Cel mai popular sport extrem in RO
Scris: Vin 03-Aug-2007 15:08
Aducandu-ne fiecare contributia intr-o masura mai mica sau mai mare
,
se pare ca, fara nici o exagerare, suntem cu totii participantii unui adevarat sport extrem: condusul in Romania.
Estimand "din burta", as fi zis ca e de vreo 5, maxim 10 ori mai periculos de condus in Romania decat media UE.
Teapa, e de 40 ori mai riscant...
http://www.hotnews.ro/articol_80214-Rap ... c-bani.htm
http://www.sar.org.ro/files/Policy%20memo26-ro.pdf
"Ăn România "Âşansa" de a muri ĂŽntr-un accident pe un drum naĂžional este de 40 de ori mai mare decât media ĂŽn UE (*1).
Nu doar stilul de condus al românilor este aici de blamat (deºi, poate, ºi acesta), ci În primul rând geometria defectuoasã a sectoarelor de drum,
Întârzierea cronicã a lucrãrilor de ÎntreÞinere ºi coliziunea cu traficul local din satele ºi oraºele lipsite de centuri ocolitoare.
Ăn lipsa unei reĂžele bine proiectatĂŁ Âşi ĂŽntreĂžinutĂŁ de drumuri judeĂžene Âşi comunale,
traficul local În România este excesiv concentrat pe drumurile naÞionale.
[...]
(*1) In România numãrul de accidente pe autoturism e de trei ori mai mare decât În UE;
În timp ce În Europa doar unul din 40 de accidente se soldeazã cu decese, În România raportul este de unu la trei.
Combinat, practic ºansele de a muri pe drumurile naÞionale sunt de 40 de ori mai mari În România decât În restul UE."

se pare ca, fara nici o exagerare, suntem cu totii participantii unui adevarat sport extrem: condusul in Romania.
Estimand "din burta", as fi zis ca e de vreo 5, maxim 10 ori mai periculos de condus in Romania decat media UE.
Teapa, e de 40 ori mai riscant...
http://www.hotnews.ro/articol_80214-Rap ... c-bani.htm
http://www.sar.org.ro/files/Policy%20memo26-ro.pdf
"Ăn România "Âşansa" de a muri ĂŽntr-un accident pe un drum naĂžional este de 40 de ori mai mare decât media ĂŽn UE (*1).
Nu doar stilul de condus al românilor este aici de blamat (deºi, poate, ºi acesta), ci În primul rând geometria defectuoasã a sectoarelor de drum,
Întârzierea cronicã a lucrãrilor de ÎntreÞinere ºi coliziunea cu traficul local din satele ºi oraºele lipsite de centuri ocolitoare.
Ăn lipsa unei reĂžele bine proiectatĂŁ Âşi ĂŽntreĂžinutĂŁ de drumuri judeĂžene Âşi comunale,
traficul local În România este excesiv concentrat pe drumurile naÞionale.
[...]
(*1) In România numãrul de accidente pe autoturism e de trei ori mai mare decât În UE;
În timp ce În Europa doar unul din 40 de accidente se soldeazã cu decese, În România raportul este de unu la trei.
Combinat, practic ºansele de a muri pe drumurile naÞionale sunt de 40 de ori mai mari În România decât În restul UE."