Pagina 1 din 1

caracter subvirator si supravirator

Scris: Vin 07-Dec-2007 23:21
de cdires
S-a diacutat pe forum, de curand chiar, si s-a explicat pe indelete ce-i cu acest caracter subvirator sau supravirator la autoturisme, de ce se intampla si cand.

Caracterul subvirator al bx-ului l-am simtit pe propria-mi piele...

Intrebarea este urmatoarea>

in conditii identice (viteza de deplasare,unghiul virajului), unele masini sunt subviratoare,altele sunt supraviratoare. Asta e lucru stiut. Exista o masina care sa fie pur si simplu "viratoare" ?(nu stiu cum sa ii zic altfel,...) Adica sa nu manifeste nici una din cele doua tendinte?

Scris: Sâm 08-Dec-2007 23:48
de XENON
da, se chiama ca au un comportament neutru. dar trebie sa fie din gama sporty :) , vezi Golf GTI, R32, Civic TypeR etc. sau mai rau, WRX Sti, Evo etc.
oricum un comportament perfect neutru la orice viteza cred ca e o utopie.

Scris: Lun 10-Dec-2007 13:19
de nicum
Comportamentul cel mai aproape de neutru il au masinile 4x4. Adytzu va poate confirma.
Toate masinile cu tractiune fata subvireaza (inclusiv Golf GTi sau Type-R), in timp ce alea cu tractiune spate supravireaza. Evident exista diferente de la model la model.

Scris: Lun 10-Dec-2007 13:44
de XENON
nicu, in general asa, dar nu intotdeauna. uita-te cum se comporta (a se citi BINE) un F430 care are tractiune spate (dar poate cel mai destept diferential din lumea auto) si un Murcielago, masina cu pretentii mult mai mari care fuge de spate in toate partile iar pe curbe il face un EVO, desi murcielago e tot integrala si costa de 10 ori mai mult.

un alt exemplu e alfa romeo 147 Sport cu tractiune fata, care in versiunea veche supravira incontrolabil, iar acum in actuala versiune, cu o chestie f. desteapta, un diff autoblocat pe puntea fata (versiunea Q2) si-a imbunatatit radical comportamentul.

este f. importanta si distribuirea maselor etc.