Probleme relanti - intrerupere si zgomot
Scris: Joi 22-Feb-2007 16:45
Masina: Chevrolet Aveo 1150 cmc, 4 cil in linie.
De aproximativ o luna, am aceste simptome: la relanti, motorul are un mers neregulat, ciclic. Adica, o data la un ciclu de aprindere, exista o intrerupere, banuiesc ca de la acelasi piston. Zgomotul care se aude este distinct de cel al tachetilor, care au un tacanit ascutit, anume ca o rezonanta, care se aude insa cam in acelasi ritm cu tachetii, de tonalitate medie (undeva intre zgomotul produs de tacheti, si zgomotul produs de o bataie de piston, de exemplu).
Alte simptome in mers nu am prea observat, aduca nu da in nas, nu are sincope in acceleratie. Singurul aspect pe care l-am observat este faptul ca la cald, adica dupa ce se incalzeste bine de tot motorul, parca nu mai trage chiar asa bine cum trage mai la rece (adica nu imediat dupa pornire, ci dupa ce motorul s-a incalzit cat de cat).
Masina are 15000 km, reviziile le fac la 10000 km, bujiile sunt NGK de origine - coreene.
Acum ma intreb ce poate fi: aprindere, alimentare, cauza mecanica?
De la aparitia simptomelor, am intreprins urmatoarele masuri: pus aditivi in benzina (Gunk, 2 rezervoare, si 3cv, 1 rezervor). Benzina Efix si ocazional Mol CO 95 ambele. Vazand ca nimic nu are efect, m-am gandit sa va cer parerea.
Desi nu e Citroen, poate e cineva care imi poate da un sfat.
Multumesc.
De aproximativ o luna, am aceste simptome: la relanti, motorul are un mers neregulat, ciclic. Adica, o data la un ciclu de aprindere, exista o intrerupere, banuiesc ca de la acelasi piston. Zgomotul care se aude este distinct de cel al tachetilor, care au un tacanit ascutit, anume ca o rezonanta, care se aude insa cam in acelasi ritm cu tachetii, de tonalitate medie (undeva intre zgomotul produs de tacheti, si zgomotul produs de o bataie de piston, de exemplu).
Alte simptome in mers nu am prea observat, aduca nu da in nas, nu are sincope in acceleratie. Singurul aspect pe care l-am observat este faptul ca la cald, adica dupa ce se incalzeste bine de tot motorul, parca nu mai trage chiar asa bine cum trage mai la rece (adica nu imediat dupa pornire, ci dupa ce motorul s-a incalzit cat de cat).
Masina are 15000 km, reviziile le fac la 10000 km, bujiile sunt NGK de origine - coreene.
Acum ma intreb ce poate fi: aprindere, alimentare, cauza mecanica?
De la aparitia simptomelor, am intreprins urmatoarele masuri: pus aditivi in benzina (Gunk, 2 rezervoare, si 3cv, 1 rezervor). Benzina Efix si ocazional Mol CO 95 ambele. Vazand ca nimic nu are efect, m-am gandit sa va cer parerea.
Desi nu e Citroen, poate e cineva care imi poate da un sfat.
Multumesc.