Pagina 1 din 2
Peripetii in Grecia
Scris: Joi 20-Iul-2006 20:24
de lefteye
Salut. O sa incerc sa povestesc pe scurt ce am patit cu masina mea cea noua in concediu. Deoarece sotia mea este insarcinata am hotarit sa mergem in concediu in grecia. Cu masina. 800km pina acolo. Cind mai aveam cam 100 de km pina la destinatie am ramas fara AC. Am zis nici o prb. (oricum nu puteam sa opresc) am pierdut freonul. Peste alti 70 km. am prit un mesaj pe care am crezut ca-l vad doar la mobil "" batettery too low" si s-a apris mesajul de Service. Cum eram foarte obosit am hotarit continuarea calatoriei (mai aveam 30 km.), si la destinatie cind am ridicat capota surpriza: curea pt. AC, alternator si servo - disparuta. Va dati seama ca am intrat in panica si am sunat la Citroen Romania. Care spre meritul lor s-au agitat, au sunat la Citroen Franta si Grecia si mi-au spus unde este primul service si ca e gratis. Cu riscul de a ramine cu masina pe marginea drumului (bateria era descarcata) am hotarit deplasarea cu emotii la service. Service-ul era intr-o localitate minuscula si nu au avut aceea curea, dar lucru rar aveau un C4 in showroom si au demontat-o de acolo si au montat-o la mine. Nu am reusit sa-i conving ca nu trebuie sa platesc asa ca m-au taxat. Poblema rezolvata concediu placut. Nu chiar asa. Uitindu-ma peste 2 zile la curea am vazut ca era usor frecata pe margini. Am mers la Salonic la un service mai mare (mult mai mare ca ATS), unde untip f. dragut s-a uitat si a spus ca nu vede nicio prb. dar ca cheama pe cineva mai experimentat. Care a spus ca fulia de la motor este excentrica si trebuie inlocuita. De urgenta. mi-au zis sa revin peste 2 zile cind vin piesele cu DHL de la Atena. Va dati seama ca eu ma gineam cit o sa coste. Au lucrat 3 ore la ea si dinfericire au reparat-o in garantie. Iarasi cei din tara au dat tel. in Grecia. si asa am ajuns cu bine acasa. Acum sa va spundespre consum care la 2500 km. efectuati a fost de 7,8 l la suta (benzina petrom 99 sau ehivalent cu 70% AC). mie mi se pare f. bine. Si apropo de radio afara a mers perfect. Oricum ei inlocuiau radioul original cu Blaupunkt BRIGHTON MP34 (are si MP3). In rest comportament superb. Sunt incintat de ea. Merci de atentie
Scris: Joi 20-Iul-2006 20:36
de Arise
Faina experienta.

Ma bucur ca ai reusit sa rezolvi problema asta.
Scris: Joi 20-Iul-2006 20:39
de lefteye
E faina acum ca stau cu o bere in fata si scriu la PC. Dar aolo nu eram asa de vesel. Era prima zi de concediu si eu nu stiam daca am cu ce ma intoarce in tara.
Scris: Joi 20-Iul-2006 21:14
de stevey
Si acum intelegeti de ce modele sunt facute special pt. romania...cum iesi din tara cum dispar piese.

Chiar ca adevarata aventura

Scris: Sâm 22-Iul-2006 12:40
de george
Si eu merg in Grecia in septembrie cu C4-ul. Sper sa nu am problemele tale si nici altele...
Ai avut probleme la tranzitul prin Bulgaria? Ai mers ziua sau noaptea?
Scris: Dum 23-Iul-2006 15:34
de lefteye
Ce ma deranjat f. tare a fost ca nesimtitii de romani iti cer un milion sapte sute de lei (dus intors) ca sa treci granita. Tot asa bulgarii iti cer 19 euro dar te mai "fac" de vreo cinci euro. Oricum trebuie sa ai monede de 1 si 2 euro si hirtii de cinci. La greci nu ti se percepe nici o taxa. In Bulgaria in afara de centura Sofiei care e varza (si nesemnalizata) drumurile sunt mult peste RO. Eu nu am avut neplacari dar am inteles ca politistii sunt groaznici si amenzile mari. Oricum de cite ori treceam pe linga unul scria o amenda. De plecat, am plecat la 03:15 AM din fata blocului si la 07:30 AM eram la Sofia. In total pina in fata hotelului am facut 10 ore si jumatate, ceea ce am inteles ca e f. bine. La venire am mers ziua si a fost mai aglomerat. Nu am avut harta sau GPS. Sunt indicatoare (cu exceptia mentionata). Cind intrii in BG o tii spre Sofia, iar apoi spre Kulata. In Grecia e super (si sosele si mercaje+indicatoare rutiere). Concediu placut
Scris: Dum 23-Iul-2006 16:31
de nicum
Ultima oara cind am fost in BG (2003), era invers: doar pe linga Sofia erau niste drumuri la nivel european intr-adevar, in rest jale. Restrictiile de viteza erau 50 in localitate, 70 in afara si 90 pe autostrada. Politistii stateau ascunzi in boscheti ca sa prinda mai cu spor eventualele victime. Te opreau si incepeau direct: "Problem". Cu 10 euro nu mai era nici o problema
La romani nu am dat nimic. Idem la greci, unde erau sosele si marcaje, dar doar drumurile principale erau marcate si cu caractere latine, alea secundare aveau marcaje doar in greaca.
@lefteye: timpul tau e intr-adevar foarte bun

Scris: Dum 23-Iul-2006 19:00
de lefteye
Am vazut mai multe C4 cu numere de Romania. Cred ca ar fii frumos si interesant daca toti cei care au colindat Europa cu masina sa scrie citeva rinduri pe forum. Consum, comportament, ce le-a placut ce nu la masina, chestii din astea.
Scris: Lun 24-Iul-2006 10:28
de kata
subiectul ar trebui mutat la "Drumuri europene".
george, asa cum a facut lefteye e cel mai bine. plecarea pe la 3 - 3:30 din buc.
Scris: Lun 24-Iul-2006 11:08
de m.s.
Anul trecut am avut "inspiratia" sa plec pe la 6am din Buc. si la greci am prins o coloana de masini in vama de am stat aproape 5 ore!!!
La bulgari doar drumul de la Ruse la Sofia e bine asfaltat, in rest nu ar fi bine sa va aventurati.
Scris: Lun 24-Iul-2006 12:41
de nicum
Ai dreptate kata. Am mutat eu topicul acolo unde e trebuia. Desi nici drumurile bulgarilor, nici ale noastre nu sint europene, dar asta e alt discutie.

Scris: Mie 06-Sep-2006 09:50
de B25BUY
Eu intentionez sa plec acum sambata spre Halkidiki...
Sa inteleg ca ar trebui sa-mi iau (ca la Dacia veche) un portbagaj de piese !?! ca ma mai pricep cat de cat...
Sau macar o curea, o fulie, inca o baterie, un alternator,un demaror, 4 injectoare intr-o punga, un cablu de ambreiaj...
Am 15.700 Km cu masina si n-am avut ca problema grava decat un injector schimbat la 5000 Km...
Hai, sa speram ca nu se intampla nimic...
PS
Am o intrebare legata de restrictiile de viteza in BG...chiar trebuie respectate !?! E adevarat ca detectorul de radar nu vede radarele bulgaroilor ?!
Scris: Mie 06-Sep-2006 10:41
de nicum
E recomandat sa le respecti, altfel o sa te trezesti cu un politist care iti sare dintr-un boschete in fata masinii si tipa la tine "Problem, problem" si cotizezi 10-20 de euro. Chiar e bine sa pleci la tine cu ceva bani marunti pentru a rezolva probleme de genul asta.
Intereseaza-te daca le ei e legal detectorul de radar, ca daca nu e s-ar putea sa cotizezi la greu.
Din ce am discutat eu si cu altii se pare ca cel mai bine e de traversat noaptea, ceva de genul iesi pe la 9 seara din Ro si spre dimineata, undeva pe la 6-7 esti in Kulata, la granita cu Grecia. Noaptea se pare ca nu prea mai sta nimeni pe sosele, nici chiar racketii.
Drum bun!
Scris: Mie 06-Sep-2006 14:04
de danpopa
@lefteye
multumim pentru relatare.
1.totusi, ce fel de taxa (ce scrie pe chitanta) romanilor de 1.700.000 si cea de 19Euro a bulgarilor? ca mergi cu masina pe drum?
2. cate amenzi pentru "Problem" fictiv ati platit in general la un dus-intors prin Bulgaria?
Scris: Mie 06-Sep-2006 14:13
de cbx
Daca treci prin Bg ziua nu sunt probleme,viteza limita trebuie sa fie respectata,radarele sunt semnalizate de ceilalti participanti la trafic prin flas-uri.Nu am testat detectorul de radar,desi fac destule drumuri in Bg.