Pagina 1 din 1

Contact general

Scris: Sâm 10-Oct-2009 19:27
de abarth_mcm
Azi am facut o modificare la BX...i-am pus un contact general 8)
Este exact ca in poza de mai jos
Imagine
E pentru camioane(deci rezista f bine la numai 12V)...35 de lei costa. Cele mai interesante sunt cele de IVECO, insa si pretul cred ca ar fi pe masura.

Eu am facut un suport(din doua tablite vopsite negru mat ) pentru a agata contactul. .. si vine f bine :wink: Va mai trebuie inca o borna cu gauri la ambele capete sa fie conectate la suruburi. Conatacul se monteza pe minus.

Contactul e util, mai ales daca masina stationeaza mai mult timp..e mult mai comod decat sa desfaci borna la baterie.Plus ca se poate strica borna la baterie daca tot se desface..

Scris: Sâm 10-Oct-2009 20:14
de sandor mihai
"(deci rezista f bine la numai 12V)"
nu tensiunea ci curentul(absorbit de un anumit consumator) distruge contactele electrice asa ca e totuna daca is 12 ,220,sau 500.in alta ordine de idei iti dai seama ca nu poti folosi asa ceva pe masini mai moderne,cu calculator.chiar si pe bx daca ai un mp3 ,tre' sa memorezi apoi posturi si setari ceea ce e destul de enervant.in plus,exista borne rapide(ex.c5 ) pe care le desfaci in <1 sec.
in concluzie,personal nu prea-i vad utilitatea. Raba#autoturism.
daca tot l-ai montat ,ai grija sa fie pe cablul minus.

Scris: Sâm 10-Oct-2009 20:33
de abarth_mcm
Da, pe minus l-am pus.
E util daca vrei sa iei borna..in caz ca nu mergi cu masina doua-trei zile..etc...de aceea am si postat topicul la :"modificari utile bx ".

Normal ca nu e deloc util la o masina moderna, insa BX-ul e o masina de tehnologie veche (fara calculator...fara senzori... sau alte chestii din astea...e o masina simpla, adica fara electrica multa) la care isi poate gasi intrebuintarea destul de bine :wink:

Scris: Sâm 10-Oct-2009 20:43
de sandor mihai
pai de ce sa intrerupi curentul pt. 2-3 zile? daca bateria e buna,chiar pe timp de iarna masina porneste usor si dupa o luna.iar daca nu e buna degeaba sta cu bornele luate ca tot nu va porni.
aveam undeva un grafic referitor la cum afecteaza frigul performantele acumulatorului.ce am retinut e ca pe la -25 -30 de grade performantele unei baterii,chiar si noi se reduc cu aproape 50%.

Scris: Sâm 10-Oct-2009 20:54
de abarth_mcm
Da, stiu ca nu afecteza performanta bateriei.De fapt, sincer sa fiu nici nu m-am gandit la acest aspect pana cand nu ai mentionat tu:?

Si...nu stiu..eu am un fix sa iau borna.. :lol: mai ales daca tin masina in garaj sau daca o tin afara pt o perioada mai mare de timp. (si decat sa risc sa rup borna desfacand-o, mai bine un contact din acesta)

later edit: vad ca e la moda sa se fure masini vechi pentru a le folosi la eventuale furturi/jafuri, iar apoi sa se abadoneza masina. Daca ai un astfel de contact si iei cheia mobila, hotului ii va fi aproape imposibil sa mai porneasca masina. :lol: (asta ca o gluma asa...sau nu..)

Scris: Dum 11-Oct-2009 07:11
de sandor mihai
:D :D :D .astai buna cu jafu.parca-i vad pe hoti stind linga masina, dupa ce au pornit-o cumva:" ma da se ridica asta azi sa putem pleca si noi?"

Scris: Dum 11-Oct-2009 09:23
de mesersmith
sandor mihai scrie:"(deci rezista f bine la numai 12V)"
nu tensiunea ci curentul(absorbit de un anumit consumator) distruge contactele electrice asa ca e totuna daca is 12 ,220,sau 500.in alta ordine de idei iti dai seama ca nu poti folosi asa ceva pe masini mai moderne,cu calculator.chiar si pe bx daca ai un mp3 ,tre' sa memorezi apoi posturi si setari ceea ce e destul de enervant.in plus,exista borne rapide(ex.c5 ) pe care le desfaci in <1 sec.
in concluzie,personal nu prea-i vad utilitatea. Raba#autoturism.
daca tot l-ai montat ,ai grija sa fie pe cablul minus.


mihai are dreptate, curentul este cel care "arde" contactele comutatorului tau, tensiunea devine si ea importanta in ecuatia asta numai la valori ultra mari, cand apare efectul corrona...
revin si eu cu intrebarea: de ce sa ii iei borna?...
eu nu am mai folosit o vara intreaga o dubita de la firma si nu i-am luat nicio borna, si acum o saptamana am pornit-o fara probleme...

si mihai, de ce trebuie pus un astfel de contact pe minus?...pt ca eu nu vad utilitatea de a intrerupe minusul unei masini...
dimpotriva, as zice....
chiar sunt curios...

Scris: Dum 11-Oct-2009 10:23
de abarth_mcm
Nu e vorba de pornit...e vorba de siguranta mai mult...
La dubite am vazut montate, in special la cele italiene.

Si eu tot pe minus stiu ca se monteaza.

Scris: Dum 11-Oct-2009 10:34
de mesersmith
pai pe minus, pe minus, dar care e logica?

Scris: Dum 11-Oct-2009 10:40
de abarth_mcm
Nu ma pricep mai deloc la electrica, asa ca nu iti pot da un raspuns care sa fie relevant. Oricum , si pe cutia contactuluis cria ca se monteaza pe minus :wink:
Oricum eu ridic mai mereu capota sa controlez apa si uleiul, asa ca nu ma doare mana sa invart de o maneta. Repet: la masini moderne astfel de comutatoare nu isi au locul din cauza setarilor care se modifica :!: Insa la dacii..bx-uri sau ce mai vreti voi..contactul nu influenteaza nimic.

Scris: Dum 11-Oct-2009 11:36
de leo
putin offtopic:au am lucrat pe un tv care avea asa ceva,mereu uitam sa-l iau(ca trebuia luat de fiecare data se oprea motorul...) si mi-a facut o figura urata la iesirea din buzau spre ploiesti...2ore am stat pe langa si pe sub masina langa nenea-cu-cauciucuri...

Scris: Dum 11-Oct-2009 13:16
de dj01fad
mie chiar mi se pare ceva inutil... la bx nu are cine sa iti consume baCteria, si de furat... cine dreaq fura (din) citroenuri? cx-urile mele stateau pe la poarta neincuiate si nu mi-a disparut niciodata nimic din ele... chiar si xm-ul sau loganul le mai uit neincuiate peste noapte si pana acum nu am avut nici un eveniment. o singura data mi-au spart geamul de la sofer dar nu am inteles dece, pt ca masina era incuiata. in fine... eu cred ca ai complicat lucrurile, si ai adaugat inca un lucru care poate sa se strice... gandeste-te ca daca incepe sa faca figuri contactul ala cu motorul pornit o sa arzi alternatorul.

Scris: Lun 12-Oct-2009 10:47
de DanT
modificare, modificare .. sunt total de acord cu tine ..
insa, unde crezi tu ca este utilitatea? :?:

nu sunt rautacios, insa toata munca asta pare a fi usor irelevanta ..

Scris: Lun 12-Oct-2009 11:00
de mesersmith
eu tot nu pricep de ce pe minus... :razz: :razz: :razz:

Scris: Lun 12-Oct-2009 11:24
de PEDROS69
eu tot nu pricep de ce pe minus...
Se monteaza pe borna de minus deoarece este mai comod de pe borna de minus pleaca un singur cablu care se leaga la sasiul masinii, pe cand la borna de plus de obicei sunt legate suplimentar si alte cabluri pentru alti consumatori care iau un curent mai amre ex: cablul pentru releul bujiilor incandescente, cablul de amperaj de la alternator etc. asa ar trebui sa tai fiecare cablu in parte si sa atasezi cate doi papuci de sectiune, ca sa nu mai zic ca se poate atinge accidental vreun fir in timpul montajului acest lucru generand un scurtcircuit.