cum sa ne ferim de accidente
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
cum sa ne ferim de accidente
avand in vedere ca majoritatea am patit-o, unii vinovati, alti nevinovati, unii chiar de mai multe ori, consider ca un mic ghid in vederea evitarii accidentelor ar fi binevenit.
sa spunem ca cel mai important lucru, este respectarea regulilor de circulatie, mai importante, sau mai putin importante, inclusiv limitarile de viteza...
cum fiecare putem gresi, sau ne poate afecta gresala altora, este foarte important ca in acel scurt timp, sa reusim sa aducem situatia la un final cat mai fericit.
acum, poate fiecare sa vina cu sfaturi, concluzii trase in urma pataniilor, sau mai stiu eu ce.
sa spunem ca cel mai important lucru, este respectarea regulilor de circulatie, mai importante, sau mai putin importante, inclusiv limitarile de viteza...
cum fiecare putem gresi, sau ne poate afecta gresala altora, este foarte important ca in acel scurt timp, sa reusim sa aducem situatia la un final cat mai fericit.
acum, poate fiecare sa vina cu sfaturi, concluzii trase in urma pataniilor, sau mai stiu eu ce.
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
o sa dau un sfat care o sa para unora ca fiind evident, da' noah io cand am comis-o eram relativ noob:
pastrarea distantei fata de autovehicului din fata! pe ploaie/carosabil umed recomand ca aceasta distanta sa fie de 4 masini, sau mai mult.
aveam o duba in fata ... si iese un bou de pe o straduta laturalnica fara sa se uite, ocupand jumatate pe prima banda ... duba implicit incetineste. incetinesc si eu (insa m-am apropiat mai mult de duba-distanta astfel ajungand cam la ~o masina). boul de pe straduta se hotaraste, dintr-un motiv sau altul, sa iasa de tot si sa ocupe intreaga banda (era un drum cu o singura banda pe sens). duba franeaza brusc. franez si eu brusc, da' mi s-au blocat rotile (eram cu dacia) si am pupat duba.
ala nu a patit nimic, mie mi s-a indoit capota, mi s-a deplasat bucata aia de tabla care e, cum te uiti din fata la masina, in fata radiatorului, intre cele doua aripi si mi s-a spart un far. capota am indreptat-o cu mana, iar de piesa aia de metal am legat un capat al unei centuri de siguranta, celalat capat legandul de un stalp... dupa aia am impins masina cu picioru sa se incordeze centura, am tras frana de mana, si am lasat-o asa vreo 5 minute. good as new!
plm, dacie cu tabla de dacie...
din patania asta mai reiese un sfat, si anume: mare atentie pe ploaie, cei fara abs, ca distanta de franare chiar se dubleaza si ca bonus ptr cei cu cauciucuri mai tocite, se pierde foarte usor aderenta in curbe!
pastrarea distantei fata de autovehicului din fata! pe ploaie/carosabil umed recomand ca aceasta distanta sa fie de 4 masini, sau mai mult.
aveam o duba in fata ... si iese un bou de pe o straduta laturalnica fara sa se uite, ocupand jumatate pe prima banda ... duba implicit incetineste. incetinesc si eu (insa m-am apropiat mai mult de duba-distanta astfel ajungand cam la ~o masina). boul de pe straduta se hotaraste, dintr-un motiv sau altul, sa iasa de tot si sa ocupe intreaga banda (era un drum cu o singura banda pe sens). duba franeaza brusc. franez si eu brusc, da' mi s-au blocat rotile (eram cu dacia) si am pupat duba.
ala nu a patit nimic, mie mi s-a indoit capota, mi s-a deplasat bucata aia de tabla care e, cum te uiti din fata la masina, in fata radiatorului, intre cele doua aripi si mi s-a spart un far. capota am indreptat-o cu mana, iar de piesa aia de metal am legat un capat al unei centuri de siguranta, celalat capat legandul de un stalp... dupa aia am impins masina cu picioru sa se incordeze centura, am tras frana de mana, si am lasat-o asa vreo 5 minute. good as new!

din patania asta mai reiese un sfat, si anume: mare atentie pe ploaie, cei fara abs, ca distanta de franare chiar se dubleaza si ca bonus ptr cei cu cauciucuri mai tocite, se pierde foarte usor aderenta in curbe!
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
Cel mai important este sa nu depasesti in curbe sau zone in care nu ai vizibilitate, mai ales daca nu cunosti nici drumul. Acest lucru se intampla in general cand te saturi de stat in spatele unui tir.
Multe alte accidente se intampla atunci cand nu te asiguri cand vrei sa schimbi banda. Uitati-va bine in oglinzi si chiar intoarceti capul pentru ca poate fi cineva in acel unghi mort.
Chestia cu pastrarea distantei fata de autovehiculul din fata este foarte importanta, mai ales in oras(cu de altfel a spus si Andrei Anghel). Ca patanie, eram cu tatal meu acum vreo 6 ani in sibiu chiar in intersectia aceea mare din centru. Cel din fata a vazut ca tocmai s-a facut galben exact cand a trecut pe sub semafor, si s-a gandit sa opreasca chiar in mijlocul intersectiei numai sa nu treaca pe rosu. Evident, am intrat in el. Cine ar fi crezut ca poti sa fii atat de idiot sa opresti in intersectie. Vina a fost a noastra ca nu am pastrat distanta(s-au blocat rotile-eram cu dacia).
Eu sunt pentru condusul prudent si pentru respectarea regulilor de circulatie, mai ales in oras si in trafic aglomerat. Cand mergi pe un drum liber poti sa mai incalci unele reguli...
Multi kilometri, fara accidente
Multe alte accidente se intampla atunci cand nu te asiguri cand vrei sa schimbi banda. Uitati-va bine in oglinzi si chiar intoarceti capul pentru ca poate fi cineva in acel unghi mort.
Chestia cu pastrarea distantei fata de autovehiculul din fata este foarte importanta, mai ales in oras(cu de altfel a spus si Andrei Anghel). Ca patanie, eram cu tatal meu acum vreo 6 ani in sibiu chiar in intersectia aceea mare din centru. Cel din fata a vazut ca tocmai s-a facut galben exact cand a trecut pe sub semafor, si s-a gandit sa opreasca chiar in mijlocul intersectiei numai sa nu treaca pe rosu. Evident, am intrat in el. Cine ar fi crezut ca poti sa fii atat de idiot sa opresti in intersectie. Vina a fost a noastra ca nu am pastrat distanta(s-au blocat rotile-eram cu dacia).
Eu sunt pentru condusul prudent si pentru respectarea regulilor de circulatie, mai ales in oras si in trafic aglomerat. Cand mergi pe un drum liber poti sa mai incalci unele reguli...
Multi kilometri, fara accidente

In Bucuresti mersul cu metroul/pe jos este obligatoriu 

Era prin 2000...imi luasem cauciucuri noi pt masina si ma grabeam sa le montez
Plec de la semafor si accelerez progresiv (eram prin Fagaras), chiar imi aduc aminte ca aruncasem o privire scurta la vitezometru si se rotea spre 70...dar brusc apare o silueta de Mercedes "Cobra", care iace stanga de pe sensul opus fara sa se asigure.
Frana "instant" , ud pe jos, masina aluneca, bum , vad cum capota se pliaza, si ma opresc mult mai repede
...
Nervos, opresc motorul (inca functiona perfect), deschid usa cu oarecare dificultate (aripa stanga venise peste usa)...
Nu am avut nici o zgarietura...nimic; Nici macar nu am ajuns cu capul aproape de volan. Am purtat centura. Ma gandesc ca si masina m-a ajutat (era tot un Cx break)
Masina era botzita binisor. Am dus-o acasa remorcata cu un Oltcit
Dupa faza asta m-am speriat si vreo luna nu am mai condus. Ba chiar stateam pe bancheta din spate
De atunci conduc mai prudent. Cel putin in oras
PS - urmele de franare, masurate personal aveau...17 m
Plec de la semafor si accelerez progresiv (eram prin Fagaras), chiar imi aduc aminte ca aruncasem o privire scurta la vitezometru si se rotea spre 70...dar brusc apare o silueta de Mercedes "Cobra", care iace stanga de pe sensul opus fara sa se asigure.
Frana "instant" , ud pe jos, masina aluneca, bum , vad cum capota se pliaza, si ma opresc mult mai repede

Nervos, opresc motorul (inca functiona perfect), deschid usa cu oarecare dificultate (aripa stanga venise peste usa)...
Nu am avut nici o zgarietura...nimic; Nici macar nu am ajuns cu capul aproape de volan. Am purtat centura. Ma gandesc ca si masina m-a ajutat (era tot un Cx break)
Masina era botzita binisor. Am dus-o acasa remorcata cu un Oltcit

Dupa faza asta m-am speriat si vreo luna nu am mai condus. Ba chiar stateam pe bancheta din spate

De atunci conduc mai prudent. Cel putin in oras

PS - urmele de franare, masurate personal aveau...17 m

- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Nu am avut niciun incident pana acum in 4 ani de cand conduc...sper sa nici nu am. Chestia e ca se poate intampla oricand, oriunde si nu neaparat din vina noastra.
Consider ca cel mai important e sa fi atent la ceilalti participanti la trafic.
De exemplu, eu cand merg ma uit f f mult in oglizile laterale (in cabina nici nu am oglinda, dar nici nu e necesara...cel putin la bx unde cele laterale sunt f bune, au totusi un punct mort..dar daca te inveti cu masina e ok..eu stiu bx-ul meu pe deasupra la aprecierea distantei..etc..).
Pe vreme umeda..mergeti incet indiferent de bolidul pe care il aveti..si pastrati distanta...la fel si pe ceata...Nus e stie ce poate sa apara in fata si tu sa nu ai timp sa franezi. Chiar daca aveti masini f bune si noi, sa nu va simtiti frustrati de exemplu cand va depaseste un daciot. Mergeti cum stiti ca e mai bine. De exemplu, am mers pe timp de ceata..noapte...un pic de ploaie..si vad pe un daciot ca ma depaseste...lumini nu avea..cauciucuri nici atat...iar peste 20-30 km il vad prin sant.
Totusi, nu va bazati intotdeauna ca daca aveti masini noi, nu e nici o problema.E f important sa aveti cauciucuri noi si echilibrate, frana buna(discuri bune, placute la fel), frana de mana sa tina perfect(just in case), directie precisa...sa aveti masina f bine pusa la punct la capitolele astea. Daca e polei pe jos, sau ceva inghetat evitati sa mergeti cu masina daca nu aveti cauciucuri de iarna. Dar chiar si asa..fiti prudenti la tot ce e in jurul vostru.
Consider ca cel mai important e sa fi atent la ceilalti participanti la trafic.
De exemplu, eu cand merg ma uit f f mult in oglizile laterale (in cabina nici nu am oglinda, dar nici nu e necesara...cel putin la bx unde cele laterale sunt f bune, au totusi un punct mort..dar daca te inveti cu masina e ok..eu stiu bx-ul meu pe deasupra la aprecierea distantei..etc..).
Pe vreme umeda..mergeti incet indiferent de bolidul pe care il aveti..si pastrati distanta...la fel si pe ceata...Nus e stie ce poate sa apara in fata si tu sa nu ai timp sa franezi. Chiar daca aveti masini f bune si noi, sa nu va simtiti frustrati de exemplu cand va depaseste un daciot. Mergeti cum stiti ca e mai bine. De exemplu, am mers pe timp de ceata..noapte...un pic de ploaie..si vad pe un daciot ca ma depaseste...lumini nu avea..cauciucuri nici atat...iar peste 20-30 km il vad prin sant.
Totusi, nu va bazati intotdeauna ca daca aveti masini noi, nu e nici o problema.E f important sa aveti cauciucuri noi si echilibrate, frana buna(discuri bune, placute la fel), frana de mana sa tina perfect(just in case), directie precisa...sa aveti masina f bine pusa la punct la capitolele astea. Daca e polei pe jos, sau ceva inghetat evitati sa mergeti cu masina daca nu aveti cauciucuri de iarna. Dar chiar si asa..fiti prudenti la tot ce e in jurul vostru.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
Inca o chestie. Cand intrati in intersectie oricat de mica ar fi si sunteti pe drumul priorita, ar fi indicat sa incetiniti sa nu zic sa oprit in intersectiile din cartiere, pentru ca oricand poate veni unul "prea plin de el" si nu se opreste. Chestia mai nashpa e ca te loveste in lateral, tie iti face praf mashina si el are doar un far si bara fata. Va zice chestia asta un om patzit :P
-
- pasionat
- Mesaje: 210
- Membru din: Dum 10-Feb-2008 07:51
- Localitate: Ploiesti
dar cand stati in intersectie si va acroseaza un autobuz cum e ...???
va spun eu... ca'n filmele cu prosti.... eu trebuia sa acord prioritate si am oprit dar.... autobuzu nu avea loc sa vireze pe langa mine .... si eu am dat inapoi 2-3 metrii... ca mai aveam o masina in spate..... dar autobuzu' a mers.... si m-a acroshat..... partea stanga fatza.... far...bara....aripa....mandretze de Ford Escort Ghia.
Morala..... si cand stai pe loc si respecti regulile si chiar esti PRO ... si tot o patzesti.....
va spun eu... ca'n filmele cu prosti.... eu trebuia sa acord prioritate si am oprit dar.... autobuzu nu avea loc sa vireze pe langa mine .... si eu am dat inapoi 2-3 metrii... ca mai aveam o masina in spate..... dar autobuzu' a mers.... si m-a acroshat..... partea stanga fatza.... far...bara....aripa....mandretze de Ford Escort Ghia.
Morala..... si cand stai pe loc si respecti regulile si chiar esti PRO ... si tot o patzesti.....
Stimati colegi , pierdeti vremea de pomana cautand ce nu exista.
Ori conduceti fara sa va ganditi la accidente, ori mergeti pe jos ca sa va calce unul pe trecerea pentru pietoni.
E simplu, stii sa conduci ai mai putine probleme, nu stii sa conduci poti sa faci orice ca tot o iei.
Va urez la toti " La multi ani " si un an nou cum vreti voi.
Ori conduceti fara sa va ganditi la accidente, ori mergeti pe jos ca sa va calce unul pe trecerea pentru pietoni.
E simplu, stii sa conduci ai mai putine probleme, nu stii sa conduci poti sa faci orice ca tot o iei.
Va urez la toti " La multi ani " si un an nou cum vreti voi.
Unii oameni au foarte mult noroc, iar altora li se intampla foarte des. Am mai observat ca uneori aceiasi masina se buseste sau doar zgarie in aceleasi zone. Este vorba si de noroc. In rest trebuie sa fii foarte atent mereu, sa te gandesti ca multa lume in jurul tau are obiceiul sa nu se asigure..dar de obicei cand se intampla un accident este un cumul de cauze.
Mai ajuta mult sa ai cauciucuri bune, poate un abs la motoarele peste 80cai...si
sa nu cauti numere in agenda cand conduci. In rest tot ce au spus cei de mai sus este perfect adevarat.
Mai ajuta mult sa ai cauciucuri bune, poate un abs la motoarele peste 80cai...si

-
- pasionat
- Mesaje: 210
- Membru din: Dum 10-Feb-2008 07:51
- Localitate: Ploiesti
sunt situatii cum a fost a mea....poti fi foarte atent ... dar cand stai pe loc ... ce sa mai faci?? chiar daca am dat innapoi 2-3 metrii nu a fost suficent... "nea manivela" de pe autobuz a continuat sa mearga desi cu partea lui a "barbierit" masina mea....si colegu' Dan Popa zice ca "nu stii sa conduci poti sa faci orice ca tot o iei"..... NU sant de acord
Da uneori oricat de atent esti nu poti evita. Mi s-a intamplat si mie. Pe de alta parte au fost cazuri cand am gresit eu, dar altii de langa mine au fost atenti si au evitat accidentul ce putea fi produs din vina mea..si cred ca toti am trecut prin asta macar odata. Atentia reduce numarul de accidente, in nici un caz nu le suprima.
Aveti foarte multa dreptate in ceea ce ati spus mai sus. Sunt situatii in care, cu toate ca esti foarte atent la ceea ce se intampla, reusesti cu greu sa eviti un accident rutier, si asta datorita unor colegi de trafic. care sunt inconstienti. Eu ii numesc "genii"... Nu stiu, poate eu am un instinct mai mare de conservare si sunt mai prudent, dar acele "genii" nu se mai gandesc la nimic. Daca ei isi risca viata, de ce mi-o risca/ne-o risca si pe a mea/a noastra???
Va voi relata cateva intamplari cu "genii" la care am asistat si din care am iesit cu bine...
1. In primavara acestui an, ma intorceam de la tatal meu, de la Deva. Tocmai ieseam din localitatea Vetel... dunga continua, restrictie la 50 la ora... Pe sensul de mers, multe masini, in coloana la 50km/ora... Dintr-o data... surprize, surprize... ma trezesc cu ditamai tirul care s-a apucat sa depaseasca coloana pe dunga continua... Instinctiv am franat, incercand sa trag cat mai mult pe dreapta, dar nu prea aveam unde datorita santului destul de adanc... pana sa franeze si tir-ul, ma uitat (nu mi-e rusine sa recunosc) cu frica in oglinda retrovizoare pt ca din spate imi venea lansat o masina de teren... Tirul a reusit sa opreasca la max 10 de mine, si tot soferul tirului era nervos ca i-am aratat ca-i sarit de pe fix. Pe moment nu mi-am pierdut cumpanul, dar va spun sincer ca am oprit in prima parcare si am fumat 2 tigari asteptand sa-mi treaca tremuratul. poate va intrebati de ce tremuram asa... Pentru ca eram intr-un Suzuki Swift (din 2001) si doar gandul ca puteam fi prins intre tir si masina de teren imi dadea fiori...
2. In vara, acelasi drum. Inaintea bifurcatiei drumurilor catre Arad si Lugoj, avusese loc un accident in lant. am trecut de locul producerii accidentului fara probleme. Cand eram in prima localitate dupa locul accidentului, aud o sirena puternica a unei masini de interventie. Din fata nimic, din spate nimic... Doar o camioneta. Camioneta venea destul de tare si se hotareste sa ma depaseasca. Din curba, apre o masina a SMURD-ului de descarcerare. La vederea ei, tipul de pe camioneta, cu toate ca a realizat ca nu are timp, accelereaza si-mi taie fata. Am tras brusc dreapta. Am avut noroc... era in dreptul unei case si aveam loc cat sa intru si sa las soseaua goala. Urmarea? "Geniul" acroseaza masina de interventie... Am vazut cum s-a desprins ceva de pe masina de interventie. Am oprit imediat. La fel si cei de la SMURD... Doar tipul de pe camioneta si-a continuat imperturbabil drumul, ba chiar accelera. Baietii de la SMURD au plecat val vartej spre locul interventiei, iar eu am fugit sa-l ajung pe cel cu camioneta. L-am ajuns abia in a 2-a localitate. Am apucat sa-i iau numarul. Speram sa gasesc macar un echipaj de la rurala pe drum dar, numic... Pana la urma, am sunat la unitatea de pompieri de la Deva si le-am dat numarul camionetei. Nu stiu ce s-a mai intamplat.
Sunt sigur ca si voi, macar o singura data, ati intalnit asemenea "genii" in drumurile voastre.
In final, pt ca tot este sezonul rece, sa nu uitam ca pe drum acoperit de polei sau zapada, este bine sa folosim cat mai des frana de motor!
Va voi relata cateva intamplari cu "genii" la care am asistat si din care am iesit cu bine...
1. In primavara acestui an, ma intorceam de la tatal meu, de la Deva. Tocmai ieseam din localitatea Vetel... dunga continua, restrictie la 50 la ora... Pe sensul de mers, multe masini, in coloana la 50km/ora... Dintr-o data... surprize, surprize... ma trezesc cu ditamai tirul care s-a apucat sa depaseasca coloana pe dunga continua... Instinctiv am franat, incercand sa trag cat mai mult pe dreapta, dar nu prea aveam unde datorita santului destul de adanc... pana sa franeze si tir-ul, ma uitat (nu mi-e rusine sa recunosc) cu frica in oglinda retrovizoare pt ca din spate imi venea lansat o masina de teren... Tirul a reusit sa opreasca la max 10 de mine, si tot soferul tirului era nervos ca i-am aratat ca-i sarit de pe fix. Pe moment nu mi-am pierdut cumpanul, dar va spun sincer ca am oprit in prima parcare si am fumat 2 tigari asteptand sa-mi treaca tremuratul. poate va intrebati de ce tremuram asa... Pentru ca eram intr-un Suzuki Swift (din 2001) si doar gandul ca puteam fi prins intre tir si masina de teren imi dadea fiori...
2. In vara, acelasi drum. Inaintea bifurcatiei drumurilor catre Arad si Lugoj, avusese loc un accident in lant. am trecut de locul producerii accidentului fara probleme. Cand eram in prima localitate dupa locul accidentului, aud o sirena puternica a unei masini de interventie. Din fata nimic, din spate nimic... Doar o camioneta. Camioneta venea destul de tare si se hotareste sa ma depaseasca. Din curba, apre o masina a SMURD-ului de descarcerare. La vederea ei, tipul de pe camioneta, cu toate ca a realizat ca nu are timp, accelereaza si-mi taie fata. Am tras brusc dreapta. Am avut noroc... era in dreptul unei case si aveam loc cat sa intru si sa las soseaua goala. Urmarea? "Geniul" acroseaza masina de interventie... Am vazut cum s-a desprins ceva de pe masina de interventie. Am oprit imediat. La fel si cei de la SMURD... Doar tipul de pe camioneta si-a continuat imperturbabil drumul, ba chiar accelera. Baietii de la SMURD au plecat val vartej spre locul interventiei, iar eu am fugit sa-l ajung pe cel cu camioneta. L-am ajuns abia in a 2-a localitate. Am apucat sa-i iau numarul. Speram sa gasesc macar un echipaj de la rurala pe drum dar, numic... Pana la urma, am sunat la unitatea de pompieri de la Deva si le-am dat numarul camionetei. Nu stiu ce s-a mai intamplat.
Sunt sigur ca si voi, macar o singura data, ati intalnit asemenea "genii" in drumurile voastre.
In final, pt ca tot este sezonul rece, sa nu uitam ca pe drum acoperit de polei sau zapada, este bine sa folosim cat mai des frana de motor!
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
-
- pasionat
- Mesaje: 210
- Membru din: Dum 10-Feb-2008 07:51
- Localitate: Ploiesti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187774
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats