Pagina 1 din 2

Cate piese au necesitat inlocuirea?

Scris: Mar 19-Sep-2006 19:11
de florin_budea
De cand aveti masina ,cate piese a-ti inlocuit si cate necesita inlocuite?, fiti sinceri.
As dori sa aflu fiabilitatea masinilor Citroen.

Scris: Mar 19-Sep-2006 19:38
de alexd
Citroen BX 14 RE

in 10.000 km :

- ulei motor
- filtru ulei
- filtru benzina
- garnitura dozator franare
- curatat carburator
- bujii
- rulmenti brate spate(era cracanata de cand am luat-o)

in imediatul viitor :

- placute spate
- curatat corector fata
- pivot dreapta

Bx 19 GTi

2000 km dupa "curatire" si aranjare :

- nimic

Scris: Mar 19-Sep-2006 21:54
de nicum
Hai sa excludem din lista consumabilele. Cind pui un ulei in masina, e clar ca va tine citeva mii de km.
In cazul meu, o gramada de lucruri, unele care chiar necesitau inlocuire, altele ca asa am vrut eu, am considerat ca se imbunatatesc lucrurile daca le schimb. Toate piesele schimbate nu au necesitat o alta inlocuire.
Insa eu sint un caz mai special... am facut destule lucruri greu de inchipuit pentru un BX. Spre exemplu, Cristi Stan mi-a montat gresori la bratele de suspensie spate :mrgreen: Astazi mi-a montat nitro proiectoare originale de BX si releu pe demaror :D
Cu alte cuvinte s-a dublat valoarea cotetului :lol: :lol: :lol:

Scris: Mar 19-Sep-2006 22:08
de nitro_od
asa @nicum, lauda-te !....
jumate din ce a schimbat nicu la ''cotetul'' lui nu au necesitat (inca) schimbarea dar el, cu spunea ..caz mai special... cand nu are ce face face ceva la BX !
d-aia si merge bine inca !
eu am luat-o pe a mea cu motorul calat, de la o femeie, dar sa zicem ca piesele de motor nu se pun de vreme ce exploatarea nu a fost corespunzatoare (mers fara apa si ulei....la pitesti!).
asadar...in afara de motorul refacut complet.... am schimbat sfere fata, recuperatoare cilindrii fata (rupte de vreme) , reconditionat sistem timonerie cutie viteze (cam toate au problema asta, dupa 2-300k km schimbatorul devine imprecis dar merge!)...cam atat.
ar mai urma de schimbat rulmentii bascule fata, revizuit disjunctor, si ar mai fi cateceva dar sunt marunte si nu-s urgente, doar ca ar trebui facute.
una peste alta, daca faci ceva la masina asta, le cam uiti pana se strica iar!

Scris: Mar 19-Sep-2006 22:18
de nicum
...nitro, adevarul e ca si clubul a contribuit la ridicarea starii masinii :wink:
Daca eram doar un gica care isi repara masina pe unde apuca, probabil ca ma lasau nervii pina acum. Doar se stie ca frantuzoaicele sint perverse: daca ai grija de ele, iti ofera satisfactii mult peste o tinichea germana, daca le neglizezi, dau cu tine de asfalt in mijlocul cimpului :twisted:

Scris: Mar 19-Sep-2006 22:20
de nitro_od
fara comparatii si paralele la germane ca traiesc cu amandoua.....in garaj !

Scris: Mie 20-Sep-2006 08:14
de Adrian Musat
In 10.000km:
Schimbat ulei cutie viteze, ulei motor si filtru ulei
Spalat filtru aer
Schimbat pivoti, bieleta antiruliu dreapta, cap bara st., rulment planetara lunga
Schimbat semeringul de la axa cu came, semering planetara (acela cu forma speciala)
Schimbat termostat, antigel
Batut ferodouri disc ambreiaj, uns rulment presiune
Curatat + gresat bucsi caseta bara antiruliu
Schimbat sfere fata cu noi, incarcat cele de spate si centrala
Corector spate inlocuit
Schimbat cabluri frana
Innadit 2 furtune pe recuperare LHM
Plan de viitor: Bucsi + burdufuri caseta directie, dozator nou, etrieri frana
de reconditionat sau noi (au joc), cauciucuri de schimbat, geamuri electrice (macar fata), legarea haionului la inchiderea centralizata, o trapa cat mai simpla.
Daca am mai facut greseli de denumire a pieselor sau de scriere imi cer scuze dar sunt la servici.

Scris: Mie 20-Sep-2006 09:33
de DanT
11 luni de cand am masina ... 34.000 km ...

in faza incipienta ( dupa ce am achizitionat-o)

-distributie + pompa de apa + role intinzatoare
-curea hidraulica + curea alternator
-bieleta antiruliu dreapta
-burdufe planetare
-uleiuri + filtre

ulterior ... in timpul "exploatarii"
-baterie .. cea veche era de 60 Ah - trecut pe bosch silever de 85 Ah
-reparat bucsi aeroterma
-schimbat pompa de motorina cu un bosch ... :) prietenii stiu de ce ... :) si tot atunci
- schimbat duzele la injectoare tot cu unele bosch

mai trece ceva vreme ... am spart o sfera spate ... inlocuita :) aici cred ca soferul a dat in ceva gropi serioase ... :)

facut apoi la limita de km disc ambreiaj + placa presiune + rulment conic + cablu + ulei cutie ( nu toate erau cred necesare .. insa asa sunt eu .. ;-) )

dupa ce ne-am obisnuit reciproc, in perioada relativ recenta si dupa ce masina si-a facut numarul de carat cateva sute de kg de diverse ....
-rulmenti spate
-bucsi punte spate
-schimbat sfera centrala -- nu imi mai placea ca la verificare avea dor 43 atm..
-schimbat discuri frana fata + placute de frana
-schimbat tampoane motor
-rulment planetara lunga ...

