor mai greu in fata ar merge (1,6; 1,9)

Scris: Lun 11-Sep-2006 12:22
de eugenro2001
Eu stiu doar de GSA si de CX ca merg in trei roti si asta deoarece greutatea masinii este 75%pe fata.

Scris: Lun 11-Sep-2006 12:40
de nicum
Pai draku, BX-ul tau e foarte echilibrat, motorasul ala e foarte usor, dar la un diesel, cred ca sint sanse mari de reusita :) Anyway, toata povestea asta nu are vreo aplicabilitate practica, poate doar in cazuri extreme :wink: Reprezinta insa o demonstratie a versatilitatii suspensiei hidraulice :D

Scris: Lun 11-Sep-2006 12:46
de MUGUREL PIRSCOVEANU
prima masina care a mers pe 3 roti a fost DS-ul prin 1963.
a fost si o istorioara ca i-a salvat viata lui De Gaulle atunci.

principiul e acelasi la toate.

nu am incercat pe c6 :D , dar cred ca i se taie injectia, daca vede ca nu se invarte o roata...

Scris: Lun 11-Sep-2006 21:12
de khan
am mers si eu cu BX-ul in 3 roti cind am trosnit roata stg spate de o bordura dupa ce m-am invirtit in drum (am mai povestit asta). am urcat o bordura, am intors, am coborit-o din nou de pe trotuar dupa care am suit-o pe platforma. sub okii mari ai oamenilor care treceau :shock: