Cum sa ai lumina maxima pe BX? - Tutorial
Scris: Vin 10-Apr-2009 15:33
Acest tutorial se adreseaza persoanelor care au un BX sau alte masini asemanatoare pe partea de iluminare a drumului.
Introducere
Cum sa am lumina maxima pe bx? Multa lume ar zice "pune-ti xenoane". Eu zic "NU, nu-ti pune xenoane". Pentru aceasi bani pe care ii dai INEFICIENT pe kituri HID (xenoane) si cu tot cam atata munca, iti poti aduce la zi sistemul de iluminat al masinii. Toate cele scrise aici sunt testate pe propia piele, pielea fiind un bx 19 trd iar mai tarziu un tzd turbo. Pasii sunt pe masura importantei lor, dar tinand cont si de a avea o investitie cat mai eficienta.
Relee.
Primul pas si cel mai ieftin este sa pui relee. Releele costa putin si au efect maxim. Bx, la fel ca alte masini din acel timp nu au relee pe faruri, comanda se face direct din blocul de lumini. Asta cauzeaza 2 probleme: blocul de lumini se poate incalzi si chiar ceda la un moment dat si scaderea tensiunii pe bec cu aproximativ 2 volti. Acei 2 volti sunt foarte importanti cand vine vorba de iluminare. Imediat dupa vei vedea diferenta.
Becuri decente.
Multi au becuri de slaba calitate, care chiar si cu relee nu au un lumina prea buna. Cele mai bune becuri H4 sunt Osram Nightbreaker si Philips Xtreme Power. Cele de la philips mi s-au ars in aproximativ un an si au o problema cu faza lunga. Diferenta exista, dar fara ultimul pas, efectul e minim.
Schimbarea farurilor.
Unii neglijeaza faptul ca farurile sunt de cand masinile... adica vreo 20 de ani. In acesti 20 de ani s-au deteriorat si oglinda nu isi mai face bine treaba. Un far non-original este undeva la 150 ron, iar unul original la aprox 300 ron. Eu am ales varianta compatibila si sunt foarte multumit de rezultat. Acum se poate spune ca aveti tot ce se poate in legatura cu lumina de drum. Diferenta este uluitoare.
Costuri:
2xreleu 30 amperi, 12v, 2nd hand, vreo 20 ron
set becuri osram nightbreaker h4 : 70 ron
2xfar: 300 ron
TOTAL: 390 RON
Introducere
Cum sa am lumina maxima pe bx? Multa lume ar zice "pune-ti xenoane". Eu zic "NU, nu-ti pune xenoane". Pentru aceasi bani pe care ii dai INEFICIENT pe kituri HID (xenoane) si cu tot cam atata munca, iti poti aduce la zi sistemul de iluminat al masinii. Toate cele scrise aici sunt testate pe propia piele, pielea fiind un bx 19 trd iar mai tarziu un tzd turbo. Pasii sunt pe masura importantei lor, dar tinand cont si de a avea o investitie cat mai eficienta.
Relee.
Primul pas si cel mai ieftin este sa pui relee. Releele costa putin si au efect maxim. Bx, la fel ca alte masini din acel timp nu au relee pe faruri, comanda se face direct din blocul de lumini. Asta cauzeaza 2 probleme: blocul de lumini se poate incalzi si chiar ceda la un moment dat si scaderea tensiunii pe bec cu aproximativ 2 volti. Acei 2 volti sunt foarte importanti cand vine vorba de iluminare. Imediat dupa vei vedea diferenta.
Becuri decente.
Multi au becuri de slaba calitate, care chiar si cu relee nu au un lumina prea buna. Cele mai bune becuri H4 sunt Osram Nightbreaker si Philips Xtreme Power. Cele de la philips mi s-au ars in aproximativ un an si au o problema cu faza lunga. Diferenta exista, dar fara ultimul pas, efectul e minim.
Schimbarea farurilor.
Unii neglijeaza faptul ca farurile sunt de cand masinile... adica vreo 20 de ani. In acesti 20 de ani s-au deteriorat si oglinda nu isi mai face bine treaba. Un far non-original este undeva la 150 ron, iar unul original la aprox 300 ron. Eu am ales varianta compatibila si sunt foarte multumit de rezultat. Acum se poate spune ca aveti tot ce se poate in legatura cu lumina de drum. Diferenta este uluitoare.
Costuri:
2xreleu 30 amperi, 12v, 2nd hand, vreo 20 ron
set becuri osram nightbreaker h4 : 70 ron
2xfar: 300 ron
TOTAL: 390 RON