Pagina 1 din 5
Scris: Lun 07-Aug-2006 06:44
de kinetic
Daca o scoti din viteza, cred ca e normal sa obtii consumul de la ralanti, pentru ca motorul nu este antrenat de inertia masinii si energia si-o ia exclusiv din combustibil.
Cand mergi la vale intr-o treapta de viteza, consumul e (aproape de) zero pentru ca rotile 'invart' motorul. Sa ma corecteze cineva daca gresesc.
Scris: Lun 07-Aug-2006 09:07
de White Wizard
...scuze, dar motorul la relanti nu consuma

Scris: Lun 07-Aug-2006 11:05
de nicum
@White Wizard: consumul este 0 cind masina merge, este in viteza dar soferul nu accelereaza si turatia este peste 1000 si ceva de ture.
Scris: Lun 07-Aug-2006 11:16
de bezz
he he, la vectra la relanti computerul de bord imi indica un consum de 0,8-1,2 l/00 functie de anotimp

Scris: Lun 07-Aug-2006 11:22
de White Wizard
nicum scrie:@White Wizard: consumul este 0 cind masina merge, este in viteza dar soferul nu accelereaza si turatia este peste 1000 si ceva de ture.
Bun! Dar in acel moment, motorul nu are niciun consum? Vresti sa-mi spuneti ca,(virgula) consumul este 0?! ...nu are nicio legatura cu realitate!
Scris: Lun 07-Aug-2006 12:55
de regedit
spooky scrie:cand merg la vale sau pe drum drept si o scot din viteza si o las sa mearga liber imi arata, consum instant, de 0.3-0.5 %... dar in schimb daca o las intr-a 5-a sau a 4-a imi arata consum 0.0. ma lamureste cineva? eu zic ca ar trebui sa fie invers... avand in vedere ca e frana de motor.
este o greseala mare sa scoti masina din sarcina cand mergi la vale. cele cateva secunde pierdute pentru a o reintroduce in treapta de viteza pot face diferenta intre un accident si evitarea lui.
mai cunosc "soferi" care pe vremea lui ceasca coborau dealurile doar cu contactul pus. ei avea "scuza" ca pe vremea aia aveau 20l benzina pe luna dar oricum prezentau un pericol.
indiferent de consumul masinii nu rula cu ea scoasa din sarcina.
Scris: Lun 07-Aug-2006 13:09
de nicum
@white wizard: in conditiile descrise de mine mai sus computerul taie injectia. Am vazut asta la mai multe masini. Nu poti sa incerci asta la masina ta?
Scris: Lun 07-Aug-2006 13:44
de Matrixu
Ma bag si eu....cum adica taie injectia? Atunci motorul cum de mai este pornit?
Eu nu stiu mecanica si stuff, dar atata timp cat motorul este pornit, indiferent de situatie masina aia mananca benzina...
Scris: Lun 07-Aug-2006 13:51
de mituc
Matrixu scrie:Eu nu stiu mecanica si stuff, dar atata timp cat motorul este pornit, indiferent de situatie masina aia mananca benzina...
Maninca, doar ca amestecul trebuie sa fie foarte sarac in benzina pentru a mentine motorul pornit. Practic computerul spune ca maninca 0l/100 tocmai pentru ca probabil i-ar ajunge un litru la 1000km sau mai mult.
Scris: Lun 07-Aug-2006 16:17
de kata
aici e o mica neintelegere cred. nicum are drepatate in conditiile in care, masina de exemplu coboara un deal in viteza, fara accelerare si turatia s a apropiat de nivelul turatiei de ralanti. atunci consumeul e 0. barat chiar.
@spooky ce intelegi tu prin "optim" aici:
Daca nu mint... cred ca optimul e undeva la 125km/h... si e de 4.2-4.3, instant.
daca vroiai sa zici minim atunci te inseli.
Scris: Lun 07-Aug-2006 18:00
de MARIAN
nicum are drepatate in conditiile in care, masina de exemplu coboara un deal in viteza, fara accelerare si turatia s a apropiat de nivelul turatiei de ralanti. atunci consumeul e 0. barat chiar.
Nici daca se rostogoleste nu va exista un consum =0. Atat timp cat motorul este pornit (chiar si la ralanti) va exista un consum de carburant.
Scris: Lun 07-Aug-2006 18:10
de 2fast4u
daca ar fi ca la relanti consumul sa fie 0 atunci de ce masina consuma asa mult in oras?
pt ca sta pe loc cu motorul pornit
Scris: Lun 07-Aug-2006 18:24
de kata
mai nene ce i asa de greu de inteles? nu e vorba de consumul la ralanti.
testat de mine de nenumarate ori si nu numai cu masina mea.
coborat deal cu masina in viteza, motorul tinde sa se opreasca. in momentul in care ajunge aproape de turatia de ralanti indicatia calculatorului de bord e fix "0". repet, miscarea masinii e data de inertie si motorasu saracu daca nu ar fi deal s ar opri. culmea, nu o face...de ce oare?
Scris: Lun 07-Aug-2006 18:45
de MARIAN
mai nene ce i asa de greu de inteles?
Nu stiu dom'le ce au unii... Nu inteleg ca ECU tot trimite carburant la injectoare si ca indicatiile computerului de bord sunt informative.
Scris: Lun 07-Aug-2006 19:13
de kata
bine domle, nu i 0. maine ma apuc si demontez computeru ala de bord si l dau la cos, ca nu i bun de nimic.
