Aici:
http://www.mfinante.ro/calculator_taxe/ ... _2008.html
Actul normativ: (tot acolo sa gasesc si anexele de calcul)
http://taxapoluare.audieripublice.ro/vi ... 0ff492b98c
Noua taxa auto - de la 1 iulie
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Vechea taxa de inmatriculare nu va putea fi anulata timp de un an. In momentul de fata, in România exista doua taxe de inmatriculare in vigoare, atât cea veche, care nu poate fi abrogata pâna in 2009, cât si mai noua “taxa de poluare”. Mai mult, noua taxa incalca principiul neretroactivitatii legii, aplicându-se unor activitati petrecute inainte de aparitia sa. Desi Executivul a recunoscut nelegalitatea incasarii banilor pentru prima inmatriculare, noua ordonanta perpetueaza aceasta anomalie.
Guvernul Tariceanu a reusit sa stabileasca un nou record in materia promovarii incapatanate a unor ilegalitati. Taxa de prima inmatriculare, asa cum am cunoscut-o pana acum, s-a dovedit a fi ilegala, abuziva si contrara angajamentelor internationale asumate de Romania. Fapt recunoscut cu jumatate de gura de administratia actuala prin inlocuirea ei cu noua formula, zisa “antipoluare”. Persistenta Executivului se concretizeaza intr-o formula care nu numai ca nu face altceva decat sa conserve abuzurile existente in vechea varianta legislativa, dar reuseste sa adauge o serie de noi abateri de la normele elementar
e de drept. Referitor la taxa de prima inmatriculare se impune specificarea unor aspecte privind tentativa guvernamentala de ascundere sub pres a efectelor acesteia. In primul rand, aparenta bunavointa a Executivului, care a “inteles” sa renunte la taxa de prima inmatriculare prin abrogarea in baza OUG 50/2008 a articolului 214 din Codul fiscal (care instituia taxa), nu este altceva decat izvor de noi ilegalitati. Prima ar fi aceea ca cel de-al patrulea articol al Codului in cauza specifica foarte clar ca “orice modificare sau completare a Codului se face numai prin lege (...) iar modificarile sau completarile intra in vigoare cu incepere din prima zi a anului urmator celui in care au fost adoptate prin lege”. OUG 50 (privitoare la noua taxa) nu a fost aprobata de Parlament prin lege. Cand si daca acest lucru se va petrece, va fi nevoie de scurgerea unui an de zile inainte ca noua lege sa produca efecte!
Executivul incalca legile pe banda
Pe de alta parte, din moment ce Codul Fiscal ori numai articole ale acestuia nu pot fi anulate sau modificate printr-o ordonanta, logica juridica arata ca prevederile articolului 214 sunt inca in vigoare. Taxa “de poluare” este suplimentara, nu ia locul mai vechii taxe de prima inmatriculare. In consecinta, prevederile noii ordonante, care a intrat (nelegal) in vigoare zilele trecute, conform carora cei care au platit taxa de prima inmatriculare au dreptul la restituirea acesteia sau unei fractiuni din ea, sunt inaplicabile. Mai mult decat atat, desi statul recunoaste incasarea in mod ilegal a unor bani de la cetateni, perpetueaza ilegalitatea prin noul act normativ emis tocmai in scopul (pretins) al corijarii abuzurilor instituite prin vechea norma. De altfel, insasi notiunea restituirii partiale a contravalorii vechii taxe este ilegala, de vreme ce banii in cauza, in integralitatea lor, au fost incasati de catre stat in mod ilegal. Un alt principiu elementar de drept pe care Guvernul Tariceanu il ignora cu desavarsire este acela al neretroactivitatii legilor. In speta, Executivul are pretentia, exprimata intr-o norma emisa in 2008, de a incasa niste bani (taxa de “poluare”) ca urmare a unor fapte (inmatricularea unor vehicule) petrecute inainte de aparitia respectivei norme.
Continua drumul spre infrigement
Vechea taxa suferea de viciul discriminarii, in sensul ca se aplica, in mod discriminatoriu, numai autoturismelor provenite din afara Romaniei. Situatia se perpetueaza si in noua formula adoptata de Guvern, discriminarea constand in aceea ca, desi se pretinde a fi o taxa menita sa protejeze mediul, ea se aplica numai unora dintre subiectii presupusi a genera poluare, pentru ca nu taxeaza toti poluatorii, ci numai pe cei care si-au inmatriculat o masina dupa data de 01 iulie 2008. Prin urmare, nu este vorba despre altceva decât despre o noua palarie a mai vechii Marii, “taxa de prima inmatriculare”. Avocatul Gheorghe Piperea, aparatorul colegului nostru Andi Topala in procesul intentat statului pentru ilegalitatea perceperii vechii taxe, ne-a declarat: “Noua ordonanta nu face altceva decat sa incurce si mai mult lucrurile. Mai mult decat atat, ea deschide drumul catre intentarea unor actiuni promovate la Curtea Europeana de Justitie impotriva Romaniei, care a reusit sa aiba nu una, ci doua taxe ilegale in aceasta materie. Or, in contextul in care Romania se confrunta cu primejdia deschiderii procedurii de infrigement, prin care se va constata neindeplinirea obligatiilor pe care ni le-am asumat cu ocazia aderarii in zona justitiei. Va spun sincer, incep sa ma intreb daca atat de mult trambitatul aviz al UE pentru noua formula a ordonantei exista cu adevarat sau daca nu cumva ne confruntam cu o noua minciuna, pentru ca imi vine greu sa cred ca s-a putut da aviz pentru o asemenea tampenie. Romania a reusit sa instituie doua taxe aferente inmatricularii unei masini, a reusit sa incalce principiul neretroactivitatii legii, sa emita doua norme legislative care se bat cap in cap, sa perceapa ilegal bani de la propriii cetateni si sa promoveze discriminarea ca norma de drept”.
Articolul aici: http://www.gardianul.ro/2008/07/02/even ... 16549.html
Pina acum toti cei care au dat statul in judecata au cistigat. Din pacate foarte putini romani au facut acest lucru si exact pe asta mizeaza guvernul.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Din cate stiu eu parlamentul a abrogat vechea taxa
http://www.standard.ro/articol_43826/se ... asate.html
http://www.standard.ro/articol_43826/se ... asate.html
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Aici e o mica smecherie la mijloc. Doar senatul a aborgat taxa si a votat restituirea banilor, camera deputatilor, urmind sa fie asadar camera decizionala. Cum legea are o puternica conotatie electorala, evident decizia se va muta la toamna in noua sesiune parlamentara ;) cind pd-l va incerca sa cistige capital electoral cit se poate de mult de pe urma taxei.
Pe linga aberatiile juridice mentionate in articolul de mai sus, restituirea taxei e o intrega epopee birocratica, cu multe formalitati de indeplinit si mult timp pierdut pe la diverse ghisee, doar doar vor renunta romanii. Mai mult decit atit, in cazul in care toate procedurile merg snur, toata povestea dureaza cam 2 luni.
Pe linga aberatiile juridice mentionate in articolul de mai sus, restituirea taxei e o intrega epopee birocratica, cu multe formalitati de indeplinit si mult timp pierdut pe la diverse ghisee, doar doar vor renunta romanii. Mai mult decit atit, in cazul in care toate procedurile merg snur, toata povestea dureaza cam 2 luni.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
nu ma mai mira nimic... a fost hotie de la inceput, si nu o sa recunoasca nimic niciodata. o sa continue asa, cat se poate de mult, pentru ca au vazut ca tine figura. uniunea europeana nu cred ca le mai poate face ceva, ca si asa au alte probleme destul de grave pe care nu le pot rezolva, nu taxa noastra.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
dj01fad scrie:nu ma mai mira nimic... a fost hotie de la inceput, si nu o sa recunoasca nimic niciodata. o sa continue asa, cat se poate de mult, pentru ca au vazut ca tine figura. uniunea europeana nu cred ca le mai poate face ceva, ca si asa au alte probleme destul de grave pe care nu le pot rezolva, nu taxa noastra.
Cu UE au rezolvat-o imediat: taxa pentru masinile SH a scazut, astfel incit sa poata fi importate si masini mai vechi de EURO3. In felul asta aia din vest scapa mai usor de rablele lor.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
am intrebat pe cineva, si mi-a psus ca este o intreaga tevatura ca sa platesti taxa: trebuie mers la rar, sa ii faca testul de noxe, si sa dea o adeverinta cu emisiile de co2... apoi, cu hartia aia se merge la financiar, se duc acolo actele, iar taxa efectiv se plateste in cateva zile, ca cica tre sa calculeze ei nush ce... cica se plateste noua taxa si cam atat...
vorba lui da, ideea este sa inmatriculezi fara sa platesti...
vorba lui da, ideea este sa inmatriculezi fara sa platesti...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187774
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats