Pagina 1 din 1
Catalizator- cum functioneaza si ce rol are
Scris: Vin 02-Mar-2007 13:07
de Dan Popa
Ridic o problema de principiu : ce rol are catalizatorul in stabilirea normelor de poluare.
Ex.: nepotul meu si-a cumparat un Golf nou si m-a intrebat ieri daca este normal ca o masina noua sa consume asa mult ulei ( e tanar si nu se pricepe la masini ), dupa spusele lui, pe joja nivelul uleiului este la jumatate. Masina are 6.000 Km. Mi-am amintit de discutii avute cu alti cunoscuti care au Golf si mi-au spus ca din fabricatie producatorul indica un consum de pana la 1L la mia de Km. Mi-a confirmat si nepotul meu ca in cartea masinii asa este trecut.
Intrebarea de mai sus se refera la situatia asta; daca un motor consuma atata ulei, mai indeplineste normele de poluare ?
Scris: Vin 02-Mar-2007 13:13
de tartorul
Consumul de ulei de care zici este valabil la motoarele VAG diesel, adica cele numite TDI.
Catalizatorul are rolul de a retine o parte din noxele emise de motor. Aici nu ma refer la Co2 & stuff ci la anumite elemente care sunt extrem de poluante desi sunt in cantitate foarte mica (diversi compusi din zinc si alte metale care pot provoca grave afectiuni). Constructiv, catalizatoarele mai vechi sunt formate dintr-o sita extrem de fina, facuta dintr-un aliaj special. Exista si combinatii de metal cu ceramica.
Later edit:
VAG nu WAG

Catalizator- cum functioneaza si ce rol are
Scris: Vin 02-Mar-2007 13:22
de Dan Popa
VW dadea consumul asta si la Golf 1 si 2 care nu aveau motoare turbo. Dar nu asta esta problema ci acele particule de care pomeneai, dar din ulei , nu din benzina. Pt . ca, virgula, catalizatorul este proiectat sa retina acele particule care rezulta din arderea benzinei. Din arderea uleiului nu rezulta si alte particule pe care catalizatorul nu le opreste ?
Scris: Vin 02-Mar-2007 13:34
de eugenro2001
Catalizatorul, ca de aia se si cheama asa, este locul unde se produc niste reactii chimice "grabite" de materialul catalizatorului Pentru asta catalizatorul trebuie sa se gaseasca intr-un anumit domeniu de temperaturi.
Catalizatorul este un consumabil, se inlocuieste la xx mii km si nu suporta benzina cu plumb.
Scris: Vin 02-Mar-2007 14:04
de jgr1001
eugenro2001 scrie:Catalizatorul, ca de aia se si cheama asa, este locul unde se produc niste reactii chimice "grabite" de materialul catalizatorului Pentru asta catalizatorul trebuie sa se gaseasca intr-un anumit domeniu de temperaturi.
Right !
In catalizator se continua reactile de oxidare pt a reduce continutul de CO, NOx si HC (adica monoxid de carbon, oxizi de azot si hidrocarburi). Diferitele norme euro, stabilesc limite pt cele de mai sus si limite pt particule (funingine). Pt particule se pot folosi filtre de particule
Catalizator- cum functioneaza si ce rol are
Scris: Vin 02-Mar-2007 14:19
de Dan Popa
Bun, am inteles. Si acum din nou intrebarea : daca un motor consuma ulei, se mai incadreaza in normele de poluare pt. care a fost proiectat ?
Scris: Vin 02-Mar-2007 14:23
de jgr1001
Eu zic ca da
Doar daca nu lasa dara de fum ca un SAVIEM...
Scris: Vin 02-Mar-2007 22:22
de nicum
Nu stiu daca motorul ala se mai incadreaza sau nu, dar multi utilizatori de TDI s-au plins de consum de ulei chiar la motoare noi. Consumul era atit de mare incit necesita completare cu ulei.
Parerea mea e ca nu e normal sa completezi intre schimburi, dar asta e problema lui VAG.
Scris: Mar 20-Mar-2007 16:58
de vasy
stiu pe cineca care umbla cu uleiul la el, cam 1 l la 2000 de km, masina are vreo 15k, passat model nou 2006 full
Scris: Mie 21-Mar-2007 09:02
de darian
Probleme consumului de ulei tine de mai multe variabile. Si rodajul e una dintre ele. De aceea poate masina aia era asa noua si consuma multe. Un caz particular cu VAG (motor TDI) cunosc si eu dar consumul e nesemnificativ de la un schimb la altul astfel incat nici nu e nevoie sa completeze.