Pagina 1 din 3

Cum e cu garantia la cauciucuri in Romania

Scris: Lun 01-Oct-2007 22:11
de nicum
Simbata am plecat la ai mei la tara. Pe drum am trecut pe la benzinarie. Acolo, baiatul de la pompa mi-a atras atentia ca am pana pe dreapta fata. M-am uitat si intr-adevat roata dreapta fata era pe janta. Am mers usor inainte sa nu blochez locul. Mentionez ca roata nu prezinta urme de mers pe janta, deci pana era foarte proaspata. Oricum cind am plecat de acasa eram pe toate 4 rotile.
Dupa ce am scos roata si am montat rezerva, am depistat si locul pe unde pierdeam aer: pe undeva pe interior pe flanc, am vazut o spartura.
Astazi am dat un mail la firma de unde le-am luat si in citeva minute am fost sunat chiar de persoana care s-a ocupat de mine in momentul in care am achizitionat cauciucurile. Cauciucurile sint noi, au fost montate pe masina in martie si au sub 10.000 de km.
Poze inainte sa plec la constatare:
Imagine

Imagine

Poze cu anvelopa dupa ce a fost data jos de pe janta:
Vedere din interior:
Imagine

Si vedere cu anvelopa in pozitie verticala (vedere dinspre partea de la motor):
Imagine

Garantia mi-a fost refuzata pe motiv ca anvelopa a fost intepata. Ca sa fiu descurajat probabil, mi s-a zis ca anvelopa va fi dusa la expertiza si taiata, daca nu accept concluzia lor.
Totusi, nimeni nu a fost in stare sa-mi explice:
- cum a fost posibil ca anvelopa sa fie intepata pe interiorul rotii
- de ce crapaturile de la interior si de la exterior sint aproape egale ca lungime
- de ce taietura e spre inainte (vezi ultima poza) si nu spre inapoi. Daca se intepa, taietura ar fi trebuit sa inceapa din stinga jos si sa continue in dreapta sus, ori la mine e invers
Statistic vorbind, e posibil ca intr-adevar eu sa fi taiat anvelopa, dar eu nu cred asta, mai ales ca stiu pe unde am mers intre momentul plecarii de acasa si momentul in care am vazut ca am pana.
Si pentru ca nu vreau sa creez prejudicii nemeritate nimanui, apelez la experienta voastra.
Daca parerea majoritatii va inclina catre "defect de fabricatie" voi spune si numele firmei.
Acum presupunind ca anvelopa a fost intr-adevar taiata si prducatorul nu are nici o vina, ce sanse are peticirea, in conditiile in care merg de multe ori incarcat si pe drumuri proaste?

Scris: Lun 01-Oct-2007 22:20
de bezz
:shock: in loc sa pui un petic stai sa te certi cu ei cu garantii/constatari si expertize?
cata rabdare si ambitie poti avea!
eu am avut un holtzsurub de 6 infipt in anvelopa spate, pierdeam sporadic presiune asa ca am dat jos roata la sama si s-au uitat, descoperind buba. Petic {nu mai tin minte, cald sau rece}, plata derizorie, am mai mers vreo 6k km fara probleme si apoi am vandut anvelopele, dupa un rulaj de 35k km.

Scris: Mar 02-Oct-2007 08:22
de nicum
Holzsurub infipt in roata nu e acoperit de garantie. :wink:

Scris: Mar 02-Oct-2007 11:19
de dj01fad
peticeste-l ca nu ai cum sa ai castig de cauza. tu nu poti demostra ca nu ai calcat in nici o tabla pe drum, iar ei asta iti vor spune. am schimbat cu un prieten o amvelopa pe garantie, dar avea galca si nu au comentat nimic.

Scris: Mar 02-Oct-2007 11:28
de nicum
Pai exact asta e problema: crapatura e pe lateral si in interior, iar gaurile sint aproximativ egale. Nici chiar ei nu au fost in stare sa imi spuna un scenariu cum se poate intepa o anvelopa asa, dar sustineau sus si tare ca e intepata.

Scris: Mar 02-Oct-2007 11:37
de bezz
omuleti mici si verzi care au intrat pe ventil in anvelopa si ti-au sabotat-o...scuze dar nu esti acoperit de garantie :lol: .

Scris: Mar 02-Oct-2007 11:40
de WLD
Imi pare rau sa-ti zic, dar ala nu e defect de fabricatie. Cred ca e taiata. Am avut una la fel, taiata de o bucata de fier ce parea 1/2 de potcoava. Tot de pe un drum de tara am cules-o.
Defect de fabricatie e atunci cand se rupe cordul si face galma fara a exista nici o urma de lovire, sau atunci cand se dezlipeste banda de rulare sau bucati din ea, sau pur si simplu se uzeaza neuniform intr-un timp scurt.

LE: In plus, se vad urme de frecare la greu, plus o urma neagra chiar sub taietura. Sorry, dar nici eu nu-ti dadeam garantie la asa ceva.

