Pagina 1 din 4

Remorca

Scris: Mar 13-Feb-2007 11:53
de eugenro2001
Uite ceva ce mi-ar place si mie sa imi fac;

http://img412.imageshack.us/img412/9283 ... izenq4.jpg

Scris: Mar 13-Feb-2007 12:57
de cbx
din elventianca ?

Scris: Mar 13-Feb-2007 13:03
de eugenro2001
Numai glumeti pe forumul asta :wink:

Nu, din caroseria ramasa dupa recarosare sau din una dintre cele 4 sau 5 caroserii pe care le are un prieten.

Scris: Mar 13-Feb-2007 13:07
de jgr1001
Si cum ii pui suspensii ? sau o lasi asa "lemn"..

Am vazut la TV pe un american care avea 2 SM-uri; unul era "Work SM" iar celalalt era "Race SM"
Work SM il cara pe Race SM pe o remorca cu 2 axe facuta de tipul respectiv si care remorca avea suspensie hidro :shock:

Scris: Mar 13-Feb-2007 13:08
de eugenro2001
Poate ma ajuta vreun absolvent de facultate auto :wink:

Serios vorbind, de mult ma bate gandul sa imi fac o remorca dintr-o bucata de caroserie de CX, sau alta masina.
Ma gandeam sa folosesc o punte de Oltcit cu butuci de roata schimbati pt a pune roti de CX.

Scris: Mar 13-Feb-2007 13:13
de jgr1001
Sa sti ca m-am si gandit, imediat cum am vazut ideea

Ar trebui sa pui un ansamblu arc + amortizor (amortizorul interior arcului), in locul cilindrului si sferei. Folosesti tija la capatul din brat asa cum este, iar la celalalt capat ii sudezi un lagar care il legi la amortizor :wink:
Binenteles ca trebuie sa cauti un ansamblu corespunzator ca dimensiuni

LE: ar mai fi o problema; trebuie ca ansamblul sa culiseze linear, ceea ce insemna ca va trebui sa construiesti un soi de "cusca de culisare" in interiorul cadrului

Scris: Mar 13-Feb-2007 13:22
de eugenro2001
Pai de aceea ma gandeam sa pun o punte de oltcit completa pt ca e gata construita

Scris: Mar 13-Feb-2007 13:26
de jgr1001
Ideea nr 2:

Pastrezi sfera, cilindrul etc. Sfera o incarci cu azot la presiunea convenabila. Le umpli cu LHM. In locul conductei pui un dop filetat (poate fi o conducta taiata si batuta)

Singura problema este ca va trebui sa presezi cumva ansamblul ca sa il montezi. Ar trebui sa ai si cilindrii hidraulici in stare perfecta pt a avea pierderi aproape zero.
O sa ai suspensie hidropneumatica, dar inactiva. Stiu ca se poate. Au fost modele de Austin cu asa ceva. Foloseau un amestec de apa + antigel. Suspensile celor 4 roti, erau legate intre ele

PS - ideea 1 e nashpa in comparatie cu ideea 2 :lol:

Scris: Mar 13-Feb-2007 18:58
de sorin.
Problema este cum o inmatriculezi.

Scris: Mar 13-Feb-2007 19:05
de Matrixu
Mie mi se pare kitch asa cum este descoperita..
Acoperita poate e altceva..

Scris: Mar 13-Feb-2007 19:48
de retro
De mult ma gandesc si eu la asa ceva. Bine, mai frumoasa si neaparat cu suspensie hidro. Aici e farmecul! Mai greu decat constructia mi se pare a fi omolagarea artizanala.
Zic eu ca asta n-ar fi urata: Imagine

Scris: Mar 13-Feb-2007 21:50
de eugenro2001
Eu m-am referit la ideea de a face o remorca dintr-o bunata de masina, normal ca nu asa neterminata ca cea din prima poza.

Cu imatriculatul e o poveste intreaga. Am intrebat mai demult la RAR si e nevoie de un proiect facut de o firma autorizata inclusiv cu un calcul de rezistenta. Cupla de remorcare trebuie sa fie omologata, sunt cateva firme care fie produc fie comercializeaza (ex. Knot). Trebuie sa aiba franare prin inertie , cablu de siguranta care actioneaza frana in caz de desprindere a cuplei si lumini spate la fel ca o masina, cu lampi omologate in Eu. Adica orice lampa de masina care are insemnele E1 (parca) este omologata si poate fi folosita.

Scris: Mar 13-Feb-2007 22:52
de MARIAN
Shane Leviston a facut o remorca dintr-un GS dar, nu mai stiu link-ul unde povestea cam tot ce a facut :cry:
Imagine

Scris: Mie 14-Feb-2007 08:56
de jgr1001
Cat timp voi va preocupati de aspectul estetic / legal, eu vin cu noi idei functionale :D

Deci:

1) Suspensie hidro inactiva:
Sunt sigur ca niste cilindrii de spate in stare impecabila pierd extrem de putin ulei. Stiu asta pt ca la mine la break nu vad vreo picatura pe furtunurile de retur.
Evident ca se pastreaza furtunurile de retur pe care le conectezi la un mic recipient. Asa o sa ai remorca "curata" :D . La un anumit nr de km, reumpli cilindrii cu LHM-ul recuperat din recipientul amintit mai sus :lol:

2) Sistemul de franare:
Se pastreaza conductele de frana, inclusiv jonctiunea in "T".
Se recupereaza un protap cu mecanism de franare prin inertie - de exemplu de la o rulota "Felicia 2800" (am asa ceva acasa dar nu dezmembrez :twisted: ). Protapul de ataseaza cu suruburi de o traversa, la randul ei atasata de sasiul remorcii (tot cu suruburi pt a usura demontarile / montarile ulterioare). Mecanismul prin inertie al protapului are un piston actionat de nuca de remorcare a masinii. Conducta de pe remorca se conecteaza printr-o jonctiune (recuperata tot de la defunctul citro care a ajuns remorca :cry: ) la conducta mecanismului de pe protap. De asemenea protapul este dotat si cu cablu de siguranta si maneta de actionare in cazul desprinderii.
Evident ca in instalatia de franare folosim LHM :wink: . Pompa de pe protap este una simplu circuit de Dacia 1300.

3) Instalatia electrica...evident pastram luminile originale. Se conecteaza printr-o priza cu 7 pini la priza masinii. Oricum e floare la ureche in comparatie cu celelate probleme

Scris: Mie 14-Feb-2007 09:06
de jgr1001
Mai adaug ceva:
Am condus breakul cu rulota de mai multe ori si pe distante mari. La franare este destul de nashpa in sensul ca rulota franeaza cu intarziere si iti da suturi. Nu am fost nevoit sa franez de urgenta...ca nu cred ca ieseam prea bine
Iar cum treci de 95 km / h, incepe sa faca ca sarpele. Adica danseaza in spatele tau - din nou nashpa (95 km / h sunt pe drumurile f bune). Stiu viteza asta pt za am incercat de mai multe ori sa vad la ce viteza se intampla. Totusi ma gandesc ca alte rulote sau remorci mai aerodinamice, permit rularea ceva mai rapida (asta daca poate si masina)


Din cate stiu pe talon la mine scrie asa:
-masa remorcabila fara circuit de franare: 700 kg
-masa remorcabila cu circuit de franare: 1300 kg

PS - aceiasi rulota, am dus-o cu Oltcit-ul :shock: , si am trecut muntii Tatra prin Polonia si Cehia (nu conduceam eu atunci, aveam 14 ani).

Scuzati semi-off topicul, dar am vrut sa ma laud :D