Keos, asta e adevarul. La dus am luat de la o benzinarie in masina un "tramp" englez, un tip boem, care traieste din cantat cu chitara prin capitalele lumii. Am mers cu el de la Linz pana la Zurich, exact pe autostrazile din Germania. Tipul se uita cam speriat la vitezometru. :
Dar masina e extrem de stabila la viteze mari. Am atins doar de cateva ori pragul de jos al vitezometrului, iar la 170 pe ora am stat doar cateva minute. Ma fura soseaua. Am condus mai mult cu 140 - 150. La dealuri mai lungi o lasam la 120.
Avand cuplul relativ mic C1 ajunge un pic mai greu la viteze mari. Mai ales daca ramai in urma unui camion, este jale, cu greu il mai poti depasi, ca vin celelalte masini pe banda 2.
Dar odata "amorsat", merge de rupe. Are putere relativ mare pentru o masa mica. Are 68 CP. Din acest motiv, spre deosebire de exemplu de Matiz, nici nu se simte la motor cand pornesti aerul conditionat.
Se uitau multi pe autostrada uimiti cum ii depasea fara probleme un C1. Adevarul este ca ma grabeam foarte tare. Aveam f. mult de mers pe zi. Altfel o lasam mai moale.
In Austria m-a prins un politist cu radarul. L-am vazut cum indrepta spre mine un radar mobil, ca un pistol mitraliera, pe cand aveam 140 pe ora. Noroc ca inca nu este o intelegere cu Austria sa primim amenzi acasa. Altfel sigur as fi incasat-o.
Apoi as fi redus si consumul la viteze mai mici. M-am verificat recent la 90-110 maxim pe ora cu aerul conditionat pornit. Doar 4,6%. O reducere de 1% la consum inseamna la 4800 km, cat a avut drumul dus - intors (fara plimbarile pe acolo), aproape 50 euro! Bani care poti sa ii folosesti altfel.