economizor
Moderator: Echipa Tehnica
un motor ca sa funtioneze are nevoie de combustibil , daca vrei sa faci economie de bani nu crezi ca e mai simplu sa treci pe GPL.Am vazut la viata mea destule dispozitive artizanale sau "omologate" despre care se credea ca scade consumul de carburant.Concluzia:motorul pierdea din putere si masinile abia se tarau pe sosea.
Am pus pe cablul de la electrovalve un intrerupator pozitionat langa volan care il voi opri la coborarea unor pante. E o solutie un pic cam "din topor", dorind sa vad momentan daca merge si merita sa fac varianta automata. Am incercat daca merge, dar nu am obtinut nici un rezultat (am soc automat si era motorul rece). Urmeaza acum ceva drumuri mai lungi cu panta si am sa verific sa vedem ce iese... Oricum pana atunci astept pareri si solutii.
cred ca ar trebui sa faci un circuit electric cu un microswitch (ceva in genul intrerupatorului de la pedala de frina, cel care aprinde stopurile) care sa fie montat chiar la pirghia actionata de cablul de acceleratie si in functie de pozitie sa inchida sau sa deschida circuitul (pedala neapasata, electrovalva inchisa). mai ramine de gasit o solutie care sa il opreasca sa faca asta daca de ex turatia e sub 1000 rot/min. gindeste-te la solutia asta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
cea mai viabila solutie ar fi cea cu electronica, la care cu o rezistenta reglabila se degleaza conditiile in care sa inchida electrovalvele. daca curba descrescatoare nu are inclinatia dorita (ex:n1=2500, n2=2400, deci variatie mica de turatie) sa nu decupleze, similar in cazul apasarii ambreajului(scadere turatie relativ mare).
Cu toate ca sunt nou pe aici, imi permit sa vin si eu cu cateva completari la subiect fiindca m-a pasionat candva subiectul.
1.-Acel indicator care foloseste vacuumul din galeria de admisie, daca e legat corect poate furniza o informatie pur orientativa despre cat e de apasata pedala de acceleratie, implicit despre consumul de benzina instantaneu.In felul acesta utilizatorul poate tine sub control apasarea pedalei de acceleratie si intr-o oarecare masura consumul de benzina (partial).
2.-Mult mai potrivit mi se pare a se monta un aparat indicator de la Trabant(modelele mai noi au venit echipate cu un debitmetru de benzina cu o turbina antrenata de benzina ce curge prin debitmetru.Pe axul acestei turbine este montat un potentiometru si un resort de revenire.Informatia se transmite apoi de la potentiometru la aparatul din bord prin 3 fire - masa,plus si semnal.Aparatul indicator este defapt un montaj cu 5-6 LED-uri si un circuit integrat, bagat intr-o carcasa rotunda clasica.LED-urile sunt colorate diferit in fct.de regimul favorabil de consum,respectiv verde, galben, rosu.Mi se pare mult mai precis fiindca masoara si indica direct cantitatea de benzina scursa din rezervor spre carburator.
Asa ceva cred ca se poate gasi fara probleme in dezmembrari.Debit metrul e montat La Trabant in compartimentul motor in dreapta fatza,langa far.
1.-Acel indicator care foloseste vacuumul din galeria de admisie, daca e legat corect poate furniza o informatie pur orientativa despre cat e de apasata pedala de acceleratie, implicit despre consumul de benzina instantaneu.In felul acesta utilizatorul poate tine sub control apasarea pedalei de acceleratie si intr-o oarecare masura consumul de benzina (partial).
2.-Mult mai potrivit mi se pare a se monta un aparat indicator de la Trabant(modelele mai noi au venit echipate cu un debitmetru de benzina cu o turbina antrenata de benzina ce curge prin debitmetru.Pe axul acestei turbine este montat un potentiometru si un resort de revenire.Informatia se transmite apoi de la potentiometru la aparatul din bord prin 3 fire - masa,plus si semnal.Aparatul indicator este defapt un montaj cu 5-6 LED-uri si un circuit integrat, bagat intr-o carcasa rotunda clasica.LED-urile sunt colorate diferit in fct.de regimul favorabil de consum,respectiv verde, galben, rosu.Mi se pare mult mai precis fiindca masoara si indica direct cantitatea de benzina scursa din rezervor spre carburator.
Asa ceva cred ca se poate gasi fara probleme in dezmembrari.Debit metrul e montat La Trabant in compartimentul motor in dreapta fatza,langa far.
Catalin29 scrie:Am pus pe cablul de la electrovalve un intrerupator pozitionat langa volan care il voi opri la coborarea unor pante. E o solutie un pic cam "din topor", dorind sa vad momentan daca merge si merita sa fac varianta automata. Am incercat daca merge, dar nu am obtinut nici un rezultat (am soc automat si era motorul rece). Urmeaza acum ceva drumuri mai lungi cu panta si am sa verific sa vedem ce iese... Oricum pana atunci astept pareri si solutii.
Am uitat de topicul asta... Am reusit sa verific "improvizatia". Merge si sunt multumit. N-am verificat economia la benzina

