Pagina 1 din 1

preturi carburant

Scris: Dum 27-Mar-2005 17:52
de paco
Fratilor, poate aveti cunostinte in acest domeniu: cat vor mai urca preturile la carburant, ca deja sunt ametitoare? Si de ce motorina a ajuns din urma benzina? O va depasi? Ca, daca se mentine acelasi ritm de crestere, asa se va intampla...In fine, mai am o nelamurire: daca tot au acelasi pret cele doua feluri de carburant, de ce masinile diesel sunt inca semnificativ mai scumpe decat cele pe benzina?
Eu nu mai inteleg mare lucru aici...

Scris: Dum 27-Mar-2005 22:27
de khan
nici eu nu mai inteleg nimik, dar sincer sa fiu nici nu imi mai propun sa inteleg ceva din tara asta... cred ca o sa emigrez in Sri Lanka... un vilau cu doojde camere in stil englezesc colonial costa undeva intre 20 si 40 de mii de coconeti. verzi. am aflat in seara asta de la un preten bun care a revenit dintr-o misiune umanitara de acolo si care era de-a dreptul siderat de ce a vazut. hai sa emigram! da' cine stinge lumina?...

Scris: Lun 28-Mar-2005 08:37
de eugenro2001
Lumina mai bine o stingem de-acum, ca si electricitatea e cam scumpa 8)
Carburantii trebuie sa ajunga la preturile din UE, adica ~1euro/litru.
Pe mine ma distreaza (asa e romanul face haz de necaz) motivatiile pe care le gasesc mereu pentru scumpiri, ba a crescut euro, ba a crescut pretul titeiulu pe plan mondial, ba accizele.....

Scris: Lun 28-Mar-2005 08:56
de paco
Bine, 1 euro/litru este benzina, dar motorina nu e firesc sa fie mai ieftina? De ce le egalizeaza? Unde mai e "superioritatea" noastra, a celor cu tractoare, fata de cei cu Otto?

Scris: Lun 28-Mar-2005 09:00
de eugenro2001
"Superioritatea" vine de la consum. Nu mai retin cat era pretul motorinei in tarile pe unde am trecut, dar, ca o curiozitate, in Elvetia motorina e mai scumpa ca benzina datorita faptului ca motorina polueaza mai mult.

Scris: Lun 28-Mar-2005 09:59
de paco
Stiu ca Elvetia are sistemul rasturnat, dar in toate celelalte tari am impresia ca motorina e mai ieftina decat benzina. Iar consumul nu e chiar minunat la motoarele mai vechi diesel fata de cele noi benzina. O Solenta consuma 6 afara, un BX 5, iar un CX 6,5! In oras, Solnita e ca CX-ul (spre 10l), asadar, consumul e la fel. E adevarat, daca vei compara un C3 sau C2 cu o Solnita, iese in fata din nou dieselul modern, care poate consuma in jur de 3 litri (pana in 4!), iar in oras, spre 6, ceea ce la benzina inca e imposibil.
Daca pui insa in balanta pretul unui diesel modern cu tot cu costurile si riscurile de intretinere, motorina nu mai e chiar asa ieftina. Cineva spunea ca pompa de inalta presiune de la HDI costa peste 3000 euro. Daca se defecteaza asta, atunci consumul chiar ca nu mai are importanta!!!

Scris: Lun 28-Mar-2005 10:17
de khan
Nu mai retin cat era pretul motorinei in tarile pe unde am trecut, dar, ca o curiozitate, in Elvetia motorina e mai scumpa ca benzina datorita faptului ca motorina polueaza mai mult.

nimik mai gresit, motorina polueaza mult mai putin decit benzina, fumul insa e mai dens, mai "opac" asa cum le place inginerilor sa zica.

Scris: Lun 28-Mar-2005 10:32
de paco
Si-atunci, de ce aberatia cu egalizarea preturilor? Daca rafinarea la motorina e mai putin scumpa, iar poluarea e mai mica, de ce toata paranoia cu egalizarea? Sa fie numai datorita cererii mai mari de motorina?

Scris: Lun 28-Mar-2005 11:30
de nicum
Nu cred ca in Romania se poate aplica vreo logica de genul motorina polueaza mai mult decit benzina (sau invers). Logicile sint doar doua:
- alinierea preturilor din RO la cele din UE (salariile probabil ca nu se vor alinia niciodata)
- introducerea de noi taxe si acize la diverse bunuri de larg consum pentru a compensa deficitul creat la buget prin introducerea cotei unice. In felul asta se incearca de catre guvernanti sa nu mareasca TVA-ul, fapt ce ar putea produce inclusiv miscari sociale.

Scris: Lun 28-Mar-2005 15:34
de MARIAN
Scumpirea motorinei pe plan mondial,chiar daca se rafineaza mai usor si mai ieftin decat benzina, se datoreaza faptului ca aceasta a devenit un combustibil folosit la mai toate mijloacele de transport(autoveh.,navale,feroviare)si nu numai, deci si un consum ridicat;astai economia de piata :(

Vanzarea autoveh. diesel cred ca este in crestere datorita fiabilitatii ridicate a acestora in timp(carburantul este mai gras si va avea loc o ardere mai putin uscata decat cele pe benzina)

Scris: Lun 28-Mar-2005 16:16
de nicum
2004 a fost primul an dupa mult timp cind a scazut ponderea motoarelor diesel in vinzarile de autovehicule noi. Cu actuala tendinta de egalizare a pretului benzinei cu cel al motorinei, cred ca tendinta se va mentine. Diferenta la pret dintre un benzinar si un diesel e semnificativa si deci diferenta de bani se amortizeaza dupa muuuulti km. Nu va mai tine nici teoria ca banii respectivi vor fi recuperati la revinzare, pentru ca va motorul diesel va avea mai putine avantaje.
Ceea ce este cu adevarat important si cu efect imediat e ca vor creste preturile :evil: