Pagina 1 din 1

Test C3 1.4 HDI

Scris: Mie 02-Iun-2004 13:15
de WLD
Ieri am mers pentru prima oara cu un C3 1.4hdi avand peste 20000km rulati. Pot spune ca masina nu ma atrage in mod deosebit - de fapt marea majoritate a masinilor moderne din clasele mica si compacta mi se par terne - asa ca pot sa ma laud ca parerea mea nu este partinitoare.

Daca ar trebui sa sumarizez intr-un cuvant, pot spune ca masina e OK, neavand calitati deosebite dar nici defecte majore.

Designul nu vreau sa-l comentez - stim cu totii ca e o chestiune de gust. Desi pare o masina "feminina", pe mine nu m-ar deranja sa fiu vazut in asa ceva.

Motorul 1.4hdi are doar 70CP dar din cauza cuplului mare disponibil de la turatii joase masina accelereaza foarte bine. In plus nivelul de zgomot de la motor este foarte scazut si vibratiile specifice dieselului sunt inexistente.
Consumul mediu in Bucuresti - computerul de bord arata o viteza medie de 23km/h - 5.9l/% . Trebuie sa precizez ca masina e condusa in stilul "smuls".

Tinuta de drum este neutra, suspensiile sunt relativ ferme, punand accent pe stabilitate - fara ca asta sa aiba efecte negative asupra nivelului de confort. In buna traditie Citroen, denivelarile se simt mult mai putin decat la concurenta. Din pacate, la fel ca marea majoritate a masinilor moderne de clasa mica, suspensiile spate produc niste zgomote dezagreabile la gropi - te si miri ce s-a intamplat, pentru ca respectiva groapa nu s-a simtit aproape de loc.
Zgomotul la rulaj este ceva mai ridicat decat ma asteptam, probabil datorita formei aparand un efect de rezonanta.

Spatiul interior mi s-a parut mai mult decat decent, cu un plus pentru locurile din fata. In spate se sta comod, chiar si daca scaunul celui din fata este tras mult in spate. Spre exemplificare, Cielo are spatiu mult mai redus in spate. Portbagajul este potrivit chiar si pentru deplasari in concedii in 2 sau 3.

Vizibilitatea este foarte buna in toate directiile, datorita spatiilor vitrate mari.

Finisajele sunt corecte, nu vibra si nu scartaia nimic desi toti acesti km au fost rulati prin craterele din Bucuresti.

Ce nu mi-a placut de loc: scaunele din fata ! Pana si cele de Oltcit sunt mai bine profilate.

hm !

Scris: Mar 04-Oct-2005 12:51
de ame2
Descriere destul de corecta , dar in stil ironico-misogin- mascat ... M-dea ... :roll:

Scris: Mar 04-Oct-2005 13:08
de WLD
Ironic sunt foarte des. Misogin uneori. In povestea acestui surt test-drive nu cred ca am folosit aceste doua "calitati" :roll:

:))

Scris: Mar 04-Oct-2005 13:28
de ame2
Multumesc pentru raspunsul prompt. Ramân la parearea mea ... :wink:

Scris: Dum 23-Oct-2005 23:34
de Camil
Salut ! eu sunt un fan al C3-ului, sper un viitor proprietar...

Ai dreptate cu rezonanta si zgomotele de rulare prea mairi in spate, dar nu sunt de la forma caroseriei, ci de la modul in care e construita suspensia.
Am facut si eu 2 plimbari cu cate un C3 1,1 (pe ultimul nu l-am luat din cauza ezitarilor tatalui meu, desi mie mi-a placut tare mult) si le-am pozat pe dedesubt ca sa vad daca sunt OK.
Era OK, dar am vazut cum arcurile din spate se reazema DIRECT pe tabla caroseriei, pe un fel de garnitura ca de sifon de chiuveta (!) :shock: . De asta probabil transmit asa de rau toate micro vibratiile rotilor. Daca imi iau un C3, o sa ii adaug un alt tampon de cauciuc, chiar daca o mai ridic 2 cm. Dar cu un mecanic. Si as mai adauga un strat de burete de tapiterie de 2 cm sub covorul portbagajului si ceva similar pe spatele scaunelor pt. insonorizare.

E prima masina moderna pe care o vad la care suspensia spate nu are o "punte" a ei separata, ca la BMW de ex. Doar Trabantul mai are asa ceva (din cate stiu eu), cu arcurile sprijinite SUB caroserie, dar nu face NICI un zgomot la rulaj. Sau Dacia.

Scris: Dum 23-Oct-2005 23:47
de WLD
Eu iti recomand sa nu-l ridici de spate. Si asa e cam instabil la limita. Citeste articolul despre SIAB si vei vedea ce parere am despre tinuta de drum a c3-ului.