Cica daca ai doar 2 anvelope de iarna e recomandat sa le pui pe spate. Acuma vin 2 intrebari:
1. este adevarat?
2. de ce?
Mit sau...
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Mit sau...
"If in doubt, flat out!"
La temperaturi joase (sub 7 grade), pe zapada, mazga, carosabil umed cauciucurile de iarna isi merita banii. Pe gheata nu dau randament decat cele cu tinte.
La temperaturi peste 7 grade (10 grade si mai mult, sa zicem), pneurile de iarna isi reduc considerabil eficienta.
Avand masina incaltata cu cauciucuri de iarna, te poti astepta la un consum usor mai ridicat (0,5 maxim 1 litru in plus la suta), dar si un comportament ceva mai putin "sportiv" al masinii. Toate aceste incoveniente sunt prea putin importante daca tii la siguranta ta si a masinii.
La temperaturi peste 7 grade (10 grade si mai mult, sa zicem), pneurile de iarna isi reduc considerabil eficienta.
Avand masina incaltata cu cauciucuri de iarna, te poti astepta la un consum usor mai ridicat (0,5 maxim 1 litru in plus la suta), dar si un comportament ceva mai putin "sportiv" al masinii. Toate aceste incoveniente sunt prea putin importante daca tii la siguranta ta si a masinii.
nu ai de ce sa le pui pe spate(daca ai 2) tractiunea ta unde e ??? pe fata, in principiu vrei sa nu ramai impotmolit. oricum e bine sa ai 4, de ce: pui o frana, fata incaltata cu winter franeaza clar mai bine decat spatele cu vara, ceea ce poate duce la o pivotare in jurul rotilor fata, adica mai pe romaneste "sa fuga de c...r". nu ca daca ai 4 winter n-ar putea sa fuga, doar ca e mai putin probabil. (sa stiti ca se simte diferenta chiar si pe gheata (putin) oricum pe zapada e ca de la cer la pamant.
gandeste logic, daca n-ai BMW
la ce sa te ajute pe spate cand tu treci prin zapada? eu as zice MITH BUSTED! 
gandeste logic, daca n-ai BMW


-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
1. Am bx, tractiunea, logic pe fata
2. Ma indoiesc ca mi-ai pivota spatele in jurul fetei. de ce? am ABS.
3. Teoria e ca ar trebuie de iarna pe spate (daca nu ai 4) in ideea ca nu ti se invarte spatele in curba, nu are legatura cu tractiunea.
4. Am experimentat pe pielea mea treaba cu cauciucurile de iarna vara. atunci am avut un accident mai serios. Sunt sigur ca cu cauciucuri de vara nu aveam problema respectiva.
2. Ma indoiesc ca mi-ai pivota spatele in jurul fetei. de ce? am ABS.
3. Teoria e ca ar trebuie de iarna pe spate (daca nu ai 4) in ideea ca nu ti se invarte spatele in curba, nu are legatura cu tractiunea.
4. Am experimentat pe pielea mea treaba cu cauciucurile de iarna vara. atunci am avut un accident mai serios. Sunt sigur ca cu cauciucuri de vara nu aveam problema respectiva.
"If in doubt, flat out!"
are dreptate mbc daca stai sa te gandesti un pic iti vei da seama ... Practic era si un test .. Iti cumperi 2 cauciucuri noi unde le vei pune pe fata sau pe spate?? Si toata lumea pe fata dar in mod normal ele se pun pe spate, este diferenta de greutate pe fata si pe spate si aderenta este mai mare pe fata fata de spate . Daca ai cauciucurile bune pe fata si cele proaste pe spate ai sa vezi pe timp de ploaie sau cand carosabilul este ud si iei o curba mai in forta vei avea surprize (derapaje necontrolate) 

