Oameni buni, lasati-o ca macane
Serios, astea-s improvizatii cel putin suspecte, nici macar la un BMW cu tractiune pe spate nu stiu cine poate avea imaginatia sa-si lase anvelope de vara pe fata. De fapt...mai ales la masinile cu tractiune pe spate, care oricum sunt un cosmar iarna, nu stiu de ce ai dori sa-ti creezi probleme in plus inutil.
Idea ar fi sa nu-ti fuga nici spatele, nici fata ori pentru asta iti trebuie o masina echilibrata si ceva aptitudini cand vine vorba de tinut colacul in mana. Probabil poti sa iesi din 'belele' (sau sa nu intri in ele) chiar si cu o masina dotata cu anvelope neadecvate insa nu vad rostul riscului. In plus, nu totdeauna poti controla ce se intampla in trafic - poate-ti face altcineva o figura proasta si trebuie sa reactionezi repede......
De anul trecut (cred), in cazul accidentelor rutiere vinovatia revine, indiferent de circumstante (si) celui care ruleaza cu anvelope neadecvate (de iarna vara sau invers). Aveti chef sa riscati? Cat despre asigurari...bye bye!
Datorita compusilor speciali din anvelope, se recomanda intr-adevar ca cele de iarna sa fie folosite sub 7 grade iar cele de vara la temperaturi de peste 7 grade. Sistemul este simplu: cele de iarna se inmoaie cu cat temperatura este mai scazuta (pana-n anumite limite) pe cand cele de vara devin rigide la temperaturi joase.
Acum, ca sa raspund si eu la intrebare: presupunand ca vb de tractiune pe fata iar cele doua anvelope de pe fata nu sunt slick-uri si poti pleca de pe loc cu ele si iarna, probabil as opta pentru montarea celor de iarna tot pe spate. Le-as inversa insa daca masina n-ar fi capabila sa-si mentina traiectoria la franare in linie dreapta.