Motor cu hidrogen vs motor electric
Scris: Lun 19-Feb-2007 10:15
cristian_v scrie:mituc scrie:mars2k scrie:"H2 nu este combustibil" = nu gasesti niciunde H2 in stare naturala (poate pe Soare), iar pt a-l obtine din ceva (de ex. din apa) consumi mai multa energie decat obtii prin arderea lui, respectiv prin reactia H2 cu altceva - in cazul pilelor de combustibil).
Pai daca iei apa de mare care deja e sarata si e numai buna pentru electroliza poti s-o pui de-o hiidroliza destul de simplu cu energie solara. Hidrogenul rezultat il captezi, il imbuteliezi si apoi il vinzi cam ca pe orice. Nu trebuie sal produci pe loc.
Singura problema este depozitarea hidrogenului pentru ca are molecula mica si cam orice rasufla...
Ma rog, energia aia solara ar putea fi stocata si ea in niste baterii si distribui acumulatorii in loc sa-ti bati capul cu imbutelierea hidrogenului. Insa ideea era ca se poate, iar H2 ca si combustibil e plauzibila.
Intr-adevar problema cu hidrogenul e depozitarea. Solutiile cele mai cautate sunt stocarea in elemente solide, compusi pe baza de metale de tranzitie, care pot stoca cantitati enorme de hidrogen care pot fi eliberate prin incalzire, dificultatiile sunt legate de schimbarile de volum care survin in timpul stocarii destocarii si de instabilitatea in timp
Cuvantul cheie este ERoEI = Energy Returned on Energy Invested.
http://en.wikipedia.org/wiki/EROEI
Din cate stiu, orice proces pentru obtinerea hidrogenului (*), fie in foma pura (cu variantele comprimat sau lichefiat),
fie intr-o combinatie chimica, se face cu un ERoEI subunitar - si semnificativ mai mic decat ERoEI-ul echivalent al transformarii energiei sursa in electricitate.
In paranteza, pt ca ceva sa poata fi fezabil ca si combustibil alternativ ar trebui sa aiba ERoEI macar supraunitar (si de preferinta cat mai mare).
Ca idee, ERoEI pt benzina este f. mare, intre 6:1 si 10:1
(datele variaza in functie de sursa).
H2 si energia electrica, avand ambele ERoEI subunitar, sunt practic modalitati de stocare si transport a energiei, nu propriu-zis combustibili (sau surse de energie).
(*) - cu posibila exceptie a obtinerii H2 din derivati ai petrolului, in pila de combustibil, dar exceptia asta este nerelevanta - in fond cautam o solutie alternativa la petrol...