Pagina 1 din 2

Tractiune fata VS tractiune spate

Scris: Lun 14-Feb-2005 17:28
de bx19gti
Sal, avand in vedere ca am deviat de la topicul ce continea informatii despre noul C6 am decis sa lansez doua topicuri noi. Astept sugestii, impresii, opinii, etc.

Scris: Lun 14-Feb-2005 17:41
de Ford_V6
presimt un topic luuuunnngggg de tot . . . .


eu unu prefer spatele . . . ma refer la tractiune ;)

Scris: Lun 14-Feb-2005 17:51
de bx19gti
Ford_V6 scrie:presimt un topic luuuunnngggg de tot . . . .


eu unu prefer spatele . . . ma refer la tractiune ;)


argumenteaza te rog. Sa nu uitam ca totul a pornit de la ideea ca tractiunea spate trezeste acel mic schumaher din noi si predispune la accidente. Eu personal nu sunt de acord si i-am zis si lui nicu in topicul de C6 ca poti sa mori (sau mai rau sa omori) linishtit si cu tractiune fata si cu bx si cu BMW si mertz si ce vrei tu.

Scris: Lun 14-Feb-2005 19:09
de nicum
Asa cum am spus: daca nu se poate 4x4, atunci fata. Tractiunea spate, mi-e frica de ea.

Scris: Lun 14-Feb-2005 19:23
de Ford_V6
eu am avut majoritatea masinilor mele cu tractiune spate. Am avut 3 ani un Ford Taunus cu motor V6 pe care invatasem sa-l stapanesc la perfectie . . . faceam ce vroiam cu masina aia . . . desenam pe asfalt . . .super senzatie . . . iarna aveam cauciucuri noi de iarna si nu aveam nici o problema in plus fata de tractiunea fata.

Scris: Mar 15-Feb-2005 11:01
de bx19gti
Poti sa ai cauciucuri de cauciucuri vb manelelor, iarna e iarna, iar tractiunea spate e dificila iarna. Apropo si eu am avut un Ford Taunus de prin 80 cred, din pacate cu motor de 1.3 pe benzina. Mishto masina (mi-a placut design-ul) si mai ales tabla. Solida. Sa vorbesc cu tipul care a cumparat-o, poate o iau napoi si ii trantesc un motor diesel.
Am mers in iarna asta destul de mult cu un golf 4 (tractiune fata, cuciucuri de iarna) si tot l-am scapat de sub control de vreo 2 ori (e drept ca pe prima zapada care s-a pus eu mergeam cu 90 - mare idiot).
E mult mai interesanta tractiunea spate(planetarele mor mai greu), cu toate ca tractiunea fata e mai sigura (unde pui cu nu-ti mai mananca si cardanul o carca de spatiu), dar pana la urma cred ca totul se rezuma la cat de inconstienti pot fi unii soferi :(. Pacat ca la noi nu exista o pista privata de incercari. Te duci acolo si dai nene in masina sa vezi cat esti de meserias. Poti sa o incerci la viteza fara frica de gropi, etc.

Scris: Mar 15-Feb-2005 12:11
de WLD
Tractiunea fata este mai sigura pentru conducatorul mediu fara veleitati sportive. Daca ai ceva notiuni de pilotaj si reflexe peste medie, tractiunea spate este o adevarata placere. In plus, mie mi se pare mult mai usor de redresat un derapaj produs de supravirare. Singurul meu accident a fost cand Oltcitul nu s-a inscris in curba din cauza accentuatei tendinte subviratoare.

Bx-ul este subvirator prin constructie, dar cele pe benzina pot fi facute neutre prin modificarea presiunii in sfere si in cauciucuri. Al meu este chiar supravirator uneori :)
Cu cele diesel e aproape imposibil pt ca au motoarele mult mai grele.

Scris: Mar 15-Feb-2005 12:16
de Ford_V6
pai iarna oricum tre sa mergi cu super mare atentie . . . asta e . . .iarna nu-i ca vara ;)

Scris: Mar 15-Feb-2005 12:48
de nicum
...zise Ford_V6 care a busit de 2 ori CX-ul iarna asta. Shame on you! :oops:

Scris: Mar 15-Feb-2005 12:58
de Vizitator
wld scrie:Tractiunea fata este mai sigura pentru conducatorul mediu fara veleitati sportive. Daca ai ceva notiuni de pilotaj si reflexe peste medie, tractiunea spate este o adevarata placere. In plus, mie mi se pare mult mai usor de redresat un derapaj produs de supravirare. Singurul meu accident a fost cand Oltcitul nu s-a inscris in curba din cauza accentuatei tendinte subviratoare.

Bx-ul este subvirator prin constructie, dar cele pe benzina pot fi facute neutre prin modificarea presiunii in sfere si in cauciucuri. Al meu este chiar supravirator uneori :)
Cu cele diesel e aproape imposibil pt ca au motoarele mult mai grele.

hmmmm, devine interesant. Mereu mi-am dorit un bx neutru. Dupa ce il pun pe picioare (cel mai devreme jumatatea lu' martie) poata ma ajuti si pe mine in aceasta privinta.

Scris: Mar 15-Feb-2005 13:24
de bx19gti
eu am scris mai devreme. Scuze

Scris: Mar 15-Feb-2005 17:26
de khan
ideea de baza e urmatoarea: de ceva vreme incoace constructorii au ales sa seteze masina in asa fel incit sa subvireze (valabil pentru modelele tractiune fata) pentru ca un sofer mediu sa o poata redresa usor dintr-un derapaj. contrar tuturor parerilor si perceptiilor un derapaj al puntii fata e in cele mai multe situatii mai usor de controlat decit un darapaj al puntii spate (repet, vorbim despre tractiune fata). explicatia e simpla: daca pleaca fata o readuci inapoi prin decelerare sau frinare usoara (e de ajuns de cele mai multe ori sa balansezi masina catre fata cu ajutorul frinei fie ea de motor sau de serviciu ca sa poti reda aderenta rotilor motoare) pe cind daca pleaca spatele masina se controleaza prin acceleratie, chestie care pentru soferul mediu de care vorbim e absolut nefireasca - sa accelereze intr-o situatie de pericol si nu sa frineze. cit despre tractiunea spate discutia se muta de la o tractiune spate clasica catre micile smekerii electronice care tin masina pe drum si care de multe ori o aduc inapoi oricit de tare ai vrea tu sa glisezi. sint patit (Z4)!



catalin, deci cum ramine cu redresarea usoara a spatelui? sau ai vorbit doar in nume personal? ca atunci se scuza!

Scris: Mar 15-Feb-2005 18:12
de WLD
khan scrie:catalin, deci cum ramine cu redresarea usoara a spatelui? sau ai vorbit doar in nume personal? ca atunci se scuza!


Cand spuneam ca mie mi se pare mai usor de redresat spatele, ma referam la ce imi place mie, nu spuneam ca tehnica ar fi mai usoara. Imi place sa pot conduce "din gaz". Cu toate astea, daca sunt foarte obosit si am un drum cu polei, prefer fata :)

Scris: Mar 15-Feb-2005 18:26
de khan
si mie mi-ar place sa ii dau drumu de spate (acolo unde se poate), dar nu cred ca si celebrului "sofer mediu", in ciuda proverbului "cind pleaca spatele se sperie pasagerii si cind pleaca fata se sperie soferu". sint multi care se dau rotunzi (nu ma refer la tine) si care cind se vad glisind pe shushea dau cu ea de gard. vedem asta la stiri de vreo doo ori pe zi...

Scris: Mar 15-Feb-2005 18:28
de khan
si io prefer fata, am uitat sa completez mai sus