Pagina 1 din 1
Preparare motorina pentru motoarele vechi
Scris: Lun 05-Ian-2009 21:27
de mbc
Cu totii stim ca motoarele mai vechi diesel nu functioneaza tocmai perfect cu motorina euro5 care este acum pe piata. Daca stiti cum se poate prepara o motorina mai buna, ar fi super sa impartasiti cunostintele voastre.
Am auzit ca o varianta ar fi sa pui ulei de motor in motorina, intr-o anumita cantitate (nu stiu nici cantiatatea si nici tipul de ulei). Mai era cu amestecarea motorinei cu benzina (nu stiu raportul). Daca stiti cate ceva, ar fi super.
Merci
Scris: Lun 05-Ian-2009 21:33
de alexd
nu ma pricep la chimie, dar am senzatia ca motorina asta e5 este mai saraca in sulf si mai diluata ( oare???), asa ca diluarea cu benzina nu cred ca este solutia..poate imbogatirea cu ulei, dar si asta mi se pare extrem...
Scris: Lun 05-Ian-2009 22:57
de abarth_mcm
motorina euro nu face bine la pompa de injectie pt ca e subtire...pompa de injectie se unge practic cu motorina....
priviti partea buna a motorinei euro: nu ingheata! masina nu scoate fum! porneste muuult mai usor.Are parafina minima....un lucru extrem de important!
Benzina se punea pe vremuri in motorina pt a o decongela! Inainte motorina era asa de proasta incat se facea ca o gelatina..punand benzina..adica alcool se mai decongela si devenea fluida.
benzina dilueaza motorina. Deci in niciun caz benzina in motorina euro.
Ulei?poate...daca vrei sa infunzi filtrul ...o sa obtii un fel de parafina..deloc recomandat.
Daca ar fi sa aleg intre motorina non-euro si euro5, CLAR euro 5. O fi ea masina veche, dar BX-ul merge mult mai bine cu motorina euro.
e ca si cum as compara benzina cu plumb fata de cea fara plumb. Acum se gaseste numai cea fara plumb. Motoarele cu carb sunt recomandate sa fie utilizate cu benzina cu plumb. E..eu la Fiat acum sunt nevoit sa folosesc benzina fara plumb. Rezultatul: fuge muuuuuuuuuult mai tare, nu scoate pic de fum...dezavantaje:probabil o uzura a supapelor mai mare.
Scris: Mar 06-Ian-2009 07:01
de mbc
eu nu am folosit niciodata motorina non-euro sau euro2. Pe vremea aceea eu eram mult prea mic. Am prins doar motorina euro3 si mai mult, dar unii zic ca masinile vechi merg mai bine cu motorina mai putin rafinata.
Scris: Mar 06-Ian-2009 09:27
de jgr1001
Eu zic sa preparati cam asa:
Mergi la pompa, pui gaz, platesti (daca vrei) si pleci.
Ce pompa de inalta presiune de la common rail sau pompele injector de la TDi nu se ung cu aceiasi motorina subtire ?
Scris: Mar 06-Ian-2009 09:34
de jgr1001
Hai sa zic si dezavantajele pe care le vad eu:
1) Daca pompa de injectie (capul hidraulic) are ceva uzura, la cald, s-ar putea sa porneasca cam greu. Motorina subtire, devine mai subtire si presiunea nu creste destul
2) Daca sunt ceva scurgeri de motorina, acestea vor devenii mai grave tot datorita motorinei subtiate
Scris: Mar 06-Ian-2009 09:54
de DanT
eu am folosit (cu mare succes spun eu) cam jumatate de an motorina euro 5 ..
fara nici un fel de problema ... tractorul meu era mai vioi si mai tacut .. si nu am avut nici un fel de necaz cu scurgeri de la uzura sau alte chestii ..
eu zic sa nu va faceti probleme degeaba. este posibil sa creasca usor consumul(deh, talpa mai grea) insa in rest nimic rau ..

Scris: Mie 07-Ian-2009 18:14
de abarth_mcm
cu euro 5 consuma mai putin.. cel putin tractorasul meu ...care nu are turbo.
cu euro 5 consuma vara pe calduri in jur de 5.5 mixt.
Sfat...nu folositi motorina non-euro chiar daca gasitit pe undeva.. Infundati sigur filtrul fff repede.Motorina non-euro are apa si parafina multa in compozitie.Merge folosita cel mult vara si filtrata in prealabil.
Si eu cred ca nu trebuie sa ne agitam.. Merge f bine cu euro 5!..e cea mai buna motorina...