Masinile vechi si guvernanti noi

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Masinile vechi si guvernanti noi

Mesajde eugenro2001 » Mar 25-Ian-2005 10:57

Vad ca toata lumea este f linistita cu privire la intentiile guvernantilor in ceea ce priveste masinile vechi. Pe alte forumuri oamenii se agita.

Credeti ca ar trebui sa ne temem ca intr-un viitor apropiat ne vor interzice sa mai circulam cu masinile mai vechi de 12 ani?

Credeti ca actiunea cu cele 30.000.000 va duce la cresterea preturilor la masinile care pot fi cumparate pt piese?

Credeti ca trebuie sa ne pregatim sufleteste pt instalarea de catalizatoare in cazul in care vor hatara ca toate masinile in circulatie trebuie sa indeplineasca norme de poluare mai stricte?

Va provoc la dezbateri pe tema din titlu.

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mar 25-Ian-2005 11:12

In primul rand, dupa parerea mea, acesta actiune a guvernului nu va avea succes. De ce? E simplu si daca gresesc, corectati-ma. Din ce stiu, nu-ti va da nimeni banii in mana ci, acele 30 mil. vor reprezenta avansul pentru o masina noua AUTOHTONA. Care sunt optiunile in acest moment? Dacia Logan si Solentza si productia Daewoo. Cea mai ieftina este Solentza chioara la 4600euro CIP, deci cam 5500 euro cu TVA.
Credeti ca cel care are o masina de 12 ani va avea inca 4500 euro in completare? Eu ma indoiesc de lucrul asta. Vor fi amatori, nu zic nu, dar nu la nivelul scontat de guvern.

Fara a avea intentia de a jigni pe cineva: cati dintre voi cu masini mai vechi de 10 ani ati face lucrul asta?

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Mar 25-Ian-2005 12:28

din cate am aflat eu, se va incerca modificarea legislatiei pentru ca, cu acest avans sa se poata cumpara si masini straine (ghici cine va beneficia....)
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 25-Ian-2005 12:38

In primul rind: nu as da BX-ul meu vechi de 20 de ani pe o Dacia Solenza/Logan, etc. Cel putin in BX-ul meu nu ploua si cricul masinii face fata cu brio de 21 de ani.
In al doilea rind, asa cum a spus si Adytzu, cine are o masina de 10 ani, ori nu are bani sa isi ia una noua, ori masina respectiva performeaza destul de bine, incit omul sa nu-si puna problema alteia noi (aici se pot da multe exemple: Mercedes Cobra, Audi 100 si cu voia voastra BX, CX si altele. Amintiti-va in ce stare era CX-ul baiatului din Tirgoviste care a venit la intilnirea din august. Daca as fi avut bani si daca masina ar fi fost de vinzare, as fi cumparat-o instant!
Apoi legea asta nu va face decit sa creasca pretul epavelor la un nivel nejustificat de mare. Nici nu vreau sa ma gindesc cita spaga a dat Renault pentru initiativa asta legislativa. Sa fim seriosi: nici unui guvern de pina acum nu i-a pasat de protectia mediului & stuff, initiativele de genul asta ascundeau clienti politici. Un alt factor care va ajuta la insuccesul acestei initiative ar mai fi si birocratia.
Guvernelor de pina acum nu le-a pasat nici de nivelul de trai al romanilor si nici ce masini conduc. Pe ei i-a interesat doar ce taxe si impozite noi sa mai introduca (vezi taxa de drum platita a n-a oara). Nivelul pretului benzinei e deja aproximativ la nivelul Greciei, care e membra a UE si are alt nivel de trai decit Romania.
Daca guvernului chiar ii pasa de poluarea mediului, putea adopta o initiativa legislativa pentru ajutarea posesorilor de masini pe benzina sa isi monteze o instalatie GPL, costurile unei asemenea instalatii fiind mult mai mici decit cele 30.000.000 si efectele ar fi fost imediate. Dar din nefericire importatorii de asemenea instalatii nu au cotizat la cine trebuie. Tot legat de GPL pot sa va spun ca desi masina mea polueaza mai putin, plateste taxa de drum la cel mai inalt nivel, pentru ca nu-i asa, e o masina poluanta (de aproximativ 20 de ori mai putin decit una fara catalizator, atunci cind merge pe gaz)!
Si nu, Adytzu, cel putin pe mine nu ma jicnesti: caroseria BX-ului meu are tot atita rugina cit are o dacie noua, poate nici atit. De aici nu putem merge mai departe cu comparatia, pentru ca eu am usile intregi si celelalte elemente care la o dacie dispar pur si simplu in citiva ani.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 25-Ian-2005 13:28

