complicata treaba fizica asta.....
Sa-ti mai dau un exemplu:sa zicem ca mergi cu o viteza constanta de 60 km/ora.In treapta 3-a de viteza o sa ai 3000 ture, deci depresiunea in galerie o sa fie mare, indicatorul o sa indice un consum mic.
Daca o sa mergi in treapta a 4-a, o sa ai sa zicem 2000rot., pt. a mentine viteza de 60km/ora cuplul motorului o sa creasca, deci pedala de acceleratie o sa fie mai deschisa,ceea ce adaugat la turatia mai scazuta, face ca depresiunea in galerie sa fie MULT mai mica decat in situatia anterioara, indicatorul o sa indice un consum MULT mai mare, desi in realitate consumul o sa scada.Acum ai inteles?
imi pare nespus de rau ca nu am vazut replica in timp util sa raspund !
acum, ca as dori s-o fac, nici nu stiu ce ti-as putea raspunde draga @sorin!
ca sa poti pricepe exact ce vreau sa spun si cam ce se petrece in galeria de admisie, ai nevoie de ceva cunostinte de fizica si anume dinamica fluidelor, ceea ce, din supozitiile tale, este evident ca-ti lipsex !
in concluzie, regret dar nu te pot lumina iar discutia ar putea continua la nesfarsit fara ca eu sa reusesc sa demonstrez de ce eu am dreptate si tu nu!
ca sa nu zici ca sunt baiat rau.........depresiunea este aceeias la un moment dat T1, T2, Tn..........doar debitul difera in functie de turatia motorului, treapta de viteza in care te aflii nefiind importanta in transpunerea dinamica a depresiunii pe indicatorul de bord. in alta ordine de idei, consumul indicat este relevant doar in ultima treapta de viteza (fiind vorba de indicatoarele empirice si nu calculatoare de bord).
in speranta ca ti-am elucidat macar putin enigmele, te rog sa-mi scuzi agresivitatea nativa!
probabil ca ti-ai fi dat singur seama cum sta treaba cu indicatorul daca nu ai fi inghesuit in ecuatie o stiva de variabile, multe necunoscute, care nu au ce cauta......''pedala, cuplu, 60km/h, multe trepte de viteza,2000rot.'' mai lipsea bunica si lupul si dadea cu virgula toata expresia geometriCA CARE este!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)