
Utila... sau nu? Blocuri optice modificate.
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
mbc scrie:Recomand tuturor setul de becuri + relee.
Foarte buna observatia

Mie releele mi-au adus ~ 2V in plus pe bec. Practic caderea de tensiune e de sub 0.5V fata de baterie.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- gabi caragea
- pasionat
- Mesaje: 531
- Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
- Localitate: bucuresti
de ceva timp ma gandeam sa schimb si eu becurile probabil cu cele de la philips(3 culori),dar dupa ce am citit aici cred ca le voi incerca pe acelea cu 80%mai multa lumina ,dar v-am tot citit si nu inteleg ceva(daca pun becuri mai puternice sau tot de aceeasi putere cu cele originale dar cu luminozitate mai puternica este necesara si schimbarea releelor)???
multumesc
multumesc
am gasit mai demult saitul oficial de la philips lighting. explicau acolo clar ca surplusul de luminozitate e obtinut printr-un amestec mai complex de gaze in interiorul becului si deasemenea e modificat (am constat eu) si stratul care acopera bulbul in partea din spate. la halogenul obisnuit e un gri, la X-treme Power e ceva argintiu, care dealtfel dupa primele utilizari lasa niste mici reziduuri in far. nu stiu daca a mai observat cineva chestia asta dar se intampla pana se "coace" acel strat. oricum curentul consumat este identic cu un halogen obisnuit, deci nu vad necesitatea modificarilor la instalatia electrica.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
gabi caragea scrie:daca pun becuri mai puternice sau tot de aceeasi putere cu cele originale dar cu luminozitate mai puternica este necesara si schimbarea releelor???
multumesc
NU!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
OFF-TOPIC!
poate ma ajutati si pe mine cu cateva indrumari daca ma hotarasc sa montez niste proiectoare. in principiu as vrea unele mari, rotunde,gen Mini Cooper modelul original, cu ele puse spre centrul barei fata. ( http://www.motorpasion.com/images/2007/ ... morris.jpg ), sau varianta a II-a ar fi unele inguste cu leduri. la cele cu leduri mai trebuie relee?
poate ma ajutati si pe mine cu cateva indrumari daca ma hotarasc sa montez niste proiectoare. in principiu as vrea unele mari, rotunde,gen Mini Cooper modelul original, cu ele puse spre centrul barei fata. ( http://www.motorpasion.com/images/2007/ ... morris.jpg ), sau varianta a II-a ar fi unele inguste cu leduri. la cele cu leduri mai trebuie relee?
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
nicum scrie:gabi caragea scrie:daca pun becuri mai puternice sau tot de aceeasi putere cu cele originale dar cu luminozitate mai puternica este necesara si schimbarea releelor???
multumesc
NU!
nicum, cred ca te-ai grabit un pic. Sunt 2 intrebari:
1. daca pun becuri mai puternice [...] este necesara schimbarea releelor?
Releele trebuie sa suporte puterea becurilor. Daca releul pe fiecare faza nu iti suporta sa zicem 90Wx2 + 10% pierderi sa zicem ca releul nu are eficienta 100%, atunci DA, trebuie sa schimbi Releele, eventual si instalatia daca ai fire prea subtiri (ceea ce ma indoiesc).
2. daca pun becuri [...] tot de aceeasi putere cu cele originale dar cu luminozitate mai puternica este necesara schimbarea releelor?
Clar NU.
Pe fiecare faza eu am cate un releu de 25A, asta ar insemna teoretic 300w in total, respectiv 150w maxim pe fiecare bec (presupunand ca tensiunea este de 12v, desi este un pic mai mare in timpul functionarii). Am pus releele respective din 2 motive:
1. mi-am facut rost de ele foarte repede
2. "Made in France"
3. Vroiam sa fiu prevazator in cazul in care pun ceva becuri foarte puternice in faruri sau mai adaug alti consumatori pe aceste relee.
"If in doubt, flat out!"
Oameni buni!!! Nu ne intelegem deloc!!!:).
Discutia asta a mai fost si nicum a explicat foarte clar.Dar hai sa o lamurim inca o data.
gabi caragea si mbc - Nu ai ce relee sa schimbi, fiindca ele nu exista!!! BX-urile nu au fost prevazute cu asa ceva.Daca cineva are asa ceva pe masina, ele au fost montate de unul din fostii proprietari.
Aici s-a discutat despre necesitatea montarii acestor relee, pe instalatia de faruri si eventual, inlocuirea instalatiei cu una cu fire mai groase.
De ce e necesar acest lucru?!? Fiindca instalatia de pe BX e facuta cu fire prea subtiri, pe care se pierd aproximativ 2 V, de la baterie pana la faruri.La bornele becurilor din faruri, nu mai ajung decat vre-o 12,2-12-5 V.In conditiile astea, farurile de BX sant sortite sa lumineze ca niste opaitzuri (lumina galbena si fara putere).Cu atat mai mult, la BX-urile de generatia 1, e si mai utila aceasta modificare, fiindca au comutatorul de lumini subdimensionat si nu rezista la curentii care trec prin el (se incalzeste si se topeste).
Din momentul cand se monteaza relee, circuitul cu blocul de lumini, devine circuit de comanda pt. relee, prin el ne mai trecand decat cateva sute de miliamperi (extrem de putin)curent necesar pt. actionarea releelor.Iar al 2-lea castig, e faptul ca se scurteaza mult circuitul de fortza (cel care suporta puterea becurilor).Prin aceste metode, practic, pe becuri vei avea aprox. aceeasi tensiune cu cea de pe baterie, cu motorul functionand (adica 14-14,2 V).Castigul e imens si se simte imediat la calitatea iluminarii.Astfel dispare acea pierdere de curent de pe circuit, datorata rezistentei prea mari.Cu cat un conductor (fir) e mai gros in sectiune si cu cat e mai scurt, rezistenta lui va fi mai mica, implicit si caderea de tensiune.
Pt. a efectua aceasta modificare cu rezultate bune, e esential ca firele noi, pe care le montezi de la baterie la relee si apoi la becuri sa fie groase in sectiune.Asta inseamna minim 2,7-3,0 mm patrati (atentie fiindca se confunda foarte usor si nu e acelasi lucru, diametrul sarmelor din cablul respectiv, cu aria sectiunii cablului si te duci la magazin si ceri cablu multifilar "de 3 mm" si ti se da de 3 mm diametru, nu arie.Si in final, vei monta fire la fel de subtiri, ca si cele pe care le-a avut masina si nu ai rezolvat nimic.
Trebuie sa calculezi cu formula ariei cercului, ce diametru trebuie sa aiba sarmele cablului pe care il cumperi(parca "pi R patrat"
.Unde "pi"=3,14, R=raza cercului, care e la patrat...adica RxR).Obtii raza si apoi inmultesti cu 2, pt. a obtine diametrul).
Nu uita sa cumperi si 2 suporturi de sigurante auto (mai zdravene, ca sa reziste la curenti de genul 25-30 Amperi, altfel se vor topi).Pe acestea le intercalezi intre baterie si relee, cat mai aproape de baterie.E obligatorie montarea sigurantelor, fiindca orice scurt-circuit, pe niste fire atat de groase, se lasa rau.
Daca pe langa aceasta modificare mai demontezi si speli farurile la interior si montezi si niste becuri bune (Philips X-treme Pover) rezultatele vor fi spectaculoase.
Am facut aceasta modificare la BX-ul meu si nu mai am probleme cu iluminarea drumului, noaptea.Daca pe langa faruri puternice si bine reglate, mai ai si niste proiectoare bune, chiar nu-ti mai trebuie "Xenoane".
xenon - Cauta niste proiectoare de firma si care sa aiba dispersorul foarte pronuntat (sa aiba striurile foarte proeminente) ca altfel nu faci nimic.Am eu unele pe masina, cu geamul aproape clar si fac 2 urme pe asfalt, iar in rest e umbra (nu lumineaza in lateral).Ma ajuta cand vreau sa luminez la distantza, dar ii orbesc pe cei din contrasens si nu e in regula.
Cred totusi ca cele mai bune sant cele cu oglinda profilata si geamul clar.Cele rotunde, care sant montate pe Logan-uri si pe Renault-uri sant foarte bune.Lumineaza foarte bine si nu orbesc.In plus sant si mici si li se poate gasi mai usor un loc in bara.
Nu te sfatuiesc sa le montezi pe bara si apropiate de centrul masinii.Vei avea probleme cu Politia, cu sigurantza.In plus, ii vei orbi pe ceilalti si nici nu vei avea lumina in laterala.Vor fi doar de fitze.
Nu se monteaza acolo, decat cand te dai la curse sau mergi noaptea prin padure, cand ai nevoie sa luminezi mult mai sus si nu ai pe cine sa deranjezi (poate doar vre-un urs
.).
S-au facut studii de catre firmele germane si s-a stabilit ca locul optim pt. montarea lor e cat mai in extremitatile masinii si la aprox. 30 cm de asfalt.
Aceea e pozitia optima pt.autoturisme.Treaba asta e raportata si la pozitia conducatorului auto, in masina.Daca le montezi mai jos, vor face umbre pe asfalt, la denivelari.Daca le montezi mai sus, vor orbi si pe ceata nu le vei putea folosi, fiindca iti vor ridica lumina prea sus si vei avea ca un zid in fatza.Rolul lor, e acela de a lumina mai mult in lateral si in apropierea masinii, acolo unde nu lumineaza bine farurile.
Cele de Renault, sant Valeo si pot fi comandate la orice magazin de piese auto de import, mai ieftin decat la reprezentantze.Repet!Sant foarte bune!Incearca sa vezi cum lumineaza un Logan cu proiectoarele aprinse, noaptea, venind din contrasens.
Discutia asta a mai fost si nicum a explicat foarte clar.Dar hai sa o lamurim inca o data.
gabi caragea si mbc - Nu ai ce relee sa schimbi, fiindca ele nu exista!!! BX-urile nu au fost prevazute cu asa ceva.Daca cineva are asa ceva pe masina, ele au fost montate de unul din fostii proprietari.
Aici s-a discutat despre necesitatea montarii acestor relee, pe instalatia de faruri si eventual, inlocuirea instalatiei cu una cu fire mai groase.
De ce e necesar acest lucru?!? Fiindca instalatia de pe BX e facuta cu fire prea subtiri, pe care se pierd aproximativ 2 V, de la baterie pana la faruri.La bornele becurilor din faruri, nu mai ajung decat vre-o 12,2-12-5 V.In conditiile astea, farurile de BX sant sortite sa lumineze ca niste opaitzuri (lumina galbena si fara putere).Cu atat mai mult, la BX-urile de generatia 1, e si mai utila aceasta modificare, fiindca au comutatorul de lumini subdimensionat si nu rezista la curentii care trec prin el (se incalzeste si se topeste).
Din momentul cand se monteaza relee, circuitul cu blocul de lumini, devine circuit de comanda pt. relee, prin el ne mai trecand decat cateva sute de miliamperi (extrem de putin)curent necesar pt. actionarea releelor.Iar al 2-lea castig, e faptul ca se scurteaza mult circuitul de fortza (cel care suporta puterea becurilor).Prin aceste metode, practic, pe becuri vei avea aprox. aceeasi tensiune cu cea de pe baterie, cu motorul functionand (adica 14-14,2 V).Castigul e imens si se simte imediat la calitatea iluminarii.Astfel dispare acea pierdere de curent de pe circuit, datorata rezistentei prea mari.Cu cat un conductor (fir) e mai gros in sectiune si cu cat e mai scurt, rezistenta lui va fi mai mica, implicit si caderea de tensiune.
Pt. a efectua aceasta modificare cu rezultate bune, e esential ca firele noi, pe care le montezi de la baterie la relee si apoi la becuri sa fie groase in sectiune.Asta inseamna minim 2,7-3,0 mm patrati (atentie fiindca se confunda foarte usor si nu e acelasi lucru, diametrul sarmelor din cablul respectiv, cu aria sectiunii cablului si te duci la magazin si ceri cablu multifilar "de 3 mm" si ti se da de 3 mm diametru, nu arie.Si in final, vei monta fire la fel de subtiri, ca si cele pe care le-a avut masina si nu ai rezolvat nimic.
Trebuie sa calculezi cu formula ariei cercului, ce diametru trebuie sa aiba sarmele cablului pe care il cumperi(parca "pi R patrat"

Nu uita sa cumperi si 2 suporturi de sigurante auto (mai zdravene, ca sa reziste la curenti de genul 25-30 Amperi, altfel se vor topi).Pe acestea le intercalezi intre baterie si relee, cat mai aproape de baterie.E obligatorie montarea sigurantelor, fiindca orice scurt-circuit, pe niste fire atat de groase, se lasa rau.
Daca pe langa aceasta modificare mai demontezi si speli farurile la interior si montezi si niste becuri bune (Philips X-treme Pover) rezultatele vor fi spectaculoase.
Am facut aceasta modificare la BX-ul meu si nu mai am probleme cu iluminarea drumului, noaptea.Daca pe langa faruri puternice si bine reglate, mai ai si niste proiectoare bune, chiar nu-ti mai trebuie "Xenoane".
xenon - Cauta niste proiectoare de firma si care sa aiba dispersorul foarte pronuntat (sa aiba striurile foarte proeminente) ca altfel nu faci nimic.Am eu unele pe masina, cu geamul aproape clar si fac 2 urme pe asfalt, iar in rest e umbra (nu lumineaza in lateral).Ma ajuta cand vreau sa luminez la distantza, dar ii orbesc pe cei din contrasens si nu e in regula.
Cred totusi ca cele mai bune sant cele cu oglinda profilata si geamul clar.Cele rotunde, care sant montate pe Logan-uri si pe Renault-uri sant foarte bune.Lumineaza foarte bine si nu orbesc.In plus sant si mici si li se poate gasi mai usor un loc in bara.
Nu te sfatuiesc sa le montezi pe bara si apropiate de centrul masinii.Vei avea probleme cu Politia, cu sigurantza.In plus, ii vei orbi pe ceilalti si nici nu vei avea lumina in laterala.Vor fi doar de fitze.
Nu se monteaza acolo, decat cand te dai la curse sau mergi noaptea prin padure, cand ai nevoie sa luminezi mult mai sus si nu ai pe cine sa deranjezi (poate doar vre-un urs

S-au facut studii de catre firmele germane si s-a stabilit ca locul optim pt. montarea lor e cat mai in extremitatile masinii si la aprox. 30 cm de asfalt.
Aceea e pozitia optima pt.autoturisme.Treaba asta e raportata si la pozitia conducatorului auto, in masina.Daca le montezi mai jos, vor face umbre pe asfalt, la denivelari.Daca le montezi mai sus, vor orbi si pe ceata nu le vei putea folosi, fiindca iti vor ridica lumina prea sus si vei avea ca un zid in fatza.Rolul lor, e acela de a lumina mai mult in lateral si in apropierea masinii, acolo unde nu lumineaza bine farurile.