sunt scheme
Erau scheme electronice pentru a economisi benzina cum zici tu parca prin revista Tehnium (sau almanahul)
Decupla electrovalva peste 1500 rotatii si mai aveai si un intrerupator pe acceleratie in cazul in care luai piciorul de pe acceleratie o cupla la loc .
Cuplare si decuplarea parca aveau niste timpi reglati ca sa nu faca socuri .
Economia e clara in regim urban
De obicei se puneau pe Oltcituri .
Nu stiu cat de tare streseaza electrovalva chestia asta ptr ca difera clar regimul ei
Decupla electrovalva peste 1500 rotatii si mai aveai si un intrerupator pe acceleratie in cazul in care luai piciorul de pe acceleratie o cupla la loc .
Cuplare si decuplarea parca aveau niste timpi reglati ca sa nu faca socuri .
Economia e clara in regim urban

De obicei se puneau pe Oltcituri .
Nu stiu cat de tare streseaza electrovalva chestia asta ptr ca difera clar regimul ei

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@dan1972: din cite stiu eu trabantul are carburator orizontal, si alimentarea se face prin cadere, rezervorul de benzina e montat mai sus decit carburatorul. Din acest motiv, e posibil ca Trabantul sa nu aiba retur de benzina, si atunci solutia de la trabant nu se poate aplica la BX.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
nicum: Intr-adevar, Trabantul are alimentarea cu benzina prin cadere si nu are retur de benzina, dar cu mici modificari se poate monta acel aparat indicator de consum.Trebuie astupat stutul de retur de pe carburatorul BX-ului si intercalat pe conducta de tur, un T-eu cu o ramura calibrata la 0,9-1,2 mm, care va fi returul. Acest T-eu poate fi cel de la Dacia 1300 cu ajustarea gaurii calibrate in functie de debitul pompei de benzina(nici aceasta nu are returul pe carburator).Sau se poate confectiona si artizanal din conducta de cupru.
Am insistat pe aceasta varianta fiindca mi se pare mult mai precisa decat cea cu vacuum (practic masoara direct benzina care este trasa din rezervor).
Legat de ECONOMIZORUL ELECTRONIC DE BENZINA din ce stiu de la posesorii de Oltcit, acesta micsoreaza consumul de benzina cu 0.6-1.2 l/100 Km(in fct.de cat de mult ruleaza masina in frana de motor) dar daca nu este reglat corespunzator (comutatorul de pedala si surubul de aer) introduce smucituri la schimbarea de regim(frana de motor-acceleratie)
Daca este interesat cineva de schema acestui economizor, o am si o pot scana si trimite.
Am insistat pe aceasta varianta fiindca mi se pare mult mai precisa decat cea cu vacuum (practic masoara direct benzina care este trasa din rezervor).
Legat de ECONOMIZORUL ELECTRONIC DE BENZINA din ce stiu de la posesorii de Oltcit, acesta micsoreaza consumul de benzina cu 0.6-1.2 l/100 Km(in fct.de cat de mult ruleaza masina in frana de motor) dar daca nu este reglat corespunzator (comutatorul de pedala si surubul de aer) introduce smucituri la schimbarea de regim(frana de motor-acceleratie)
Daca este interesat cineva de schema acestui economizor, o am si o pot scana si trimite.
A folosit cineva asa ceva? http://www.fuelmax.ro
Înapoi la “Modificari utile BX”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11813
Cel mai nou membru JackPep