Pagina 1 din 3
Nedumerire...
Scris: Sâm 22-Mar-2008 16:39
de XENON
de mult vreau sa va intreb, dar am tot uitat. la filtrul de aer, pe langa admisia mare, mai exista o conducta mica. la ce foloseste?
se observa f. bine la motorul asta cu Induction Kit.

am gasit undeva ca e pt. epurator. ce-i ala epurator?

(e cumva un sistem de recirculare a gazelor nearse?)
si apropo, stie cineva un magazin de tuning unde filtrele de aer sa nu coste de 5-6 ori mai mult ca pe saiturile din afara?
Scris: Dum 23-Mar-2008 12:52
de nicum
Am vazut la o Honda Civic Type-R aceeasi "inventie". Nu era montata din fabrica, era ceva after-market. Nu stiu exact ce face.
Scris: Dum 23-Mar-2008 15:47
de XENON
la C1 admisia aia mica isi ia aerul pe o conducta tot din filtrul de aer mare. la alte induction kit-uri s-a procedat la fel:
http://bp2.blogger.com/_FFL2OIFOFZ8/RfP ... CF0018.jpg
Scris: Dum 23-Mar-2008 17:54
de mbc
cred ca ar fi bine ca cei care doresc sa faca aceasta modificare sa stie ca va creste consumul de benzina. aerul intra mai usor, intra mai mult, drept urmare sistemul de injectie cu combustibil da mai multa benzina. so..
Scris: Dum 23-Mar-2008 18:25
de XENON
nu ai dreptate DELOC. e unanim recunoscut ca un filtru curat imbunatateste consumul de carburant. un filtru sport are cam acelasi efect cu un filtru f. f. f. curat. o cantitate de aer mai mare inseamna o ardere mai buna. cei de la K&N zic asta.
Fuel Economy
Fuel economy testing and mileage claims are a tricky business. Just ask the EPA, whose website states, “EPA’s fuel economy estimates are designed to allow consumers to comparison shop. Your fuel economy will almost certainly vary from EPA’s fuel economy rating. This is based on a number of factors, such as weather, road conditions, your driving and maintenance habits, and your use of air conditioning.” Under Gas Mileage Tips they go on to say, “Replacing a clogged air filter can significantly improve your car’s mileage”. A lot of exaggerated claims are made in the marketplace by products claiming to improve gas mileage. K&N makes no general fuel economy claims, however we encourage you to try our air filter for yourself. Keeping air filter restriction as low as possible can be an important tool, among others, for maintaining high mileage
Scris: Dum 23-Mar-2008 19:11
de mbc
nu am chef de polemici, dar banuiesc ca stii sa faci diferenta dintre marketing si realitate. normal ca trebuie un filtru curat, dar aia inseamna sa il schimbi cand e nevoie
Scris: Dum 23-Mar-2008 19:56
de sorin.
ca un filtru curat imbunatateste consumul de carburant. un filtru sport are cam acelasi efect cu un filtru f. f. f. curat
Un filtru ceva mai imbacsit (nu exagerat

) creste consumul la masinile cu carburator si la cele cu debitmetru fara sonda lambda, deoarece se modifica calitatea amestecului carburant. La cele cu sonda lambda amestecul nu se imbogateste.
Un filtru sport creste cantitatea de amestec carburant cand se merge cu acceleratia la podea. In rest, cantitatea de aer (si deci de amestec carburant ) este limitata de clapeta de acceleratie, ca doar nu este diesel

Scris: Dum 23-Mar-2008 22:30
de XENON
sorin. scrie:Un filtru sport creste cantitatea de amestec carburant cand se merge cu acceleratia la podea
pai numai asa merg!

Scris: Dum 23-Mar-2008 22:31
de XENON
sorin. scrie:La cele cu sonda lambda amestecul nu se imbogateste.
atunci pur si simplu fuge mai prost, nu?
Scris: Dum 23-Mar-2008 23:35
de razzwan
daca iti montezi un filtru sport fie masina veche sau noua nu prea iti da rezultate pe plan de putere sau alte prostii(ofera un alt sunet) ... e cam la fel ca si cu filtru facut de producator si parerea mea este ca un filtru sport e mai mult de design .....
Scris: Dum 23-Mar-2008 23:58
de dj01fad
si eu sunt de aceeasi parere cu razvan... adica logic ar fi sa dea o mica crestere acolo, dar sigur nu o sa o simtim noi

... eu urasc filtrele sport din mai multe motive... sunetul masinii este unul mai zgomotos, trebuie sa ai grija unde il montezi si sa nu ajunga apa la el pentru ca trece prin el si ajunge in admisie, si costa mult si fara rost

(aici nu ma refer la orice porcarie de 40 de lei din talcioc). parerea mea e ca cel mai bine este sa folosim filtrele date de producator, bineinteles unele de calitate. filtru sport.... asta e un concept cretin ca daca il pui nu devine masina sport... exista unele care chiar sunt bune, dar sunt de la 100-150 de euro in sus... merita? diferenta care sa o simtim noi chiar nu e.
Scris: Lun 24-Mar-2008 16:50
de XENON
la kitul de inductie (adica filtrul ala mare, de obicei conic si scos afara) nici nu ma mai gandesc, deoarece C1 nu are nici un fel de scut, se vede de sus direct soseaua. astazi am constatat ca stropii de pe sosea ajung pana pe partea inferioara a capotei. deci, astfel de filtru, exclus. o sa imi comand un filtru panel, de la K&N, care intra in locul filtrului original cum au si alti colegi. l-am gasit la aprox 200ron. toata lumea spune ca nu are acelasi efect cu kitul de inductie, dar cred ca e un compromis bun.
@dj01fad: in nici un caz nu ma gandeam la filtre no-name din Vitan. oscilam intre K&N si Pipercross. cred ca ci care cumpara turcismele alea sunt fie nebuni, fie habar nu au cat rau poate sa faca un filtru prin care vezi in partea cealalta. :P nu mi-as risca motorul pt. asa ceva.
Scris: Lun 24-Mar-2008 18:11
de mbc
xenon, o aplicatie utila a unui filtru sport ar fi la motoarele turbo, dupa un tunning in care se umbla la turbina sau se schimba turbina, pentru ca aerul care intra in motor sa intre mai usor. fiind o turbina mai performanta, se presupune ca trage mai mult aer (mai repede) si de aceea este necesar un filtru sport. eventual o alta situatie in care unui motor aspirat se pune un turbo sau un supercharger. este evident ca noul flux de aer este mult mai mare decat precedentul.
Acuma.. cu picioarele pe pamant: la c1, care are un motor de 1.0 benzina, aspirat, 68 cp (din cate stiu), filtrul de aer pe care il are e numa' bun pentru el. nu are rost sa investesti nimica in el. cred ca simplul motiv de a-l arata prietenilor, nu merita investitia. la performanta nu vei sesiza nimic.
Scris: Lun 24-Mar-2008 18:13
de mbc
ps: pentru performanta, eu as incerca mai repede un castrol edge decat un filtru. eventual vezi comportamentul cu benzina carerra 100. cred ca vei castiga mai mult decat cu un filtru de aer
Scris: Lun 24-Mar-2008 18:40
de XENON
clar, numai Carrera 100 puneam. dar de cand s-a facut 45.000, ne multumim si cu 99+

faza cu aratatul prietenilor e pe undeva adevarata...