Scris: Mar 02-Oct-2007 11:44
de NOS_feratu
... este sigur ca nu este intepata... crapatura este prea simetrica si arata nefiresc pentru o taietura... din pacate vei avea zilele grele in a dovedi asta comerciantilor prea nesimtitori la problemele clientilor. solutia cu peticul este una necastigatoare pentru ca nu tine (experienta proprie pe ford)... nu poti fi sigur niciodata pe roata aia... o poti folosi cu camera dar este riscant.

ps. stiu marca ta de cauciucuri... personal nu am folosit niciodata dar am auzit lucruri bune despre ea... bineinteles mai putin asta cu garantia

Scris: Mar 02-Oct-2007 13:06
de nicum
WLD scrie:LE: In plus, se vad urme de frecare la greu, plus o urma neagra chiar sub taietura. Sorry, dar nici eu nu-ti dadeam garantie la asa ceva.


Am mers citiva metri pe janta ca sa nu blochez statia. Urmele alea de frecare "la greu" de la ce crezi ca vin?
Si nu cred ca ai citit postul meu cu atentie: povestea s-a petrecut in Bucuresti si nu "tot pe un drum de tara", exclusiv pe asfalt, nu am trecut nici o linie de tramvai, etc.

Scris: Mar 02-Oct-2007 13:07
de nicum
bezz scrie:omuleti mici si verzi care au intrat pe ventil in anvelopa si ti-au sabotat-o...scuze dar nu esti acoperit de garantie :lol: .


Poate imi spui si de ce...

Scris: Mar 02-Oct-2007 14:11
de WLD
nicum scrie:
WLD scrie:LE: In plus, se vad urme de frecare la greu, plus o urma neagra chiar sub taietura. Sorry, dar nici eu nu-ti dadeam garantie la asa ceva.


Am mers citiva metri pe janta ca sa nu blochez statia. Urmele alea de frecare "la greu" de la ce crezi ca vin?
Si nu cred ca ai citit postul meu cu atentie: povestea s-a petrecut in Bucuresti si nu "tot pe un drum de tara", exclusiv pe asfalt, nu am trecut nici o linie de tramvai, etc.


probabil ca n-am fost destul de atent, de pe pda e greu sa citesti tot. doar pozele le-am vazut pe monitor.
eu ti-am spus din punctul de vedere al celui ce-ti acorda garantia.
oricum, am intrebat la noi la daune si mi-au zis ca dupa cunostinta lor niciodata nu s-au acordat garantii la taieturi in anvelope.

Scris: Mar 02-Oct-2007 14:23
de XENON
inpunsatura pare dinspre interior, dar nu vad fizic cum ar putea sa apara o spartura asa bine delimitata dintr-un defect de fabricatie. daca ar fi aparut o spartura la un por sau ceva de genul asta, cred ca ar fi fost mult mai mare si mai violenta, pt ca aerul ar fi iesit brusc generand o ruptura de proportii.
e doar o parere, dar ii rog pe cei care cred ca este un defect de fabricatie sa explice cum cred ei ca a aparut. eu nu imi explic, desi interiorul gumei arata suspect. :?:

Scris: Mar 02-Oct-2007 14:28
de XENON
uite mi-a venit o idee :idea: : poate cauciucul a fost taiat pur si simplu de tine in vreun fier etc. si in felul asta s-a taiat si intaritura din zona respectiva, cauciucul s-a slabit si presiunea aerului din cauciuc a dat nastere galmei orientate spre exterior.
doar o idee, rog nu dati cu pietre! :D

Scris: Mar 02-Oct-2007 15:06
de nicum
XENON scrie:inpunsatura pare dinspre interior, dar nu vad fizic cum ar putea sa apara o spartura asa bine delimitata dintr-un defect de fabricatie. daca ar fi aparut o spartura la un por sau ceva de genul asta, cred ca ar fi fost mult mai mare si mai violenta, pt ca aerul ar fi iesit brusc generand o ruptura de proportii.
e doar o parere, dar ii rog pe cei care cred ca este un defect de fabricatie sa explice cum cred ei ca a aparut. eu nu imi explic, desi interiorul gumei arata suspect. :?:


"Impunsatura" nu a fost dinspre interiorul anvelopei, in anvelopa nu s-a gasit nici un corp strain, fie el metal sau altceva. Fisura e localizata intr-adevar pe flancul dinspre interior, adica dinspre compartimentul motor. De ce zici ca interiorul arata suspect? E curat pentru ca e pe interior. Nici chiar aia de la garantie nu au obiectat nimic legat de interior. Ei doar insista ca e taiat. Iar eu le-am cerut sa imi dea un scenariu cum se poate taia un cauciuc ca sa iasa la fel ca la mine. Pina acum nu a raspuns nimeni la intrebarea asta, nici chiar cei de la garantie. Ei stiu ca e taietura, dar nu stiu cum s-a produs asta.
Fisura cauciucului, indiferent ca a fost taietura intr-un corp strain sau nu s-a produs la o viteza mica, sub 40 de km la ora, care a fost viteza maxima pe care am atins-o pe portiunea de drum respectiva.

Scris: Mar 02-Oct-2007 15:27
de jgr1001
Si eu zic ca e tot taietura
Poate ai trecut peste o bucata de spira de arc...
Am mai vazut bucati de spira sau de arc lamelar cazute pe drum