Oameni buni, lasati-o ca macane
Serios, astea-s improvizatii cel putin suspecte, nici macar la un BMW cu tractiune pe spate nu stiu cine poate avea imaginatia sa-si lase anvelope de vara pe fata. De fapt...mai ales la masinile cu tractiune pe spate, care oricum sunt un cosmar iarna, nu stiu de ce ai dori sa-ti creezi probleme in plus inutil.
Idea ar fi sa nu-ti fuga nici spatele, nici fata ori pentru asta iti trebuie o masina echilibrata si ceva aptitudini cand vine vorba de tinut colacul in mana. Probabil poti sa iesi din 'belele' (sau sa nu intri in ele) chiar si cu o masina dotata cu anvelope neadecvate insa nu vad rostul riscului. In plus, nu totdeauna poti controla ce se intampla in trafic - poate-ti face altcineva o figura proasta si trebuie sa reactionezi repede......
De anul trecut (cred), in cazul accidentelor rutiere vinovatia revine, indiferent de circumstante (si) celui care ruleaza cu anvelope neadecvate (de iarna vara sau invers). Aveti chef sa riscati? Cat despre asigurari...bye bye!
Datorita compusilor speciali din anvelope, se recomanda intr-adevar ca cele de iarna sa fie folosite sub 7 grade iar cele de vara la temperaturi de peste 7 grade. Sistemul este simplu: cele de iarna se inmoaie cu cat temperatura este mai scazuta (pana-n anumite limite) pe cand cele de vara devin rigide la temperaturi joase.
Acum, ca sa raspund si eu la intrebare: presupunand ca vb de tractiune pe fata iar cele doua anvelope de pe fata nu sunt slick-uri si poti pleca de pe loc cu ele si iarna, probabil as opta pentru montarea celor de iarna tot pe spate. Le-as inversa insa daca masina n-ar fi capabila sa-si mentina traiectoria la franare in linie dreapta.

Serios, astea-s improvizatii cel putin suspecte, nici macar la un BMW cu tractiune pe spate nu stiu cine poate avea imaginatia sa-si lase anvelope de vara pe fata. De fapt...mai ales la masinile cu tractiune pe spate, care oricum sunt un cosmar iarna, nu stiu de ce ai dori sa-ti creezi probleme in plus inutil.
Idea ar fi sa nu-ti fuga nici spatele, nici fata ori pentru asta iti trebuie o masina echilibrata si ceva aptitudini cand vine vorba de tinut colacul in mana. Probabil poti sa iesi din 'belele' (sau sa nu intri in ele) chiar si cu o masina dotata cu anvelope neadecvate insa nu vad rostul riscului. In plus, nu totdeauna poti controla ce se intampla in trafic - poate-ti face altcineva o figura proasta si trebuie sa reactionezi repede......
De anul trecut (cred), in cazul accidentelor rutiere vinovatia revine, indiferent de circumstante (si) celui care ruleaza cu anvelope neadecvate (de iarna vara sau invers). Aveti chef sa riscati? Cat despre asigurari...bye bye!
Datorita compusilor speciali din anvelope, se recomanda intr-adevar ca cele de iarna sa fie folosite sub 7 grade iar cele de vara la temperaturi de peste 7 grade. Sistemul este simplu: cele de iarna se inmoaie cu cat temperatura este mai scazuta (pana-n anumite limite) pe cand cele de vara devin rigide la temperaturi joase.
Acum, ca sa raspund si eu la intrebare: presupunand ca vb de tractiune pe fata iar cele doua anvelope de pe fata nu sunt slick-uri si poti pleca de pe loc cu ele si iarna, probabil as opta pentru montarea celor de iarna tot pe spate. Le-as inversa insa daca masina n-ar fi capabila sa-si mentina traiectoria la franare in linie dreapta.
caut inca un CX TRD2
bkdc scrie:
De anul trecut (cred), in cazul accidentelor rutiere vinovatia revine, indiferent de circumstante (si) celui care ruleaza cu anvelope neadecvate (de iarna vara sau invers). Aveti chef sa riscati? Cat despre asigurari...bye bye!
Vrei sa spui ca daca eu merg la iarna cu astea de vara..si fac vreo boacana(nu neaparat din cauza cauciucurilor) asigurarea nu o sa imi acopere paguba? Asta scrie in vreun colt pe contract?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO