Pagina 1 din 1
Adio suspensie hidraulica?
Scris: Mar 21-Noi-2006 13:00
de tartorul
http://www.stiriauto.ro/www/index.php/a ... onara.htmlSe pare ca nu numai Bose lucreaza la o suspensie noua. Ideea Siemens e chiar mai interesanta.
Scris: Mar 21-Noi-2006 13:13
de DanT
nu as numi adio...
este doar un pas inainte in care suspensia hidraulica dpdv conceptul si-a jucat rolul pe deplin...
piata doar evolueaza .. si nimic mai mult ...oricum devine salutara intentia celor de siemens, care spre deosebire de BOSE (care se "joaca" doar la suspensie) ei inlocuiesc si propulsorul clasic pe hidrocarburi cu motoare electrice ...
fiabilitatea nu este inca cel mai important aspect, insa sunt convins ca pe masura ce trec anii se va imbunatati...
Scris: Mar 21-Noi-2006 13:49
de nicum
Nu vad de ce adio. Si asta nu din ratiuni de performanta, cit din ratiuni economice. Siemens va licentia acest tip de suspensie contra unor sume consistente. Din fericire, Citroen are deja o solutie care e verificata in peste 50 de ani. Sa fii sigur ca orice noua suspensie isi va avea propriile boli ale copilariei (asa cum le-a avut si suspensia hidraulica din cauza uleiului folosit), mai ales acum, intr-un context economic in care sintagma "cutting costs" e mai presus de orice. Chiar si decit vietile clientilor.
Scris: Mie 22-Noi-2006 10:17
de DanT
si de altfel in nici un caz adio, ci un next ...
ia uita-ti-va aici ... si asta exista .. (doar la nivel de prototip), insa functioneaza.... ;-)
http://www.youtube.com/v/ry6w3mRm-FM
Scris: Mie 22-Noi-2006 12:20
de eugenro2001
Asta e cea mai tare chestie in materie de masini pe care am vazut-o!
Scris: Mie 22-Noi-2006 12:44
de SAMmy
Asta cu "nu adio, ci next", este ca si cum ai zice ca "sistemul de injectie
electronica" e next pentru "carburator", sau ca LCD e next pentru CRT... ;)
Nici sistemul electromagnetic dezvoltat de BOSE, nici magneto-fluidele cu
densitate electro-variabila ale VAG nu au nici o legatura cu suspensia
pneumatica Citroen (aia de care vorbiti voi, veche de cca. 50 de ani...)
Scris: Mie 22-Noi-2006 13:12
de DanT
n-or avea nici o legatura ... dar nici sa ne grabim sa dam cu bat-n balta!
numai sa daca stai sa privesti atent si sa vezi toate nuantele unei exprimari ce am zis eu nu inseamna inchiderea unui capitol in sens negativ ci depasirea pragului ridicat anterior ...
Cu alte cuvinte, sistemul de suspensie Citroen, binecunoscutul sistem oleopneumatic a ridicat stacheta acum 50 de ani la un nivel la care abia acum a reusit a fi trecut. si asta iti da o oarecare mandrie ... e cam ca la profesori ... nuuu? esti mandru de tine ca profesor cand ajungi sa ai un "elev" care sa te intreaca.
si daca tot vorbim de lucruri sau proiecte catalogate ca "outstanding", cred ca sistemul propus de GM este mai bine potrivit pentru aceasta eticheta decat cel de la BOSE...
intetia ambelor firme este oricum salutara
PS: vazut asa are sens fraza care te-a "nacajit"? ...

Scris: Mie 22-Noi-2006 14:20
de SAMmy
@DanT: Imi mentin parerea...
Cu alte cuvinte, sistemul de suspensie Citroen, binecunoscutul sistem oleopneumatic a ridicat stacheta acum 50 de ani la un nivel la care abia acum a reusit a fi trecut.
Exprimare nefericita, cu usoare accente propagandistice, care nu au relevanta sau acoperire stiintifica... ;)
Cat despre GM vs. BOSE... care e legatura???
BOSE propune o suspensie electromagnetica, fluid-free, cu adaptabilitate real-time...
GM propune un automobil bazat pe Hydrogen fuel-cell propulsion, controlat by-wire...
In aceasta situatie am o intrebare pentru tine:
Care este elementul care te face sa compari intr-un fel aceste doua realizari?Eu la gradinita am invatat sa nu compar niciodata "mere cu pere" cand e vorba despre stiinta si nu ezoterism... ;)
IMHO: Daca proiectul GM va ajunge produs finit, acesta va folosi, cu siguranta suspensie electromagnetica adaptiva real-time...
Scris: Mie 22-Noi-2006 15:44
de DanT
cutting edge technology ... la nivel auto .
doar atat.
iar exprimare propagandistica ... eh ... fiecare le priveste cum vrea.
este deja ALTCEVA. asta e in acelasi timp comparatia ... nu trebuie sa intri in detalii tehnice ca sa iti dai seama ...
in fine. opinii si opinii.
Scris: Mie 22-Noi-2006 19:36
de SAMmy
OFF: @DanT: Hai mah, nu te supara... ziceam si io asa... sunt mai tehnic...
Scris: Joi 23-Noi-2006 10:44
de eugenro2001
In cazul GM revolutia in ceea ce priveste suspensia este faptul ca este inclusa in interiorul rotii dar nu stim nimic despre modul in care actioneaza.
In schimb Bose a realizat ceva cu adevarat deosebit.
Daca s-ar putea face o suspensie cu performantele Bose dar cu dimensiunile si amplasarea GM atunci da, ar fi o realizare EXTRAORDINARA.
Scris: Sâm 25-Noi-2006 11:01
de DanT
@sammy: si eu sunt inginer de formatie, pe tehnic.... dar asa na emotionez uneori ...
