Pagina 1 din 2
o nelamurire
Scris: Mar 19-Aug-2008 10:16
de razzwan
salutare dragi forumisti!! Am si eu o dilema daca pot sa-i zic asa ! Voi ce a-ti alege dintre un motor de 1.4 benzina de 170 cai si un motor diesel de 2.0 tot de 170 cai dupa caracteristici amandoua au acelasi cuplu ! Cum s-ar comporta motoarele in depasiri normale si in depasiri in panta??
Scris: Mar 19-Aug-2008 10:42
de DanT
daca tot este vorba de opinie
eu as merge pe mana diesel-ului ... macar suna a motor, dupa mintea mea ..
eu asta as alege.
Scris: Mar 19-Aug-2008 11:53
de cos76
Eu as alege in acest caz motorina. O putere de 170 cp pare mai apropiata sa fie de o cilindree de 2000cc, insa ma cam indoiesc ca aceeasi putere de 170 cp poate fi data de un motor pe benzina de doar 1400 cc. Si totusi daca este asa si nu este o greseala, motorul acela de 1400 cc benzina imi pare putin fortat si pot spune chiar complicat si posibile probleme ulterior. De curiozitate ce masina/marca este cea cu motor de 1400cc si 170 cp/benzina?
Scris: Mar 19-Aug-2008 12:55
de Andrei Anghel
Daca iese din discutie consumul, CLAR si fara nicio ezitare
benzina!!!
Motorul ala este supertare (presupun ca e Golf GT/Polo GTI)... are si turbina, si compresor, nu s-a mai facut asa ceva de la Lanciile de raliu din anii 80 incoace

Scris: Mar 19-Aug-2008 13:59
de razzwan
is de la volkswangen motoarele ... pe versiunea GT SPORT

Scris: Mar 19-Aug-2008 14:00
de razzwan
Andrei Anghel scrie:Daca iese din discutie consumul, CLAR si fara nicio ezitare
benzina!!!
Motorul ala este supertare (presupun ca e Golf GT/Polo GTI)... are si turbina, si compresor, nu s-a mai facut asa ceva de la Lanciile de raliu din anii 80 incoace

cum s-ar comporta o masina de 1.4 de 170 de cai incarcata cu bagaje si oameni in panta intr-o depasire fata de diesel de acceasi putere si cuplu dar de 2.0 l? Care este mai vioi n-ai idee..?
Scris: Mar 19-Aug-2008 14:28
de nicum
Ambele motoare au turbo
Vezi citi km faci pe an si ia diesel doar daca treci de 40.000 de km pe an. Si mai tine cont ca motorina e deja mai scumpa ca benzina.
Avind in vedere ca in RO se platesc impozite si asigurari RCA dupa capacitatea motorului, aici benzina iese in avantaj.
Scris: Mar 19-Aug-2008 14:46
de razzwan
si care au viata mai lunga motoarele pe motorina sau benzina ?
Scris: Mar 19-Aug-2008 15:49
de Andrei Anghel
in depasire cred ca e mai ok benzina, ptr ca NU are turbolag, compresorul actionand la orice turatie. plus ca urca mai vioi in ture... nush, eu asa zic
motorina are durata de viata mai mare, si consuma mai putin. evident tot benzina as lua-o fara sa stau sa ma gandesc vro clipa :P
Scris: Mar 19-Aug-2008 21:22
de Gurau Alexandru
Chiar ieri ma uitam pe site la Volskwagen, Audi, Seat... , ca astia au motoare FSI, TSI. Totul a inceput de la o discutie cu un prieten care si-a luat un Leon chel, doar ca sa aibe motorul de 1.4 l si 140 sau 170 CP nu stiu sigur.
Si il sfatuiam eu sa nu-l tureze prea tare de la inceput. La care el mi-o tranteste ca intra in depasiri cu mai putin de 2000r/m, si pe deasupra mai are si consum sub 8% in Bucuresti.
Desi sunt dieselist convins motorul asta chiar imi place. Nu stiu cat e de durabil, dar performantele sunt de invidiat. Ai cuplu maxim de la 1500 r/m, ceea ce nici la un diesel nu gasesti, si mai e si mentinut pana la 4500 r/m.
http://www.volkswagen.ro/despre_volkswagen/inovatii/motoare/tsi/tsi/
Scris: Mie 20-Aug-2008 12:34
de nicum
Cititi din nou: motoarele alea au TURBO. Cu cit puterea litrica e mai mare cu atit sint fortate mai mult.
Masinile or fi economice, dar ma indoiesc ca mai sint si fiabile. Aici insa nu prea mai sint de vina producatorii, ci ecologistii si toata sleahta de oportunisti. Producatorii sint fortati la astfel de solutii pentru a prezenta motoare cu emisii mici, dar care in acelasi timp sa intruneasca niste cerinte de emisii in anumite conditii si evident sa fie cumparate.
Ceea ce nemtii fac prin electronica (injectie stratificata), japonezii fac prin distributie variabila (mecanic).
Scris: Mie 20-Aug-2008 15:03
de alexd
pe forumul vw parca, este un golf 1.4 tsi cu peste 200.000 km la bord.
eu la audi 1.6 fsi nu am decat 6000, nu ma pot pronunta la fiabilitate....doar pot spune ca trage la fel de bine ca si seatul cu motor de 1.4 100 CP, nici una nu au liniaritatea si rezerva de putere a motorului de la CX, dar sunt mai mult decat ok pentru o masina normala pentru un sofer ce nu are intentii de a face raliu cu masina personala.
Motorul de 1.4 tsi este f apreciat de utilizatori, eu mi l-am dorit dar prin stupiditatea importatorului, la noi nu este disponibil la audi, dar se aduc passaturi cu el...in fine....
Scris: Mie 20-Aug-2008 15:15
de tartorul
Mototul de 1.4 benzina are si turbina si compresor. Scoate cuplul maxim la o turatie joasa (1500 ture) datorita compresorului nu turbinei - este valabil strict pt motorul asta si nu in general - tot din cauza asta nu ar trebui sa aibe nici lag. Ideea nu este noua, performantele sunt foarte bune dar performanta nu inseamna si consum mic. Consuma dupa cum calci acceleratia. Pot apare semne de intrebare legate de fiabilitate - ai mai multe componente in miscare decat la un benzinar clasic si un diesel turbo la un loc. Cauta o schema de functinare sau o schita. Sunt o gramada de valve care fac diverse combinatii intre tandemul turbina/compresor.
Din cate imi aduc aminte s-a mai discutat despre motorul asta pe forum, cauta cu atentie si o sa mai gasesti ceva informatii.
Scris: Mie 20-Aug-2008 15:20
de tartorul
Indiferent ce motor alegi, la puterea asta e preferabil sa il iei cu cutie automata de tipul steptronic. Face toti banii si te si ajuta foarte mult.
Ambele motoare sunt scumpe si avand in vedere ca in general, calitatea service-urilor este deplorabila in .ro si ca porsche&prietenii nu fac exceptiede la regula, mergi mai bine pe diesel. Daca iti place aventura alege benzinarul.

Scris: Mie 20-Aug-2008 20:47
de FlorinZ
nicum scrie:Ambele motoare au turbo
Vezi citi km faci pe an si ia diesel doar daca treci de 40.000 de km pe an. Si mai tine cont ca motorina e deja mai scumpa ca benzina.
Avind in vedere ca in RO se platesc impozite si asigurari RCA dupa capacitatea motorului, aici benzina iese in avantaj.
Eu am diesel. Dar daca as avea benzinar nu as pue in ea benzina de 95 care este mai ieftina decit motorina. Deci benzina buna este mai scumpa decit motorina (euro 4) (nu vb de motorina aia euro5 sau de pe la OMV care mi se par ca sint cam degeaba - adica in opnia mea nu prea fac banii orice ar zice unii ca ".....se simte dom'le cum trage..."). Si mai e o chestie. Un motor de 2.0 diesel si unu de 1.8 benzina parerea mea nu consuma la fel.Adica dieselul oricum consuma mai putin decit benzina. Eu fac cam 30 000 pe an. Spre exemplu vreau o masina nou. Diferenta intre D si B este de 2000 de euro. Bun, imi iau benzina; citi km fac cu 2000 de euro (diferenta dintre motoare)? Nu f multi.........parrca vreo 15 sau 16 000 parca. Acum or sa vina unii si or sa zica ca reviziile la diesel sint mai scumpe. Asa e dar nu sint duble la pret. Nush ce za zic......cred ca tot diesel mi-as lua.........cred ca oricum la fiecare lucreaza o "pasarica" din mintea fiecaruia.......
PS Am ales sa il citez pe <nicum> doar ptr ca a pomenit de cosumuri si de km pe an si de motorina mai scumpa ca benzina.........nu am nimic cu omu'