si cam asta e ... mare parte din ele au fost facute datorita kilometrajului ... insa eu nu consider nimic major care sa ma faca sa stramb din nas, tinand cont si de nivelul de exploatare

insa aceasta frantuzoaica este docila si cuminte ... daca o pupi cum trebuie iti zambeste tot timpul si nu te lasa atunci cand iti este lumea mai draga ... oricum a mea se mandreste cu un rulaj de 338.800 km pana acum ...
fara sa se "uite" prea mult la uleiul din motor si acesta din urma nu a fost refacut niciodata :wink: :D

Scris: Mie 20-Sep-2006 10:13
de cristian_v
Cumparata la 200.000, Xantia 1.9 TD, 1994


Am parcurs 35.000 km, timp in care am schimbat, in afara de consumabile (distributie, placute frana, discuri frana, uleiuri, filtre)

- releu ventilatoare motor
- rulmenti fata
- rulmenti brate spate
- cap hidraulic pompa injectie
- suporti sfere fata
- rulment alternator
- radiator incazire interioara
- inadire furtun retur conjunctor
- ambreiaj
- bieleta corrector inaltime, ieftina dar a sarit la drum lung, am mers 2000 km fara suspensie spate

Probleme care raman inca nerezolvate:

- Rola intinzatoare curea accesorii
- Cutie de viteze cu joc axial mare la planetare, habar nu am de unde vine, cred ca de la diferential
- Reparat demaror sau reglat joc supape (porneste greu la cald)
- Motorul bate la rece, primele cateva minute, grav sau nu, habar nu am…

In concluzie sa fie oare ultimul meu Citroen? Mai vedem ce mai aparare, planuiesc sa o mai tin cam inca 2-3 ani, daca mai tine motorul

Scris: Mie 20-Sep-2006 10:59
de laremia
Achizitionata martie 2006. Noua. 5000 km actual . Imi doresc alti zeci de 5000 km fara probleme :).

Scris: Mie 20-Sep-2006 11:14
de cristian_v
laremia scrie:Achizitionata martie 2006. Noua. 5000 km actual . Imi doresc alti zeci de 5000 km fara probleme :).


O cifra mai realista ar fii 50.000 km fara probleme...

Scris: Mie 20-Sep-2006 11:25
de DanT
inlocuiri si schimbari periodice de consumabile si subansamble la limita de km sau de durata de viata nu sunt deloc probleme ...
antigel il faci in cel mai bun caz o data la doi ani ... asa zice cartea - si asta doar ca exemplu :)
dar asta nu e nici pe departe o problema ci doar mentenanta ... chiar daca se schimba si alte piese nu doar fluide ...
:)

daca a mea la 340.000de km si 20 de ani vechime nu m-a lasat niciodata ... de fiecare data a mers pe rotile ei in service la verificari si reparatii nu vad de ce un c3 bobocel de frumos ar face probleme in 50.000 km ...

sa iti merga mult si bine ... :D

Scris: Mie 20-Sep-2006 11:45
de laremia
DanT scrie:inlocuiri si schimbari periodice de consumabile si subansamble la limita de km sau de durata de viata nu sunt deloc probleme ...
antigel il faci in cel mai bun caz o data la doi ani ... asa zice cartea - si asta doar ca exemplu :)
dar asta nu e nici pe departe o problema ci doar mentenanta ... chiar daca se schimba si alte piese nu doar fluide ...
:)

daca a mea la 340.000de km si 20 de ani vechime nu m-a lasat niciodata ... de fiecare data a mers pe rotile ei in service la verificari si reparatii nu vad de ce un c3 bobocel de frumos ar face probleme in 50.000 km ...

sa iti merga mult si bine ... :D



Va merge , pt ca este dupa sufletul omului :wink: !
Multumesc de urari.

Scris: Mie 20-Sep-2006 14:08
de adytzu
Deci, exceptand consumabilele (ulei, filtre, placute frana, bujii) care au fost schimbate din 10 in 10.000km (nu am tinut cont de recomandarea celor de la Citroen vis-a-vis de revizii > 15.000km), in aproape 5 ani de cand am Xsara, am schimbat:
- relipit parbrizul (in prima luna cand a fost cumparata). Motivul: un por in partea de sus prin care se infiltra apa;
- COM2000 (nu mai mergea semnalizarea pe stanga)...NO COMMENT! cred ca se putea repara, dar asta e politica: schimbam totul! (bine macar ca a fost in garantie :lol: );
- una bucata pompa servodirectie (nu sunt inca convins ca nu mi-a fost schimbata in service, in urma unui accident pe urma caruia masina a stat 3LUNI in service);
- termocupla...ramasese blocata si racea motorul prea tare (la viteze mari temperatura tindea spre zero :lol: ).

Si cam atat. :wink:
E bine, nu? :P

Am uitat: masina are 65.000km in momentul actual.

Scris: Mie 20-Sep-2006 14:26
de DanT
@adytzu: mda ... super tare ... :)

ca idee ... eu am facut toate celeleate schimburi de consumabile la a mea mai devreme decat recomandrile de uzina ...
ulei 5-6000 km, atunci si filtrul ...
10.000 km filtrul de motorina ...
si alte cate si mai cate ... ;-)