economizor
Moderator: Echipa Tehnica
economizor
la discutii gen "pahar de vorba" vorbeam candva de economizoare (indicatoare consum benzina) mecanice. Din cate mi s-a spus se monteaza pe furtunul de la pompa de vid si la relanti se aduce acul la 0(zero). Nu am nici cea mai mica ideie despre rolul pompei de vid pt a sti daca asa se face. Ma puteti ajuta cu informatia necesara? Am indicatorul dar vreau sa fiu sigur ca ma pot baza pe aceasta varianta. Din cate am observat (pe o distanta f. mica pe care am circulat azi) peste 2500 acul indicator se apropie mai mult de zero decat la turatii 2000-2500...
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Dispozitivul despre care vorbesti tu indica consumul instant si intr-adevar se conecteaza la vacum, Economizorul e o supapa suplimentara care s emonteaza al carburator si care taie alimentarea in momentele in care nu calci acceleratia si ai peste 1500 de ture.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
am facut azi un drum de 20-25 km. La urcarea unei pante in loc sa se indeparteze acul indicator de zero (corespunzator unei cresteri de consum) acesta tindea spre zero. La servici am inteles de la cineva ca ar trebui pus la galeria de admisie nu la pompa de vid ( sau vacum precum am inteles ca e folosit mai uzual).... deci e pasta varianta mea. Sa nu faceti ca mine. oricum mai sap savad ce e de facut.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Are tatal meu asa ceva montat la dacie, un dispozitiv care indica consumul instant (si chiar merge). Cind o sa ajung pe la tara, sper sa nu uit sa ii cer detalii.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- pasionat
- Mesaje: 119
- Membru din: Mar 28-Feb-2006 19:07
- Localitate: Pascani
dispozitivul in discutie indica doar consumul instantaneu si intr-adevar este actionat de depresiunea din galeria de admisie!
nu este un instrument cu acuratete maxima si are mai mult efect psihologic decat metrologic consumul fiind in primul rand determinat de reglajul carburatiei!
miscarea efectiva a acului este dterminata de diferenta dintre debitul volumetric de aer ce trece prin galeria de admisie si volumul de aer de care are nevoie motorul corespunzator deschiderii clapetei de acceleratie!
de ex.: in acceleratie brusca, diferenta este foarte mare, volumul de aer ce poate trece prin carburator e mare dar cel ce trece efectiv este mic datorita turatiei scazute in relatie cu pozitia clapetei, depresiundea este mica, acul indica un consum mare. cu cat viteza creste, depresiunea creste si ea si raportul de amestec devine optim, indicatorul ducanu-se catre 0!
motoarele diesel nu suporta un indicator de acest fel deoarece nu au clapeta de acceleratie pe admisie!
motoarele diesel de generatie 9 beneficiaza de management electronic al alimentarii de unde iau si informatii despre consum ptr. computerul de bord !
nu este un instrument cu acuratete maxima si are mai mult efect psihologic decat metrologic consumul fiind in primul rand determinat de reglajul carburatiei!
miscarea efectiva a acului este dterminata de diferenta dintre debitul volumetric de aer ce trece prin galeria de admisie si volumul de aer de care are nevoie motorul corespunzator deschiderii clapetei de acceleratie!
de ex.: in acceleratie brusca, diferenta este foarte mare, volumul de aer ce poate trece prin carburator e mare dar cel ce trece efectiv este mic datorita turatiei scazute in relatie cu pozitia clapetei, depresiundea este mica, acul indica un consum mare. cu cat viteza creste, depresiunea creste si ea si raportul de amestec devine optim, indicatorul ducanu-se catre 0!
motoarele diesel nu suporta un indicator de acest fel deoarece nu au clapeta de acceleratie pe admisie!
motoarele diesel de generatie 9 beneficiaza de management electronic al alimentarii de unde iau si informatii despre consum ptr. computerul de bord !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
de ex.: in acceleratie brusca, diferenta este foarte mare, volumul de aer ce poate trece prin carburator e mare dar cel ce trece efectiv este mic datorita turatiei scazute in relatie cu pozitia clapetei, depresiundea este mica, acul indica un consum mare. cu cat viteza creste, depresiunea creste si ea si raportul de amestec devine optim, indicatorul ducanu-se catre 0!
.Cred ca ai observat ca aceste indicatoare nu au cadranul impartit in litri.
Are un prieten asa ceva montat pe oltcit, si in nici un caz nu mi s-a parut ca ar indica un consum instant.
dar ce?
iti face cumva media?
BMW seria 5 benzina '88-'93, desi injectie, folosesc acelas principiu si cadranul este impartit in litri!
daca vii cu argumente concrete te sustin cu cea mai mare placere!
iata contraargumentul meu: daca acul se misca indicand diferente mari intre valorile de consum la fiecare variatie a pedalei de acceleratie, nu poate arata decat consumul instantaneu! si stiu ca asa e!
doar daca nu cumva au fost modele de oltcit cu injectie multipunct si calculator !
iti face cumva media?
BMW seria 5 benzina '88-'93, desi injectie, folosesc acelas principiu si cadranul este impartit in litri!
daca vii cu argumente concrete te sustin cu cea mai mare placere!
iata contraargumentul meu: daca acul se misca indicand diferente mari intre valorile de consum la fiecare variatie a pedalei de acceleratie, nu poate arata decat consumul instantaneu! si stiu ca asa e!
doar daca nu cumva au fost modele de oltcit cu injectie multipunct si calculator !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
BMW seria 5 benzina '88-'93, desi injectie, folosesc acelas principiu si cadranul este impartit in litri!
Nu stiu cum este la BMW, dar nu cred ca este asa simplu.
Iti dau un exemplu: cand motorul este rece, desi consumul o sa creasca f. mult datorita imbogatirii amestecului, cum sesizeaza indicatorul asta?
daca vii cu argumente concrete te sustin cu cea mai mare placere!
Sa-ti mai dau un exemplu:sa zicem ca mergi cu o viteza constanta de 60 km/ora.In treapta 3-a de viteza o sa ai 3000 ture, deci depresiunea in galerie o sa fie mare, indicatorul o sa indice un consum mic.
Daca o sa mergi in treapta a 4-a, o sa ai sa zicem 2000rot., pt. a mentine viteza de 60km/ora cuplul motorului o sa creasca, deci pedala de acceleratie o sa fie mai deschisa,ceea ce adaugat la turatia mai scazuta, face ca depresiunea in galerie sa fie MULT mai mica decat in situatia anterioara, indicatorul o sa indice un consum MULT mai mare, desi in realitate consumul o sa scada.Acum ai inteles?
Tu nu ai luat in considerare faptul ca masina are mai multe trepte de viteza

Pana la urma am facut rost de unul de Opel. la relanti acul era la pozitia consum maxim, iar intre 2000-3000 la turatie constanta statea la "consum minim". Similar am patit si cu un manometru de 0-1,6 presiune. Am pus acul la mijloc (~ 0,8) si el intre 2-3000 statea in aceiasi zona. Totusi conform indicatoarelor mi se pare suspecta aceasta plaja atat de mare....
complicata treaba fizica asta.....
imi pare nespus de rau ca nu am vazut replica in timp util sa raspund !
acum, ca as dori s-o fac, nici nu stiu ce ti-as putea raspunde draga @sorin!
ca sa poti pricepe exact ce vreau sa spun si cam ce se petrece in galeria de admisie, ai nevoie de ceva cunostinte de fizica si anume dinamica fluidelor, ceea ce, din supozitiile tale, este evident ca-ti lipsex !
in concluzie, regret dar nu te pot lumina iar discutia ar putea continua la nesfarsit fara ca eu sa reusesc sa demonstrez de ce eu am dreptate si tu nu!
ca sa nu zici ca sunt baiat rau.........depresiunea este aceeias la un moment dat T1, T2, Tn..........doar debitul difera in functie de turatia motorului, treapta de viteza in care te aflii nefiind importanta in transpunerea dinamica a depresiunii pe indicatorul de bord. in alta ordine de idei, consumul indicat este relevant doar in ultima treapta de viteza (fiind vorba de indicatoarele empirice si nu calculatoare de bord).
in speranta ca ti-am elucidat macar putin enigmele, te rog sa-mi scuzi agresivitatea nativa!
probabil ca ti-ai fi dat singur seama cum sta treaba cu indicatorul daca nu ai fi inghesuit in ecuatie o stiva de variabile, multe necunoscute, care nu au ce cauta......''pedala, cuplu, 60km/h, multe trepte de viteza,2000rot.'' mai lipsea bunica si lupul si dadea cu virgula toata expresia geometriCA CARE este!](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Sa-ti mai dau un exemplu:sa zicem ca mergi cu o viteza constanta de 60 km/ora.In treapta 3-a de viteza o sa ai 3000 ture, deci depresiunea in galerie o sa fie mare, indicatorul o sa indice un consum mic.
Daca o sa mergi in treapta a 4-a, o sa ai sa zicem 2000rot., pt. a mentine viteza de 60km/ora cuplul motorului o sa creasca, deci pedala de acceleratie o sa fie mai deschisa,ceea ce adaugat la turatia mai scazuta, face ca depresiunea in galerie sa fie MULT mai mica decat in situatia anterioara, indicatorul o sa indice un consum MULT mai mare, desi in realitate consumul o sa scada.Acum ai inteles?
imi pare nespus de rau ca nu am vazut replica in timp util sa raspund !
acum, ca as dori s-o fac, nici nu stiu ce ti-as putea raspunde draga @sorin!
ca sa poti pricepe exact ce vreau sa spun si cam ce se petrece in galeria de admisie, ai nevoie de ceva cunostinte de fizica si anume dinamica fluidelor, ceea ce, din supozitiile tale, este evident ca-ti lipsex !
in concluzie, regret dar nu te pot lumina iar discutia ar putea continua la nesfarsit fara ca eu sa reusesc sa demonstrez de ce eu am dreptate si tu nu!
ca sa nu zici ca sunt baiat rau.........depresiunea este aceeias la un moment dat T1, T2, Tn..........doar debitul difera in functie de turatia motorului, treapta de viteza in care te aflii nefiind importanta in transpunerea dinamica a depresiunii pe indicatorul de bord. in alta ordine de idei, consumul indicat este relevant doar in ultima treapta de viteza (fiind vorba de indicatoarele empirice si nu calculatoare de bord).
in speranta ca ti-am elucidat macar putin enigmele, te rog sa-mi scuzi agresivitatea nativa!
probabil ca ti-ai fi dat singur seama cum sta treaba cu indicatorul daca nu ai fi inghesuit in ecuatie o stiva de variabile, multe necunoscute, care nu au ce cauta......''pedala, cuplu, 60km/h, multe trepte de viteza,2000rot.'' mai lipsea bunica si lupul si dadea cu virgula toata expresia geometriCA CARE este!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
tot in ideea economiei de carburant mai am o ideie... o spun tot aici pt a nu deschide n topicuri: nu prea stiu exact cum e cu canalele din carburator in relatie cu electrovalvele sau daca exista deja acest sistem, dar in cazul ca nu e, va cer parerea: Din cate stiu eu electrovalvele au rolul de a inchide circuitul de benzina din carburator in momentul opririi motorului. Cu un circuit destul de simplu (un integrat+cateva rezistente+ condensatori) se poate face un circuit care sa urmareasca curba acceleratiei (semnal luat de la bobina), circuit care sa inchida electrovalvele in frana de motor. Exceptand problemele montajului, aceasta idee pare functionala (in relatie cu canalele din carburator, soc automat, s.a.)? Merita incercata?
Înapoi la “Modificari utile BX”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11817
Cel mai nou membru Storm199