Problema parcului auto invechit se datoreaza in totalitate APIA care este compusa din oameni foarte influenti, pentru care primeaza interesul personal. Cu Tariceanu la guvernare, APIA va deveni si mai puternica din pacate.
Dupa cunostiinta mea suntem pe penultimul loc in Europa la indicele de motorizare si asta datorita politicii protectioniste.
Dupa cum spunea si adytzu, marea majoritate a romanilor nu isi pot permite nici macar o Dacie noua de 5500EUR, de aceea prefera sa ramana la vechea berlina sau sa cumpere masini la mana a 20-a la <2500-3000EUR. Daca importul masinilor 2-nd din vest ar fi fost la liber asa cum procedeaza toti vecinii nostrii sunt sigur ca cel putin 1/2 din parcul de rable autohtone ar fi inlocuit cu loturi "proaspete" de masini din vest. Intr-adevar vechimea medie ar ramane la ~10 ani, dar o masina de 10 ani din Germania este MULT mai bine intretinuta, fiabila, este sigura si polueaza mult mai putin decat o Dacie de 3-4 ani. Ganditi-va ca normele EURO1 intrau in vigoare acum 14 ani, iar EURO2 acum ~10ani!
Spre exemplificare, eu am in familie un Peugeot 306 model 95 cumparat din Franta in 2000, la ~100.000km. Acum are ~150000 si in acesti 4 ani nu s-a reparat NIMIC la masina. Bineinteles s-au schimbat consumabilele, dar atat ! In 2004 a luat ITP-ul fara nici o interventie, inclusiv testul de noxe. Fiind EURO1 polueaza de 4 ori mai putin decat un Bx din 86 de pilda :)

Din pacate, conform celor spuse de Brent Valmar care este presedintele APIA, solutia propusa de ei este "stoparea importurilor masive de 2-nd handuri" ! Astfel lor le intra in buzunar din ce in ce mai mult, in timp ce noi ramanem cu "batranicile" noastre de 20 de ani, altii cu daciile lor cu frane care nu mai sunt de actualitate de acum 30 de ani iar cei cu masini noi isi vor inlocui masinile peste 2-3 ani tot cu unele noi!


Din pacate nu vad cum am putea influenta deciziile acestea...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 25-Ian-2005 13:46

Am putea sa avem un cuvint de spus daca ne stringem intr-o asociatie si eventual pentru aceasta cauza nobila sa ne asociem si cu alte cluburi.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 25-Ian-2005 13:57

In afara de Retromobil, celelalte "cluburi" se ocupa numai de masinile noi

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 25-Ian-2005 14:37

Ma indoiesc ca am avea vre-un succes daca am protesta si in mod sigur nu se vor strange suficienti protestatari.
Poate se va ajunge la un protest daca se va interzice circulatia masinilor mai vechi de x ani.

Chiar si considerand ca va avea succesul scontat, legea este formulata prost iar cucoana aia (nu stiu ce functie are) care a aparut la TV, habar nu are ce inseamna cuvantul "cumulativ".
Au cazut in propria capcana pt ca in loc sa recunoasca ca vor sa mai scape de masinile vechi pt a scapa de rable si deci traficul sa fie mai sigur, au mers pe ideea ca fac asta pt protectia mediului pt ca aceste masini polueaza mai mult.
Din cauza asta au fost nevoiti sa puna conditia ca masina sa fie functionala!
Daca aplicau legea pt orice masina imatriculata mai veche de 12 ani, indiferent de starea ei, atunci cred ca ar fi avut un succes mult mai mare si ar fi obtinut si ceea ce vor de fapt - sa curete orasele de epave.
Cred ca siguranta traficului si poluarea mai mica se putea obtine doar printr-un ITP mult mai strict, probabil ca jumatate din masinile care ruleaza si sunt mai vechi de 12 ani ar fi cazut la inspectia tehnica deci obtineau ceea ce spun ca doresc - mai putine masini poluante pe drumuri.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 25-Ian-2005 14:41

Mie imi este teama ca, ca intotdeauna, ai nostri alesi vor dori sa fie mai cu mot ca toata Europa si sa nu doreasca sa ajunga la excluderea masinilor non Euro din circulatie.
Nu am nimic impotriva ITP-ului anual pt masinile vechi dar imi este teama sa nu fie doar un pretext pt a gasi motive sa nu primesti inspectia.

P.S. in reportajul de la PRO TV? au aparut pt o secunda si masinile mele cea bleu si disparuta rosie. :lol:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 25-Ian-2005 15:13

Nu cred ca vor ajunge la excluderea masinilor non-euro/mai vechi de n ani, ar fi probabil si contra legilor din UE, dar pot sa puna tot felul de bariere gen ITP dimineata, la prinz si seara, suprataxe, etc.
Ideea e ca pe ei nu ii intreseaza daca traficul e mai sigur, mai putin poluant, mai sigur, sint mai putine epave pe starzi, etc. Ei oricum folosesc masini cu girofar, cu antemergator, etc. Totul nu e decit un "biznis". Am dat un exemplu cum guvernul putea sa sprijine cetatenii sa isi monteze instalatii GPL, asa cum au facut o gramada de guverne din alte tari unde guvernele chiar fac ceva pentru cetatenii lor. Masura asta ii costa mai putin si avea efecte imediate. De ce nu au facut-o? De ce nu sprijina cetatenii sa isi monteze catalizatoare la masini, asa cum s-a procedat in unele tari din Europa? Pentru ca baietii de la APIA nu cistiga nimic la faza asta!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 27-Ian-2005 10:41

Din cate stiu eu pe masinile noastre(cele fara injectie) nici nu se poate monta catalizator.
De scos de pe sosele,legal ,nici eu nu cred ca se va intampla, dar in privinta taxelor care vor fi multe si dese sunt de acord.Deja unele au inceput:taxa de drum care se plateste in fc. de euro;ce are fumul cu drumul?,asigurarile, impozite etc.Cine are bani de masina noua va avea bani si pt. astea cine nu va trage masina pe dreapta oricum vremuri bune pt. noi si citromobiluri nu se prea zaresc.
PS:Inainte cand euro crestea ni se spunea ca preturile sunt raportate la euro.Euro nu a scazut?Dar preturile au scazut?

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Joi 27-Ian-2005 11:20

marian, ai fi foarte surprins sa afli ca un neamt a facut un catalizator pt. trabant ? poate nu e chiar un catalizator in toata regula, dar e un reducator de noxe...
o sa caut link-ul sa-l pun aici
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Taxe

Mesajde MARIAN » Joi 27-Ian-2005 12:30

Nu sunt :) .De aceea am spus "din cate stiu eu".Ar fi interesant sa vedem link-ul .
PS:cred ca problema asta ar trebui sa o dezvoltam in alt topic aici ramanand sa se discute ce am inceput deja.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Joi 27-Ian-2005 20:20

uite ca nu-l gasesc pe neamt acum, dar pun alt link, sper sa nu ma injurati... :lol:
http://www.katalizator.hu/katalizator_k ... delem.html
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 28-Ian-2005 10:19

Daca traduci, nu te injuram... Cred ca se poate pune catalizator pe orice masina. Se poate da exemplu chiar BX-ul: in Germania s-au vindut BX-uri pe carburatie, dar cu catalizator. Se mai pot da exemple cu Opel Kadett parca.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats