Pagina 1 din 2

Imbunatatirea instalatiei electrice a farurilor.

Scris: Vin 24-Dec-2004 12:46
de WLD
Stim cu totii ca anii 80 au fost guvernati de dorinta de economie in constructia autoturismelor. La constructorii francezi, aceasta economie s-a manifestat prin "calitatea" finisajelor dar mai ales prin problemele instalatiilor electrice.
Un mare defect de proiectare a instalatiei Bx-ului (si CX-ului S2) este partea de lumini. Nu este normal sa nu folosesti nici macar un releu la alimentarea farurilor ! Nu stiu dc ati verificat, dar dupa un drum lung noaptea, blocul de lumini este prea fierbinte pt a tine mana pe el! In plus, cablurile de alimentare sunt prea subtiri pentru amperajul pe care trebuie sa-l suporte.

La toate Bx-urile pe care le-am verificat, caderea de tensiune la faruri este de cel putin 2v, ceea ce este enorm pentru o instalatie de 14v.

Pentru a rezolva aceasta problema, se ia un cate un releu normal-deschis, pentru fiecare dintre faze si se alimenteaza direct de la baterie prin intermediul unei sigurante de 15-20A si a unui cablu de cel putin 2.5mm2
Se inlocuieste si firul de masa cu unul de aceeasi grosime si apoi se masoara din nou caderea de tensiune care de obicei este pana in 0.5v.
Rezultatul va fi o lumina mult mai alba, si de cel putin 2 ori mai intensa !

Scris: Vin 24-Dec-2004 13:05
de Draku
si eu care credeam ca numai la fosta mea nova din 1995 se poate intampla sa nu aiba relee pe faruri si sa se topeasca efectiv contactele respective in blocul de lumini (finisarea si materialele, deh)
dar daca ma gandesc ca primele modele de nova scoase pe piata au fost proiectate inainte de 1990, atunci nu mai e nimic de zis (decat poate ca, la romani, "economia" a fost dubla.... :) )
dupa ce am citit post-ul lui catalin, m-am uitat pe schema electrica a BX-ului meu si, surpriza, nici urma de relee la faruri....
chestie care se va rezolva cat de curand cu 2 relee si niste cabluri, va spun ca merita
pot sa spun insa ca "feeling-ul" folosirii blocului de lumini de BX este cu totul si cu totul deosebit fata de cel al novei, creaza impresia de fermitate si siguranta in functionare (in mod cert datorita materialelor de calitate folosite)

Scris: Dum 26-Dec-2004 10:19
de alin73
Salut ,
La modelele mai noi, dupa 90, e aceeasi problema ?

Scris: Mie 29-Dec-2004 17:52
de WLD
Da

Scris: Mie 13-Apr-2005 14:36
de paco
Si eu am avut probleme cu luminile primului BX, se incingea enorm comutatorul de la bord (era model vechi), pana am ramas fara faruri intr-o noapte. Noroc ca era noapte de vara, m-am intins in masina si am asteptat rasaritul, care a venit repede. Daca era iarna...
In schimb, la BX-ul actual, am niste lumini ff tari, ma semnalizeza mereu cei din fata, chiar daca am faza scurta. Farurile sunt noi, iar Ciocarlan cred ca i-a pus relee (eu n-am atins nici un fir, decat din greseala!).

P.S. Catalin, ti-am vazut masina de vreo doua ori in fata blocului meu, ce faci prin Militari?
A doua oara chiar ieseam din boc cand ai plecat, se auzea un zgomot de toba sparta...

Scris: Mie 13-Apr-2005 15:21
de eugenro2001
paco scrie:...In schimb, la BX-ul actual, am niste lumini ff tari, ma semnalizeza mereu cei din fata, chiar daca am faza scurta....


Esti sigur ca sunt reglate bine?

Scris: Mie 13-Apr-2005 16:03
de paco
S-ar putea sa ai dreptate, Eugen, stiu ce spui, dar le las asa, sa-i omor pe cei cu xenoane! :lol:

Scris: Dum 09-Iul-2006 10:52
de nicum
Confirm ce a spus Catalin. Ieri nitro mi-a pus relee pe ambele faze si acum am peste 2V in plus pe becuri. :lol:
Eu am facut-o mai mult pentru a proteja becul de lumini, care se incalzea mai ales vara.
In concluzie, clar se merita :!:

Scris: Dum 09-Iul-2006 13:37
de dj01fad
si eu dupa mari chinuri mi-am pus relee pe faruri pe toate cele 6 filamente si s-a vazut instantaneu imbnatatirea, dar folosesc 2 becuri (cele duble) motorcraft cumparate second pentru ca au avut cel mai mare randament. singura smecherie cu releele este sa fie si ele de calitate (eu am pus BEHR), pentru ca daca sunt proaste exista riscul ca la gropi sa se mai stinga cite un bec , si din aceasta cauza se si ard mai des :( .

Scris: Dum 09-Iul-2006 21:51
de WLD
La Gt am pe farul din dreapta bec de 100W + relee;) Nu am vrut sa pun si pe stanga pentru a nu-i orbi pe cei de pe contrasens. Cand merg cu cealalta parca am doar pozitiile aprinse :oops:

Scris: Lun 10-Iul-2006 00:03
de bezz
alin73 scrie:Salut ,
La modelele mai noi, dupa 90, e aceeasi problema ?

Reiau intrebarea:
La alte modele mai noi decat BX/CX, de fapt la xsara, este aceeasi problema?Daca Xsara nu are relee, Nick pregateste-te si pentru pus relee :lol: , ca un pas inaintea schimbarii becurilor (asta o voi face la service, nu vreau sa-i chinui decat pe cei de la ATS).Sincer sa fiu sunt cam chior noaptea :cry:

Scris: Lun 10-Iul-2006 07:33
de nicum
bezz, probabil ca la tine aprinderea farurilor e comandata de un computer, asa ca imi vine greu sa cred ca ai farurile "pe direct". Ti-as spune sa masori tensiunea pe becuri, dar stiu ca o sa ma injuri. La Xsara e o intreaga stiinta sa schimbi un bec. Eu am mers cu Xsara lui Adytzu si sincer ma indoiesc ca becurile sint alimentate direct. Face masina aia o lumina, de ziceai ca e ziua...

Scris: Lun 10-Iul-2006 09:49
de bezz
Da, dar el si-a schimbat becurile :wink:
Poate ar trebui sa conduc si cu ochelarii ON 8) pardon, nu astia :roll:
merci

Scris: Lun 10-Iul-2006 10:14
de nicum
...pai nu te opreste nimeni sa le schimbi si tu :wink:

Scris: Lun 10-Iul-2006 20:26
de bezz
Ma omoara aia in service :roll: