Pagina 1 din 3

Tampoane pentru bratele suspensiei spate

Scris: Lun 18-Apr-2005 09:04
de nicum
Ieri, am facut o mica imbunatatire la BX-ul meu. Totul a pornit de la un post mai vechi al lui khan. La un moment dat el spunea ca ar exista riscul, ca in anumite conditii (masina lasata la maxim si tampoane uzate sau chiar lipsa), bratul suspensiei sa foarfece o conducta hidraulica care merge la frinele spate (conducta e prinsa intre lonjeron si bratul suspensiei).
Acum 2 saptamini cind am uns rulmentii de la rotile spate, am observat ca primul tampon de cauciuc (cel in forma de cerc turtit) freca intr-adevar de conducta, mai exact de mansonul lui de protectie (se pare ca constructorul a prevazut acest lucru).
Si acum "imbunatatirea". Am cumparat din shop niste suporti pentru radiator de dacia (pe mine ma interesa suportul de cauciuc de forma aproximativ 3x4cm si grosime aprox 1.5 cm).
Am curatat bine locul (sub al doilea suport, cel in forma de con de brad), e o suprafata plana (la extremitatea bratului). Am folosit pentru lipire sikaflex. Am ridicat masina pe pozitia 3 si am lasat-o acolo (ca sa nu se scufunde peste noapte).

Scris: Lun 18-Apr-2005 10:20
de khan
eu ma refeream la tampoanele rotunde ale puntii spate, cele care se afla in fata rotilor din spate si prinderea lor se afla chiar linga bancheta din spate, in lateral stg-dr, sub plasticele care acopera podeaua (in zona unde e si prinderea centurii de siguranta din spate). acolo e periculos pentru ca atunci cind se uzeaza tampoanele astea, capetele puntii pot atinge conductele care vin catre partea din spate (mai ales in stg, unde e conducta de frina). din fericire s-a gasit o rezolvare si acolo, mult mai ieftina decit solutia constructorului. tampoanele originale costa cam 100 EU bucata, insa pot fi inlocuite cu un alt tip de bucsa care se gaseste la Al Padrino insa din pacate cei de acolo nu au vrut sa spuna pentru ce masina e, au cautat-o dupa dimensiuni. acum e drept ca nu e exact ca cea originala (diam exterior ~+ 1 mm, diam interior ~- 1 mm) dar asta se rezolva la un strung. la interior bucsa e destul de groasa ca sa permita o prelucrare, iar la ext se prelucreaza suportul de aluminiu. iar setul de 2 bucsi e sub 1.000.000. din pacate in momentul asta nu am dimensiunile exacte, dar cind o sa le am o sa fac o schita si o pun pe site. eu am facut la mine modificarea si au disparut zgomotele enervante care veneau din spate.


nicum, din pacate nu am mare incredere in suportii aia de radiator de dacia, ar fi bine sa verifici din cind in cind ca sa nu se uzeze prematur dat fiind ca la dacia au alta intrebuintare, practic sint mult mai putin solicitati la radiator decit la un brat de suspensie. parerea mea! hic! 8)

Scris: Lun 18-Apr-2005 11:34
de nicum
Se pare ca nu am inteles eu bine despre ce vorbeai tu in acel post. Nu pot acum sa-mi dau seama despre ce tampoane vorbesti, desi chiar duminica am fost sub masina, e drept nu chiar in zona aia.
Nici eu nu am mare incredere in suportii respectivi, stiam cind i-am luat ca au fost facuti pentru sustinerea unui radiator, nu a sute de kg, dar era cam singura varianta. Daca asta nu da rezultate, voi pune niste metal in zona respectiva.

Scris: Lun 18-Apr-2005 15:47
de lali
Khan afla te rog daca poti ce suporti ai luat tu .
Nu vad de ce nu ar spune de la ce sunt da .... nu se stie
Laurentiu

Scris: Lun 18-Apr-2005 17:04
de khan
pai e simplu: ei le au si pe dimensiuni, altii numai dupa modelul masinii, ceea ce inseamna ca daca mai cumperi, trebuie sa te duci tot la ei. de asta nu vor sa spuna de la ce masina sint. Traim in romania...

Scris: Lun 25-Apr-2005 14:30
de nicum
In wk am aruncat o privire sub masina si am observat ca am pierdut ambele tampoane. Se pare ca trebuie sa ma gindesc la variante atit pentru suportii de cauciuc, cit mai ales la o alta modalitate de prindere. :(

Scris: Lun 25-Apr-2005 14:31
de khan
ma uit poate am eu niste tampoane din alea de cauciuc de care iti trebe tie. tinem legatura

Scris: Lun 25-Apr-2005 15:55
de nicum
S-ar potrivi tampoane de toba de esapament de dacie, dar nu vreau sa dau gauri in brat. Prefer o sudura (nu electrica) a unor tije, care sa tina cauciucul.

Scris: Mar 26-Apr-2005 13:50
de andi

Scris: Mar 26-Apr-2005 14:57
de nicum
Posteaza pozele in grupul de pe yahoo.

Scris: Vin 09-Sep-2005 21:20
de sonycit
Daca nu este prea tarziu,va sugerez cumpararea silensblocurilor puntii spate(citroen BX,cele pozitionate aproximativ sub bancheta spate) din Ploieti. Defapt,cumparati doua bucse cilindrice,cu guler, pe care trebuie sa le schimbati singuri in suportii de aluminiu(relativ greu=coborati puntea,extrageti suportii cu grija sa nu rupeti conductele,stanga,sau furtunele,dreapta,depresati-presati bucsele, etc.),sau alegeti un atelier specializat
Pretul unui silensbloc=40lei
PS. Silensblocurile sunt originale chiar daca porta marca made in Itali.

Scris: Vin 09-Sep-2005 22:05
de WLD
Ar trebui sa ne dai mai multe detalii: adresa si telefonul magazinului, codul piesei...

Silensblocuri punte spate BX

Scris: Sâm 10-Sep-2005 21:29
de sonycit
Puteti sa ma contactati oricand la telefon 0722247463 .
Silensblocurile sunt pe stoc.

punte spate

Scris: Joi 03-Apr-2008 09:55
de antonlupan
salut.o mica intrebare.am si eu un bx 18D din 87 si scartaie grozav la gropi.se aude de undeva de la roata dreapta spate...am observat de asemenea ca rotile din spate sunt cam cracanate....cam cum erau la vechile bmw-uri....stiti cumva ce ar trebui schimbat sau la ce sa umblu?

Scris: Joi 03-Apr-2008 10:10
de cbx
este necesara inlocuirea rulmentilor de la brate , pretul aproximativ 80-90 ron pe o parte