Pagina 1 din 2

intrebare de baraj

Scris: Joi 26-Mar-2009 20:03
de ionutbacau
sa zicem ca eu vreau sa imi pun frani de xantia pe bx... pot sa imi pun cu abs ,chiar daca bx ul meu nu are abs ???

Scris: Joi 26-Mar-2009 20:32
de abarth_mcm
banuiesc ca se poate pune..ca doar au fost si bx-uri cu abs!

Dar de ce sunteti voi nemultumiti de frana de la bx?eu unul sunt f multumit si franeaza promt...chiar daca franezi de la viteza mare nu vibreaza nimic..etc..Evident ca nu se poate compara cu masini de generatie nou..dar..

Oricum, banuies ca frana de xantia e mai buna(ma uit la discuri si vad diferenta..)..

Scris: Joi 26-Mar-2009 20:53
de dj01fad
franeaza de franat, dar, daca te dai tare pe serpentine la vale, o sa ai ceva probleme, si nu numai in situatia asta. la mers sportiv, nu mai sunt eficiente. eu aveam probleme si cu cele de la cx, dar nu am avut ce sa le fac.

Scris: Joi 26-Mar-2009 21:04
de abarth_mcm
cine te pune sa mergi tare :lol: mergi incet ca pensionarii

vorbind serios, bx-ul chiar are frane in comparatie cu alte masini din anii '80. Nu are rost sa comparam un bx cu masini de generatie nou.

Scris: Joi 26-Mar-2009 21:10
de ionutbacau
pai am fanii bune :) , imi ingheatza masina ... dar vroiam abs :)

Scris: Joi 26-Mar-2009 21:27
de Andrei Anghel
nu ai de ce sa vrei abs, crede-ma.

Scris: Joi 26-Mar-2009 22:16
de mihaistan
ca sa poti pune abs pe bx iti trebuie tot sistemul complet de bx + etrerii de xantia pe14" sau pe 15" ! nu cred ca are legatura abs`u cu etrierii mai mari !

Scris: Vin 27-Mar-2009 00:24
de dj01fad
abs-ul generatie veche este o porcarie, iti spun din experienta pt ca am avut la cx. era o mare tampenie, si era sa si pocnesc masina din cauza lui. daca iti cunosti masina, nu ai nevoie de abs.

@abarth: nu merg foarte tare, nu iti inchipui ca gonesc ca disperatul, dar, merg foarte agresiv, si pe curbe imi place sa ii dau sa zaca :lol: in drum drept nu imi place sa gonesc, pt ca nu are nici un sens.

Scris: Vin 27-Mar-2009 09:06
de DanT
ABS-ul pe BX nu merita deloc. este un sistem invechit.

Mai bine incerci sa iti schimbi stilul de frnare ca poti suplini destul de convenabil lipsa.

@abarth: BX are frane bune, dar stai sa vezi cum este cu BX cu frane se Xantia. Aici, la capitolul frane de Xantia sunt PRO! :lol:

Decente sunt Xantia de 14" (cum am eu) insa daca vrei sa grav tare iti pui de 15" (sunt 2 utilizatori care au asa ceva).

Numai ca atentie, daca le pui pe cele mari cu sicuri fata de 283 nu vei mai putea pune roti de 15 pe masina, Atentie la ITP / RAR

Scris: Vin 27-Mar-2009 09:50
de dj01fad
dane, discurile de le-ai pus tu pe fata de cat sunt in diametru?

eu mi-am tras la xm discuri fata cu etrieri de 2.5TD (am un etrier zapacit, dar se rezolva), iar pe spate am brate cu discuri si etrieri de break. abia astept sa le pun pe toate sa videm diferenta. ea franeaza incredibil, dar.... parca tot nu sunt eficiente daca chinui rau masina. abs-ul... e ca si cum nu ar fi.

Scris: Vin 27-Mar-2009 10:30
de DanT
Din cate tin minte ele sunt de 266 ventilate.

Dar la tine ar trebui sa le ai pe cele de 283(ca la xantia de 15), numai ca spatele ar trebui sa fie mai grav ..:):) (pistonul parca are 36 in loc de 33 si discurile sunt mult mai groase (eu am discuri de 9 mm pe spate si la tine ar trebui sa fie 12 mm)

Sa dai si tu o veste Nick, cum merge dupe! :lol:

Scris: Vin 27-Mar-2009 15:09
de nicum
ionutbacau scrie:pai am fanii bune :) , imi ingheatza masina ... dar vroiam abs :)


Asta inseamna alti rulmenti la roti, vreo 16m de conducte in plus, computer-ul de ABS, partea de executie cu valvele, etc.pe linga ce ai mai insirat tu. La Xantia serie I, ABS-ul a facut obiectul unui recall, deci eu zic sa stai cuminte pe coada.
Iar in caz ca nu stiai ABS-ul are si dezavantaje. Avantaje are doar doua: mai ai directie in caz de frinare puternica in curba si ai distanta de frinare mai mica pe asfalt uscat. In rest, e mai bine fara el.

aha

Scris: Vin 27-Mar-2009 18:42
de ionutbacau
deci singura modificare de franii buna la bx este sa iti pui de xantia . :) stie careva cam cat ar costa piesele pentru 4 rotii?

Scris: Vin 27-Mar-2009 19:06
de mihaistan
depinde pretul cu care gasesti etrierii .. insa estimativ.. daca ai mecanic.. si ii pregateste ok eu zic ca bate pe la 500 de euro ,cu discuri fata-spate noi+ placute ! daca vrei sa iei placute si discuri mai performante... costa !

Scris: Vin 27-Mar-2009 22:56
de dj01fad
dane... xm-ul meu are de fabrica discuri de 283 pe fata. eu am pus mana pe unele de 2.5TD, care mi se pare ca au 288, si dupa cateva saptamani am reusit sa pun mana si pe etrierii de la respectiva masina. discurile sunt ca si noi, pt ca erau puse pe masina cu putin timp inainte ca zapacitul sa reteze cu ea un pom sau ceva de genul. pe spate am brate cu etrieri si discuri de xm break, care sunt mult mai mari decat cei standard. singurul lucru care ma opreste sa ii pun, este faptul ca inca nu am schimbat rulmentii la bratele spate ca sa fie treaba completa... o sa masor si o sa iti comunic exact dimensiunile ca idee. de xantia nici nu se pune problema, pt ca eu am 5 surubele la roti :roll: