Pagina 1 din 2

Cat de usor se fura masinile ?

Scris: Joi 12-Oct-2006 13:19
de jgr1001
Am primit pe mail urmatorul studiu: :D

Revista italianĂŁ Gente Motori a supus optzeci de masini unui test, pentru a descoperi care sĂŽnt modelele cel mai bine protejate ĂŽmpotriva furtului. Rolul principal ĂŽn aceastĂŁ operatiune l-a jucat un hot profesionist de automobile, pe care jurnalistii l-au contactat prin intermediul Scotland Yard-ului. Testul s-a desfĂŁsurat ĂŽn felul
urmãtor: hotul - care si-a pãstrat anonimitatea - a avut la dispozitie cîte cinci minute pentru fiecare automobil, pe care trebuia sã-l descuie fãrã sã deterioreze încuietoarea sau sã producã mãcar o zgîrieturã caroseriei. De asemenea, singurele unelte pe care le-a avut la dispozitie au fost un patent si un speraclu. În interviul acordat revistei, "specialistul" sustine cã nu existã masini care nu pot fi furate, ci hoti care renuntã dacã pierd prea mult timp cu neutralizarea alarmei. Acesta ar fi, dupã pãrerea sa, singurul avantaj pe care-l poate oferi montarea unei alarme foarte scumpe: lungirea timpului necesar deschiderii automobilului. Cît despre
antifurtul tip "immobilizer", care ĂŽmpiedicĂŁ pornirea motorului dacĂŁ nu se foloseste cheia de contact originalĂŁ, acesta nu este o piedicĂŁ ("mai greu este sĂŁ ajungi la fire fĂŁrĂŁ a provoca stricĂŁciuni", dupĂŁ declaratia spĂŁrgĂŁtorului), iar sistemele mecanice de blocaj pentru pedale si volan sĂŽnt banale, pentru cĂŁ sĂŽnt pe bazĂŁ de ĂŽncuietoare. DupĂŁ respectivul hot, nici alarmele prin satelit nu sĂŽnt o problemĂŁ, dacĂŁ se opereazĂŁ ĂŽntr-un grup organizat si se foloseste un camion. Rezultatul ineditului test a fost dezastruos pentru unele modele, chiar cu sculele rudimentare avute la dispozitie "profesionistul" reusind sĂŁ porneascĂŁ si chiar sĂŁ se distanteze cu automobilul fĂŁrĂŁ probleme. Trebuie spus cĂŁ el prĂŁduieste ĂŽn general automobile scumpe, pe care le predĂŁ la cĂŽteva minute dupĂŁ sustragere celui care i le-a comandat si cĂŁ dispune de o aparaturĂŁ care poate sĂŁ decupleze orice sistem de alarmĂŁ. "DacĂŁ aveam toate sculele la mine, nu-mi rezista nici una", le-a declarat
reporterilor, zĂŽmbind.
NOTA: Calificativul a fost acordat ĂŽn functie de dificultĂŁtile pe care hotul le-a ĂŽntĂŽmpinat si de timpul ĂŽn care a reusit sĂŁ plece cu masina. Calificativul IMPOSIBIL ĂŽnseamnĂŁ doar cĂŁ hotul nu a reusit sĂŁ porneascĂŁ automobilul ĂŽn cele 5 minute cu sculele mentionate mai sus.

Clasa micĂŁ
Model Timp deschidere Calificativ

Peugeot 206 2 secunde *
Opel Agila 2 secunde ***
Fiat Punto 15 secunde ***
Ford Ka 23 secunde ***
Renault Clio 25 secunde ****
Skoda Fabia 43 secunde ****
Toyota Yaris IMPOSIBIL *****
NOTA: Peugeot 206 a permis si neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 1,8 kilometri ĂŽn cele cinci minute.

Clasa compactĂŁ
Model Timp deschidere Calificativ

Kia Shuma 4 secunde **
Renault Megane 16 secunde ***
Opel Astra 21 secunde ***
Seat Leon 27 secunde ***
Audi A3 29 secunde ***
Volkswagen Golf 50 secunde **
Ford Focus 65 secunde ****
NOTA : Golf-ul a permis si neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 1,6 kilometri ĂŽn cele cinci minute.

Clasa medie
Model Timp deschidere Calificativ

Subaru Legacy 12 secunde **
Seat Toledo 26 secunde ***
Peugeot 406 29 secunde **
BMW 325 coupe 70 secunde ****
Honda Accord 83 secunde ****
Nissan Primera IMPOSIBIL *****
Lexus IS 200 IMPOSIBIL *****
NOTA : Peugeot-ul 406 a permis si neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 2,3 kilometri ĂŽn cele cinci minute. A cedat si Vectra, fiind parcursi 2 kilometrii.

Clasa medie superioarĂŁ si clasa mare
Model Timp deschidere Calificativ

Alfa Romeo 166 5 secunde ***
Cadillac Seville 5 secunde ***
BMW seria 5 36 secunde ****
SAAB 9-5 58 secunde **
Jaguar S-Type IMPOSIBIL *****
Volvo S80 IMPOSIBIL *****
NOTA: SAAB-ul 9-5 a permis si neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 2 kilometri ĂŽn cele cinci minute.

