Pagina 1 din 1

Probleme relanti - intrerupere si zgomot

Scris: Joi 22-Feb-2007 16:45
de balanel
Masina: Chevrolet Aveo 1150 cmc, 4 cil in linie.
De aproximativ o luna, am aceste simptome: la relanti, motorul are un mers neregulat, ciclic. Adica, o data la un ciclu de aprindere, exista o intrerupere, banuiesc ca de la acelasi piston. Zgomotul care se aude este distinct de cel al tachetilor, care au un tacanit ascutit, anume ca o rezonanta, care se aude insa cam in acelasi ritm cu tachetii, de tonalitate medie (undeva intre zgomotul produs de tacheti, si zgomotul produs de o bataie de piston, de exemplu).
Alte simptome in mers nu am prea observat, aduca nu da in nas, nu are sincope in acceleratie. Singurul aspect pe care l-am observat este faptul ca la cald, adica dupa ce se incalzeste bine de tot motorul, parca nu mai trage chiar asa bine cum trage mai la rece (adica nu imediat dupa pornire, ci dupa ce motorul s-a incalzit cat de cat).
Masina are 15000 km, reviziile le fac la 10000 km, bujiile sunt NGK de origine - coreene.
Acum ma intreb ce poate fi: aprindere, alimentare, cauza mecanica?
De la aparitia simptomelor, am intreprins urmatoarele masuri: pus aditivi in benzina (Gunk, 2 rezervoare, si 3cv, 1 rezervor). Benzina Efix si ocazional Mol CO 95 ambele. Vazand ca nimic nu are efect, m-am gandit sa va cer parerea.
Desi nu e Citroen, poate e cineva care imi poate da un sfat.
Multumesc.

Scris: Joi 22-Feb-2007 17:30
de nicum
Din pacate pot fi mai multe cauze:
- injector infundat sau cu alte probleme
- problema de aprindere (poate fi chiar un simplu contact imperfect
Nu ne-ai zis in ce stare sint bujiile. Daca bujiile sint la fel la 3 cilindrii si afumata pe al patrulea, atunci ai o problema de aprindere. Mai poti masura impedanta fiselor. Va fi diferita pe fiecare fisa in parte, dar tb sa fie intre 1500 si maxim 20000 de ohmi.
Mai poti verifica diversele contacte electrice pe la motor. Unui coleg de servici, la un megane2, i-a sarit o fisa si s-a oprit motorul in timp ce era pe un drum de tara.

Scris: Joi 22-Feb-2007 17:49
de balanel
O sa verific bujiile in week-end. Daca un injector nu functioneaza cum trebuie, cum ar arata bujia corespondenta?
Cum stiu daca e o problema de supapa, de exemplu?

Scris: Joi 22-Feb-2007 19:50
de nicum
Depinde cum e blocat injectorul:
- culoare gri: amestec ok
- nuloare neagra: amestec bogat
- culoare alba: amestec sarac
Pt supapa nu stiu... dar cred ca e cam devreme sa-ti pui probleme de genul asta. Cel mai important nu lasa urme sa nu zica aia de la service ca ai umblat in motor si ai pierdut garantia. Ca veni vorba? Treburi de genul asta nu se rezolva gratis in garantie? Fara sa lasi masina in service, evident...

Scris: Joi 22-Feb-2007 23:50
de bezz
Asa ar trebui, dar daca vorbim de Di Bas mai bine o lasa balta.
Eu iti recomand service-ul radacini (cred ca are si daewoo) i-am lasat pe incompetentii aia de la di bas de mult :!:

Scris: Vin 23-Feb-2007 08:02
de gonty
Du-te si pe forumul dedicat masinilor Chevrolet. Din cate tin minte multe au avut probleme cu motoarele in garantie (cel de 1.4 parca).

Am vazut acum ca ai fost si membru pe acolo. Si am mai vazut ca tu conduci subturat acest motor, care, din cate stiu, ii plac turatiile mari. S-ar putea sa ai si ceva mici probleme cu un injector.
In locul tau eu as pune un aditiv de curatare a injectoarelor in benzina, urmata de turarea succesiva (3-4 ori) pana in limitare. Vezi dupa aia daca se mai comporta la fel.

Scris: Vin 23-Feb-2007 08:20
de dimabogdan

Scris: Vin 23-Feb-2007 12:01
de balanel
gonty scrie:Du-te si pe forumul dedicat masinilor Chevrolet. Am vazut acum ca ai fost si membru pe acolo.
In locul tau eu as pune un aditiv de curatare a injectoarelor in benzina, urmata de turarea succesiva (3-4 ori) pana in limitare. .

Am plecat de acolo, ca m-am certat cu ei. Cei mai multi sunt tembeli, si te trateaza de sus. Pun pariu ca moderatorii sunt intr-un fel (financiar...) legati de Chevrolet Romania.
De asemenea, citeste cu atentie primul post, unde scrie si ce aditivi am folosit.

@nicum: nu inteleg cum e cu injectorul. Deci daca e blocat, inseamna ca amestecul trebuie sa fie mai sarac, sau cum?

Scris: Vin 23-Feb-2007 12:07
de alexd
Celor de la service le-ai cerut o parere? presupun ca exista o interfata de diagnoza pt masina ta. Simptomele descrise de tine pot avea cauze multiple. Daca diagnoza nu descopera nimic, inseamna ca defectul este in partea mecanica. Eu in locul tau nu mi-as baga mana la nimic, chiar daca m-as pricepe, pana cand nu le arat masina la garantie. Nu le pomeni de aditivi sub nici o forma, pot gasi in ei o scuza pentru o eventuala defectiune. Nu accepta nici scuza patetica cu calitatea benzinei.

Scris: Vin 23-Feb-2007 12:19
de nicum
Depinde in ce pozitie s-a blocat injectorul. De regula se blocheaza pe semi-deschis, dar am mers odata cu un BMW care avea toate 6 injectoarele blocate pe deschis (sau pe acolo) si scotea pe esapament vapori de benzina. Motorul nu putea fi oprit la semafor, ca nu mai putea fi pornit dupa aia. A consumat ~14l de benzina in vreo 2-3km.