Multa lume asadar se preocupa de fuel efficiency zilele astea, si multi trec peste (in my opinion of course) compromisul ideal:
Esti petrolhead, bineinteles ca un (ca tot suntem pe foru citroen) XM 3.0 V6 te-ar unge mai frumos la corazon decat un 2.1 turbodiesel (sau mai rau, cica e versiune si fara turbo

Bineinteles, apar urmatoarele probleme:
1. cum faci rost de ulei, ca in supermarket e mai scump ca motorina?! Recunosc, nu am incercat pe bune, dar nu vad niciun motiv ca o shaormarie, sau un restaurant, sau un mcdonalds sa nu`ti doneze tie uleiul lor de gatit uzat. In fond, ei platesc firme specializate sa debaraseze nu?
2. Viata motorului. Se presupune, ca sa fii cost-effective pana la capat, ca nu modifici nimic la motor, pur si simplu torni (eventual printr-un filtru) uleiu' uzat, bagi cheia in contact, si-ti vezi de drum. In astfel de confitii, tine un motor suficient de mult, cat sa zici c-a meritat cat a costat masina de la bun inceput? sa zicem....20.000km?
3. Amortizarea pretului rablei diesel. Sa zicem ca ai dat 500 de euro pe ea. Adicaaaaa.... 18 milioane... Hai 20, sa fie rotund. In mod normal ai da 16 de lei pe zi pe carburant (calculat la un consum de 10 la suta, mers 40km/zi) Daca masina e 2000 de lei, trebuie sa mergi cu ea 125 de zile, vreo 4 luni si o saptamana ca sa amortizezi cat ai dat pe rabla. Ok, rabla e rabla, se mai strica una alta la ea, mai bagi un ban in ea, deci sa zicem ca amortizezi in 6 luni.... Mie mi s-ar parea eficienta si o amortizare pe un an.
Sper ca nu v-a plictisit postul asta lung si cu multa palavrageala (recunosc, d-aia am bolduit esenta
