Pagina 1 din 1

Recarosare auto

Scris: Lun 31-Mar-2008 08:05
de leynad72
Stie cineva cum se procedeaza si cam cat costa sa faci o recarosare ?

Scris: Lun 31-Mar-2008 12:25
de dj01fad
hahaha... mai bine iti iei alta masina decat sa te chinui sa te lovesti de toata birocratia romaneasca. iti trebuie factura la noua caroserie, caroseria cea veche completa in orice stare ar fi, motorul original de pe acte fara de care nu se poate face nimic, si.... vreo 1000 de euroi cam asa... spagi incluse in pret :P. dupa ce incepi dosarul de recarosare, iti trebuie o factura sau deviz de lucrari care sa ateste ca schimbarea caroseriei s-a facut la un service autorizat.

Scris: Lun 31-Mar-2008 13:45
de mariusbv
dj01fad .... cu alte cuvinte, poti schimba caroseria dar trebuie sa pastrezi motorul de la vechea masina???

Scris: Lun 31-Mar-2008 14:33
de eugenro2001
mariusbv scrie:dj01fad .... cu alte cuvinte, poti schimba caroseria dar trebuie sa pastrezi motorul de la vechea masina???


Pai chiar cuvantul "recarosare" spune totul.

Eu am facut asa ceva acum 3 ani inainte de intrarea in UE.

Cerintele sunt cam asa:

Caroseria "noua" trebuie sa fie acelasi tip, adica berlina-berlina sau break-brak, coupe-coupe, etc.
Caroseria "noua" trebuie sa fie mai recent fabricata decat cea "veche".
Se iau cartile de identitate ale ambelor masini si se merge la RAR si se face o cerere de recarosare.
Dupa ce ai Acordul de recarosare de la RAR incepeti treaba.
Daca masina donatoare se afla in tara si are taxele platite sau este deja imatriculata e ceva mai simplu.

Operatiunea propriuzisa, care consta in mutarea motorului de pe o caroserie pe alta, trebuie facuta intr-un service autorizat RAR pt recarosari sau pentru redresari de caroserie pentru MARCA si MODELUL respectiv!
Cu actele de provenienta ale caroseriei sau cartile de identitate, cu acordul de recarosare si factura de la service-ul unde s-a facut operatia se merge la RAR si daca ii esti simpatic inginerului de la Omologari artizanale s-ar putea sa reusesti sa faci actele.
Obligatoriu se va face ITP-ul la RAR odata cu omologarea.
Asta e pe scurt.
Daca vrei amanunte cautati la sectiunea Masina mea topicul Filiera elvetiana. S-ar putea sa te lasi pagubas....

Scris: Lun 31-Mar-2008 15:53
de mariusbv
eu am intrebat pentru ca am vazut un bx recarosat ( cu acte in regula, stampila pe carte de la RAR), dar in CI era trecut motorul de la vechea masina(1.9 diesel)...iar pe masina este un motor turbo diesel 1.7 fara nici o placuta cu seria. Intradevar caroseria este mult mai noua.... de fapt este alta masina un tzd turbo. am intrebat de ce, si mi-au spus ca cei de la RAR nu puteau sa omologheze si motorul turbo, pentru ca ar fi rezultat o alta masina...... si ca sa vina dupa o luna si omologheaza si motorul( lucru care nu s-a mai intamplat). dar la un asemenea hibrid cum mai poti face verificarea?... cum o mai poti vinde?...

stiu ca am fost total off topic si imi cer scuze..... dar daca tot e vorba de recarosare...

Scris: Lun 31-Mar-2008 15:58
de dj01fad
se poate face itp-ul la ea... asat daca insinsti sa il faci :P