Clasa coupe si spider
Model Timp deschidere Calificativ

Honda S2000 18 secunde **
Porsche Boxster 22 secunde ****
Jaguar XKR 40 secunde ****
Porsche 911 50 secunde ****
Audi TT IMPOSIBIL *****
Toyota Celica IMPOSIBIL *****
Toyota MR2 IMPOSIBIL *****
NOTA: Honda S2000 a permis neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 1,6 kilometri ĂŽn cele cinci minute.

Categoria monovolume
Model Timp deschidere Calificativ

Chrysler Voyager 6 secunde ***
Citroen Picasso 15 secunde ***
Opel Zafira 21 secunde ***
Renault Espace 24 secunde **
Mercedes A-Klasse 30 secunde ***
Nissan Almera Tino IMPOSIBIL *****
Toyota Previa IMPOSIBIL *****
NOTA: Renault Espace a permis neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 2,3 kilometri ĂŽn cele cinci minute.

Masini de teren
Model Timp deschidere Calificativ

Suzuki Grand Vitara 2 secunde **
Honda HR-V 5 secunde ***
Ssangyong Musso 7 secunde **
Land Rover Freelander 26 secunde ****
Range Rover 93 secunde ***
Opel Frontera Sport 96 secunde ***
NOTA: Ssangyong Musso a permis neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 1,6 kilometri ĂŽn cele cinci minute.

Scris: Joi 12-Oct-2006 13:23
de jgr1001
Vad ca frantuzismele se fura destul de usor :twisted:
Citroen nu prea apare, cu exceptia lui Picasso
Pai cine-i asa tampit sa fure Citroen ? Asta-i masina de pasionati ! :D :twisted:

Scris: Joi 12-Oct-2006 13:32
de Matrixu
Aveam si eu o lista mai recenta se pare dupa modelele care le continea, unde aparea si C4 acolo...cu un timp rezonabil :).
Personal eu nu cred ca este imposibil sa furi masinile alea, numai ca nu au dat ei peste hotii care trebuie cand s-a facut studiul. :lol:

Scris: Joi 12-Oct-2006 13:36
de jgr1001
Pai si spune ca nu este imposibil, ci doar imposibil in cele 5 minute alocate, cu sculele mentionate mai sus

Scris: Joi 12-Oct-2006 13:42
de Matrixu
Da asa e...n-am stat sa citesc cu atentie... :oops:

Scris: Joi 12-Oct-2006 13:54
de DanCld
Anumite tipuri de masini se vor fura tot timpul intr-o proportie mai mare decat altele, si asta din 2 motive mari:

(a) masinile usor de furat se fura in general pentru a face cu ele "fapte marete" descrise in Codul Penal :lol:

(b) masinile foarte scumpe se fura fiindca exista oameni care vor plati hotilor profesionisti o fractiune din valoarea lor pentru a le avea.

Intre aceste 2 categorii sunt o groaza de masini care nu vor fi niciodata furate fiindca nu prezinta pur si simplu interes. O Toyota Yaris, cea "imposibil de furat in 5 minute" nici nu va avea parte de vreo tentativa de acest gen in >99% din cazuri.

Curiosii pot verifica la http://www.politiaromana.ro/furtauto/furtauto.aspx daca am dreptate sau nu :)

Scris: Joi 12-Oct-2006 18:58
de bezz
ce gusturi si pe hotii autohtoni moskwitch, talbot... dar first bike city flex mai!?!? :lol: curand or sa traca la trotinete,triciclete.
ps deci passat/audi/bmw sunt pe VIP list 8)

Scris: Vin 13-Oct-2006 09:47
de VoidMain
Sunt si ceva BX-uri acolo... :shock:

Deci nu-i chiar exagerat ca tin doua sigurante pe masina (una intre volan si bord si alta intre volan si acceleratie) :D

Si cand o sa am timp ii montez si alarma :twisted:

Scris: Vin 13-Oct-2006 09:50
de DanT
si pe mine ma bate gandul serios la o alarma ...

Scris: Vin 13-Oct-2006 11:28
de DMX
Haideti sa va spun cum se fura masini in Bulgaria (asta o stiu de la o persoana care locuieste la sofia ) !!
-ti-o urca pe rampa si pleaca !! asa ca orice sistem ar avea ea tot ti-o fura

Scris: Vin 13-Oct-2006 12:54
de Matrixu
Daca ai vreun gps ascuns pe acolo, mai ai sanse sa o gasesti... :D

Scris: Vin 13-Oct-2006 14:42
de nicum
DMX scrie:Haideti sa va spun cum se fura masini in Bulgaria (asta o stiu de la o persoana care locuieste la sofia ) !!
-ti-o urca pe rampa si pleaca !! asa ca orice sistem ar avea ea tot ti-o fura


Am sa tin minte asta daca ajung in BG vreodata; o sa asez BX-ul pe burta.

Scris: Vin 13-Oct-2006 14:48
de Matrixu
In cazul asta, daca tot vor sa te fure, vin cu macaraua :lol:

Scris: Vin 13-Oct-2006 15:01
de DanT
numai ca e mai mare macaraua si face mai mult zgomot .... :D

Scris: Sâm 14-Oct-2006 13:44
de bezz
deci: alarma cu senzor de perimetru si pager + PISTOL!