Pagina 1 din 1

Ceva interesant

Scris: Mar 24-Mai-2005 13:55
de eugenro2001
Cautand ceva despre Citroen cu ajutorul lui Google, am gasit ceva interesant:

http://encycl.opentopia.com/search?q=citroen&x=47&y=9


Am extras ceva de acolo

"The DS was adopted as the official car for the French government for a number of uses – as police cars, as ambulances (in the station-wagon form), and even as limousines for the nation's highest officials. President Charles de Gaulle was a big fan of the DS, and used one for all official functions. de Gaulle survived an assassination attempt (a machine-gun ambush by the OAS on his motorcade in the Paris suburb of Petit Clamart) because the DS he was on board was able to escape on only three working tires, due to the hydropneumatic suspension."

Ceea ce s-ar traduce cam asa:

DS-ul a fost adoptat ca masina oficiala de catre guvernul francez pentru mai multe utilizari - masini de politie, ambulante (in versiunea station-wagon) si chiar ca limuzine pentru cele mai inalte oficialitati ale natiunii.
Presedintele Charles de Gaulle a fost un mare fan al DS-ului, si a folosit unul pentru toate functiile oficiale. de Gaulle a supravietuit unei incercari de asasinat (o ambuscada cu mitraliere de catre OAS in deplasarea sa in suburbia pariziana Petit Clamart) deoarece DS-ul in care era imbarcat a fost capabil sa scape cu doar trei anvelope functionale, datorita suspensiei hidropneumatice.

Ce spuneti, tare, nu?
Toate Citroen-urile hidropneumatice pot merge in trei roti. PE ftp gasiti si un avi cu un GSA care merge fara o roata din spate.

Scris: Mar 24-Mai-2005 14:11
de eugenro2001
Tot de pe acest site am extras urmatoarele:

Citroen in cadrul "Car of the year" in anii:

1971 - GS pe locul 1 si SM pe locul 3
1975 - CX pe locul 1
1988 - AX pe locul 2
1990 - XM pe locul 1
1992 - ZX pe locul 3
1994 - Xantia pe locul 2
2003 - C3 pe locul 3
2005 - C4 pe locul 2

Impresionant zic eu.

Scris: Mar 24-Mai-2005 14:41
de paco
Da, impresionant, dar XM-ul eu l-as scoate de acolo, ca si Ax-ul, poate in ordine inversa! Parca si Fiat Panda a iesit masina anului nu stiu care si e urat ca toamna, plus ca e mic ca un lighean. Iar XM-ul, cel putin primele modele, a avut probleme cam mari, din cate stiu eu...Totusi, XM-ul ramane una dintre cele mai frumoase caroserii facute de Citroen, si acum e peste multe mizerii (Skoda, majoritatea japonezelor, multe nemtesti etc.). I se pot ierta defectele fiindca e frumos! Dar AX-ul la ce e bun?

Scris: Mar 24-Mai-2005 15:36
de nicum
AX-ul e economic paco! :wink:
XM-ul ca si BX-ul a fost desenat de Bertone, stilul e aproape inconfundabil. M-am uitat la niste poze ale DS-ului seria 2. O adevarata lectie de design si aerodinamica predata de niste oameni de acum peste 30 de ani. Imbinarea asta de moda (design) si util (aerodinamica) continua sa fascineze si astazi dupa atitia ani.
Daca te uiti la masinile nemtesti de orice clasa, nu poti sa nu observi un design extrem de term, care nu spune absolut nimic in marea majoritate a cazurilor. Iar o comparatie intre un Citroen si o dacie golan (din orice punct de vedere) mi se pare o blasfemie. :!:

Re: Ceva interesant

Scris: Mar 24-Mai-2005 16:42
de paga
eugenro2001 scrie:Toate Citroen-urile hidropneumatice pot merge in trei roti.

cu mentiunea ca roata care lipseste sa fie din spate si masina pe pozitia maxim sus.
Am experimentat "fenomenul" pe o distanta de aprox. 10 km, cand am avut pana si nu aveam rezerva. M-a scos din impas elegant.
Cel mai interesant a fost sa urmaresc privirile complet nedumerite ale celor care observasera ca masina mergea doar cu 3 roti.

Scris: Mar 24-Mai-2005 20:30
de khan
in ce priveste atentatul povestea sta cam asa: nu a mers fara o roata ci cu o roata dezumflata, pe pana, lucru care nu a impiedicat soferul sa scape de urmaritori. chestia asta nu e foarte deranjanta la o masina cu o astfel de suspensie, si vorbesc din proprie experienta, am rulat cam 10 km cu roata spate dreapta complet dezumflata pe un drum de munte (intre buzau si brasov, dupa intorsura buzaului) fara sa simt nimik. as fi auzit probabil daca nu mergea muzica, dar altceva nu m-a deranjat. inutil sa spun ca in brasov m-am dus direct si am cumparat un cauciuc, cel de pe masina nu a mai putut fi recuperat. mai mult de atit, a patit chiar tata care are un DS din '70 sa strice 2 cauciucuri din acelasi motiv: nu se simte nici o diferenta la condus. iar in ceea ce priveste mersul pe 3 roti, nu mai devreme de martie cind am avut accidentul acela a trebuit sa fac acelasi lucru. nu mai aveam de loc roata din spate (rupta din axul rulmentului), am ridicat-o la max si asa am reusit sa o pun pe platforma si sa o transport. cu aceiasi oki holbati in jurul meu :lol:

Scris: Mar 24-Mai-2005 22:33
de Ford_V6
povestea cu Ds-ul a fost data sub forma de documentar pe discovery acum un timp :wink: