Pagina 1 din 1
soc automat - nelamuriri
Scris: Mar 06-Ian-2009 13:41
de Andrei Anghel
am si io o curiozitate de o gramada de timp, si pana nu uit iarasi o expun aici.. si ca sa nu fiu ontopic folosesc ptr exemplificare doua masini citroen

:
(referindu-ma la masini pe benzina) de ce la motoarele cu injectie, dar mai vechi (de exemplu bx-ul din semnatura) la pornire la rece, mai ales acum iarna turatia se duce in 2500-3000, sta ceva timp acolo si pe urma ajunge la cea de functionare normala (nu e o anomalie la bx, am inteles ca e normal si ca asa trebuie sa faca) in timp ce la cele mai moderne (de exemplu c4 din semnatura) turatia se duce in 1200 maxim, sta mai putin de 1 minut acolo, pe urma 1000 si dupa 3-4 minute maxim e in regimul normal de 7-800 sau cat o avea ea?
adica ce anume s-a eficientizat odata cu trecerea timpului?
Scris: Mar 06-Ian-2009 14:35
de mbc
injectia, ecu-urile, frecarile mai putine in motor, senzorii mai multi, etc
Scris: Mar 06-Ian-2009 14:41
de Andrei Anghel
- pe injectie sunt amandoua. chiar multipunct
- frecari mai putine inseamna ca motorul se incalzeste mai greu
- ecu bineinteles ca are si bx-ul, doar ca la c4 are mai multe functii, inclusiv distributia scanteii (cred!)
- senzori mai multi care fac ce? controleaza atat de precis amestecul aer benzina?
Scris: Mar 06-Ian-2009 15:22
de mbc
daca tu crezi ca injectia din 90 de pe bxul tau este aceeasi cu cea de pe C4.... o fi multipunct, dar e mult mai avansata
Scris: Mar 06-Ian-2009 16:05
de DanT
mbc, cred ca si andrei anghel e de acord ca este mai avansata ..

:)
insa, din ce am inteles eu, ar fi util sa aflam (si pe mine ma intereseaza raspunsul) de ce este asa de mare diferenta ..
cu alte cuvinte, cateva detalii tehnice care sa explice diferenta nu are strica .. ba din contra, pot fi cumva constructive ..

:)
Scris: Mar 06-Ian-2009 18:14
de NOS_feratu
... foarte probabil sa fie chiar varianta constructiva a motorului de vina: si anume la 16V sunt doua axe cu came, acestea necesitand o cantitate dubla de ulei pentru rampa si culbutori chiar din secunda 0 a functionarii... oricum cele 2500 rot/min pe care le are motorul la inceput nu cred ca sunt toate datorate socului automat ci mai degraba sunt legate de vreo setare din ECU responsabila de presiunea de ulei din rampa... parerea mea repet...
Scris: Mar 06-Ian-2009 20:26
de alexd
nu, este vorba de clapeta electronica de acceleratie, si de modul in care se face imbogatirea amestecului controlat prin ecu. Printr-un dozaj bine facut injectia tine ralantiul la turatii mai joase, pe cand la modele mai vechi de injectie exista niste preseturi de la care nu se abate, practic in functie de senzori, ecu nu gandeste ci selecteaza un mod de functionare presetat. La cele moderne, calculeaza....deh, puterea de calcul mai mare. Cica s-ar face si o economie de carburant....
Scris: Mie 07-Ian-2009 02:44
de Andrei Anghel
uite un raspuns clar si care are sens... merci!
unde s-a ajuns cu motoarele astea dom'le ... desi scot un randament de 30 la suta maxim maxim ( de fapt cred doar alea diesel scot atat, benzina mai putin ... o sa ma uit pe caietu' din a 12a si-o sa zic exact

), fiind mai ineficiente decat cele cu aburi (cele mai tarzii) sau cele electrice, au totusi mai multa tehnologie in ele decat nasa ... zeci de senzori, sonde lambda, acceleratia e un BUTON...
cred sincer ca in ziua de azi, un motor otto (si mai ales un diesel) nu are cum sa fie mai eficient (decat cel mai eficient din fiecare categorie), si ca traim momentul in care s-a atins apogeul... oricum in 10-15 ani vor deveni piese de colectie...
Scris: Mie 07-Ian-2009 08:01
de jgr1001
La Zx-ul meu din '94, relantiul la rece, imediat dupa pornire, este tot pe la 1200. Dupa cateva minute scade spre normal.
Injectia este Magneti Marelli, multipunct. Motor 1.8i, cu 8 supape.
Scris: Mie 07-Ian-2009 09:58
de DanT
acuma parca ar fi mai clar .. nenea alex, sar'na!
cat despre mai mult ulei pt 16v, nu cred ca asta e raspunsul ..
acum conduc si un Ford Fiesta de la munca cu un motor 1.4 16v si la fel ... dupa pornire ramane intepenit la 1200 de ture ..

:)
insa daca e calculatorul "dastept dom'le.."

Scris: Mie 07-Ian-2009 10:39
de dj01fad
2500 mi se pare cam mult... la xm nu imi salta turatia atat de sus la rece, poate maxim 1800 dar nici atat, si e cam acelasi drac de electronica.
Scris: Mie 07-Ian-2009 10:46
de alexd
dar nu e acelasi drac de motor, in plus, ecu din generatia aia nu citeste turatia efectiva ci inregistreaza doar fluctuatiile de turatie, si daca acestea sunt mai slabe la o masina la 2500, va sta in 2500, iar daca la alta masina cu acelasi motor sunt mai slabe la 1500, va sta la 1500. Tine mult mai mult de starea sistemului decat la masinile noi, "cu IQ".
Am aflat prostioarele astea, pt ca am avut 2 R25 cu motor v6, motoare identice, una imediat dupa pornire urca la 2000, alta statea undeva putin peste mie. Corect mergeau amandoua (adica nu se oprea motorul).