Cele de Renault, sant Valeo si pot fi comandate la orice magazin de piese auto de import, mai ieftin decat la reprezentantze.Repet!Sant foarte bune!Incearca sa vezi cum lumineaza un Logan cu proiectoarele aprinse, noaptea, venind din contrasens.
gabi caragea - Scuze! Nu am vazut ce masina ai!!!Am crezut ca e vorba de un BX.Uite chiar nu stiu daca Xantia are relee pe faruri.Ca sa te convingi daca e necesara schimbarea releelor, in cazul in care montezi becuri mai puternice, calculeaza curentul absorbit de becuri cu formula I=P/U, unde I=intensitatea curentului prin circuit, P=Puterea insumata a celor 2 becuri, iar U=Tensiunea in circuit.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
mbc scrie:Daca releul pe fiecare faza nu iti suporta sa zicem 90Wx2 + 10% pierderi sa zicem ca releul nu are eficienta 100%, atunci DA, trebuie sa schimbi Releele, eventual si instalatia daca ai fire prea subtiri (ceea ce ma indoiesc).
Becurile de 90/100W sint doar de raliu, pentru strada sint ilegale si se ia talonul pentru asa ceva. Si cum tocmai salariul minim pe economie a crescut, chiar nu se merita avind in vedere ca exista becuri de 55/60W dar care lumineaza mult mai puternic.
In plus, un bec de 90/100W:
- va degaja mult mai multa caldura, deci in timp oglinda farului va fi afectata
- consuma mai mult, deci s-ar putea ca pe linga relee (care se inlocuiesc instant) sa fie necesara si schmbarea firelor cu unele de diametru mai mare.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
nicum, ai perfecta dreptate, dar iti zic eu ca nu sunt asa usor detectabile. de ce? sunt prea multe becuri high brightness acum pe piata iar cele de 90w lumineaza aprox ca si cele de 90w, asadar nu stiu care sunt sansele sa te prinda politia. oricum, da restul asta este.
DAN, cred ca ai omis ca e vorba de xantia. ca bx-ul nu are relee? pai cred ca cam toti stim asta pana acum
daca am relee? DA. daca le-a pus un fost proprietar: NU. le-am pus eu, normal ca stiu de ele. si da: am fire groase sa treaca tot curentul posibil
. si inca ceva: sunt foarte multumit de rezultat. asta pentru ca nu sunt sigur ca ai citit tot topicul. oricum, ai talent infinit la a scrie.
DAN, cred ca ai omis ca e vorba de xantia. ca bx-ul nu are relee? pai cred ca cam toti stim asta pana acum


"If in doubt, flat out!"
mbc - Scuze, inca o data!!!Am cam fost pe langa subiect!:).
1-Nu am fost atent la faptul ca e vorba de o Xantia
2-Da!Se pare ca am darul de a nu ma mai opri, atunci cand ma apuc de scris.
.Dar ma enerveaza sa nu dau detalii suficiente si sa nu inteleaga cel care citeste, exact, ce am vrut sa spun.
De citit, am citit ce s-a scris pe acest subiect, dar accesez forumul de la serviciu si asta se intampla de cele mai multe ori pe graba.Acesta e motivul pt. care se mai intampla sa-mi mai scape unele amanunte.
3-Cu releele de faruri...am crezut ca e vorba de un BX si am zis ca exista cineva care crede ca are pe masina asa ceva.Dar m-am edificat.
.Scuze!
1-Nu am fost atent la faptul ca e vorba de o Xantia
2-Da!Se pare ca am darul de a nu ma mai opri, atunci cand ma apuc de scris.

De citit, am citit ce s-a scris pe acest subiect, dar accesez forumul de la serviciu si asta se intampla de cele mai multe ori pe graba.Acesta e motivul pt. care se mai intampla sa-mi mai scape unele amanunte.
3-Cu releele de faruri...am crezut ca e vorba de un BX si am zis ca exista cineva care crede ca are pe masina asa ceva.Dar m-am edificat.

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
mbc scrie:cele de 90w lumineaza aprox ca si cele de 90w
...aici sint de acord cu tine

Insa am expus mai devreme de ce prefer unele de putere originala in locul unora cu putere mai mare.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Înapoi la “Modificari utile BX”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen