Tractiune fata VS tractiune spate
Moderator: Echipa Tehnica
Tractiune fata VS tractiune spate
Sal, avand in vedere ca am deviat de la topicul ce continea informatii despre noul C6 am decis sa lansez doua topicuri noi. Astept sugestii, impresii, opinii, etc.
Ford_V6 scrie:presimt un topic luuuunnngggg de tot . . . .
eu unu prefer spatele . . . ma refer la tractiune ;)
argumenteaza te rog. Sa nu uitam ca totul a pornit de la ideea ca tractiunea spate trezeste acel mic schumaher din noi si predispune la accidente. Eu personal nu sunt de acord si i-am zis si lui nicu in topicul de C6 ca poti sa mori (sau mai rau sa omori) linishtit si cu tractiune fata si cu bx si cu BMW si mertz si ce vrei tu.
eu am avut majoritatea masinilor mele cu tractiune spate. Am avut 3 ani un Ford Taunus cu motor V6 pe care invatasem sa-l stapanesc la perfectie . . . faceam ce vroiam cu masina aia . . . desenam pe asfalt . . .super senzatie . . . iarna aveam cauciucuri noi de iarna si nu aveam nici o problema in plus fata de tractiunea fata.
Poti sa ai cauciucuri de cauciucuri vb manelelor, iarna e iarna, iar tractiunea spate e dificila iarna. Apropo si eu am avut un Ford Taunus de prin 80 cred, din pacate cu motor de 1.3 pe benzina. Mishto masina (mi-a placut design-ul) si mai ales tabla. Solida. Sa vorbesc cu tipul care a cumparat-o, poate o iau napoi si ii trantesc un motor diesel.
Am mers in iarna asta destul de mult cu un golf 4 (tractiune fata, cuciucuri de iarna) si tot l-am scapat de sub control de vreo 2 ori (e drept ca pe prima zapada care s-a pus eu mergeam cu 90 - mare idiot).
E mult mai interesanta tractiunea spate(planetarele mor mai greu), cu toate ca tractiunea fata e mai sigura (unde pui cu nu-ti mai mananca si cardanul o carca de spatiu), dar pana la urma cred ca totul se rezuma la cat de inconstienti pot fi unii soferi
. Pacat ca la noi nu exista o pista privata de incercari. Te duci acolo si dai nene in masina sa vezi cat esti de meserias. Poti sa o incerci la viteza fara frica de gropi, etc.
Am mers in iarna asta destul de mult cu un golf 4 (tractiune fata, cuciucuri de iarna) si tot l-am scapat de sub control de vreo 2 ori (e drept ca pe prima zapada care s-a pus eu mergeam cu 90 - mare idiot).
E mult mai interesanta tractiunea spate(planetarele mor mai greu), cu toate ca tractiunea fata e mai sigura (unde pui cu nu-ti mai mananca si cardanul o carca de spatiu), dar pana la urma cred ca totul se rezuma la cat de inconstienti pot fi unii soferi

- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Tractiunea fata este mai sigura pentru conducatorul mediu fara veleitati sportive. Daca ai ceva notiuni de pilotaj si reflexe peste medie, tractiunea spate este o adevarata placere. In plus, mie mi se pare mult mai usor de redresat un derapaj produs de supravirare. Singurul meu accident a fost cand Oltcitul nu s-a inscris in curba din cauza accentuatei tendinte subviratoare.
Bx-ul este subvirator prin constructie, dar cele pe benzina pot fi facute neutre prin modificarea presiunii in sfere si in cauciucuri. Al meu este chiar supravirator uneori
Cu cele diesel e aproape imposibil pt ca au motoarele mult mai grele.
Bx-ul este subvirator prin constructie, dar cele pe benzina pot fi facute neutre prin modificarea presiunii in sfere si in cauciucuri. Al meu este chiar supravirator uneori

Cu cele diesel e aproape imposibil pt ca au motoarele mult mai grele.
wld scrie:Tractiunea fata este mai sigura pentru conducatorul mediu fara veleitati sportive. Daca ai ceva notiuni de pilotaj si reflexe peste medie, tractiunea spate este o adevarata placere. In plus, mie mi se pare mult mai usor de redresat un derapaj produs de supravirare. Singurul meu accident a fost cand Oltcitul nu s-a inscris in curba din cauza accentuatei tendinte subviratoare.
Bx-ul este subvirator prin constructie, dar cele pe benzina pot fi facute neutre prin modificarea presiunii in sfere si in cauciucuri. Al meu este chiar supravirator uneori
Cu cele diesel e aproape imposibil pt ca au motoarele mult mai grele.
hmmmm, devine interesant. Mereu mi-am dorit un bx neutru. Dupa ce il pun pe picioare (cel mai devreme jumatatea lu' martie) poata ma ajuti si pe mine in aceasta privinta.
ideea de baza e urmatoarea: de ceva vreme incoace constructorii au ales sa seteze masina in asa fel incit sa subvireze (valabil pentru modelele tractiune fata) pentru ca un sofer mediu sa o poata redresa usor dintr-un derapaj. contrar tuturor parerilor si perceptiilor un derapaj al puntii fata e in cele mai multe situatii mai usor de controlat decit un darapaj al puntii spate (repet, vorbim despre tractiune fata). explicatia e simpla: daca pleaca fata o readuci inapoi prin decelerare sau frinare usoara (e de ajuns de cele mai multe ori sa balansezi masina catre fata cu ajutorul frinei fie ea de motor sau de serviciu ca sa poti reda aderenta rotilor motoare) pe cind daca pleaca spatele masina se controleaza prin acceleratie, chestie care pentru soferul mediu de care vorbim e absolut nefireasca - sa accelereze intr-o situatie de pericol si nu sa frineze. cit despre tractiunea spate discutia se muta de la o tractiune spate clasica catre micile smekerii electronice care tin masina pe drum si care de multe ori o aduc inapoi oricit de tare ai vrea tu sa glisezi. sint patit (Z4)!
catalin, deci cum ramine cu redresarea usoara a spatelui? sau ai vorbit doar in nume personal? ca atunci se scuza!
catalin, deci cum ramine cu redresarea usoara a spatelui? sau ai vorbit doar in nume personal? ca atunci se scuza!
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
khan scrie:catalin, deci cum ramine cu redresarea usoara a spatelui? sau ai vorbit doar in nume personal? ca atunci se scuza!
Cand spuneam ca mie mi se pare mai usor de redresat spatele, ma referam la ce imi place mie, nu spuneam ca tehnica ar fi mai usoara. Imi place sa pot conduce "din gaz". Cu toate astea, daca sunt foarte obosit si am un drum cu polei, prefer fata

si mie mi-ar place sa ii dau drumu de spate (acolo unde se poate), dar nu cred ca si celebrului "sofer mediu", in ciuda proverbului "cind pleaca spatele se sperie pasagerii si cind pleaca fata se sperie soferu". sint multi care se dau rotunzi (nu ma refer la tine) si care cind se vad glisind pe shushea dau cu ea de gard. vedem asta la stiri de vreo doo ori pe zi...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
si io prefer fata, am uitat sa completez mai sus
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats