Salut.
Dupa cum va spuneam, am reusit sa rup cureaua de distributie.
Imi puteti spune cam pe unde pot gasi curea (si ce mai trebuie) si pe cineva priceput care sa o schimbe (la un pret mai de bun simt)?
Credeti ca, in afara de curea s-a mai putut strica ceva, avand in vedere ca motorul mergea?
Sorin
Belea mare! Curea distributie rupta.
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Eu vreau sa-mi schimb cureaua de distributie (planificat). Am cumparat o curea Dayco (aprox 550.000 lei) si o rola intinzatoare (1.900.000 lei). Nu pot sa-ti spun ca ce am cumparat eu e bun, dar cureaua e cu dublu dinte (asa mi-a recomadat Catalin (WLD) si rola e FAG (Germany). Marian mi-a recomandat Dayco (din spusele lui el nu a avut probleme cu acest fabricant). In cazul meu trebuie schimbata nu atit cureaua, cit rola care a devenit abraziva datorita depunerilor de mizerie. Aici se vede iar mentalitatea romaneasca, care din comoditate, lipsa de bani si nu in ultimul rind inconstienta, alege sa schimbe doar cureaua, nu si rola. Fata de cele spuse de Eugen nu prea am de adaugat nimic. Daca rola s-a rupt in mers, asteapta-te la ce e mai rau, daca s-a rupt la pornire, poate ai noroc si doar s-au indoit niste supape si atit. In orice caz, trebuie desfacut motorul si vazut exact ce si cum. Daca e vorba de acelasi tip pe care mi l-a recomandat si mie Eugen, atunci pot sa ti-l recomand si eu, mie mi-a facut treaba buna (pe parte electrica). Cureaua pe care a cumparat-o Catalin si care s-a intins dupa 1000 de km este fabricata de Gates.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Re: Belea mare! Curea distributie rupta.
costeniuc scrie:Salut.
Credeti ca, in afara de curea s-a mai putut strica ceva, avand in vedere ca motorul mergea?
Sorin
De cele mai multe ori se indoaie supapele,se curbeaza chiulasa sau se sparg pistoane.
Oricum asezi matorul la punct normal, pui cureaua cea noua invirti cu mana motorul sa vezi daca nu cumva il tine ceva;dac merge usor il pornesti si atunci o sa sesizezi daca ai ceva defect...

Bafta.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
eugenro2001 scrie:Catalin (wld) stie ce curea NU trebuie sa cumperi, un mecanic stiu eu.
In ceea ce priveste motorul, cel mai rau poti avea supape indoite, piston spart, etc.
Daca esti din Bucuresti, da-mi un PM cand vrei sa te trimit la mecanic.
Intr-adevar am aflat pe pielea mea ce curea NU trebuie cumparata. In cazul meu slabiciunile pieselor se manifesta mai repede pentru ca merg mai violent.
Povestea e cam asa:
Dupa ~80000km cu o curea Pirelli adusa din vest m-am decis sa o inlocuiesc si am cumparat Contitech. Dupa ~ 10000km nu am mai putut porni motorul. Motivul? Cureaua s-a slabit si a sarit de la punct. Cand am demontat-o arata ca un elastic mai mare

Dupa aceea am cumparat Gates . Pentru ca patitul sufla si in iaurt, dupa 1000km am verificat cat de intinsa e si stupoare: s-a slabit si asta. Am retensionat-o si am mai mers ~ 1000km de atunci. Pana acum totul e OK
Marian recomanda Dayco pe care o foloseste de ceva vreme fara probleme. Am studiat si eu o astfel de curea si pare mult mai bine lucrata.
Vestea proasta e ca datorita caracteristicilor constructive, la motorul de 1600 de pe BX, ruperea curelei duce automat la deformarea supapelor.
Daca turatia la care s-a rupt a fost mai mare, s-ar putea sparge si un piston.

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Vezi ca e un topic legat de preturi placute frina fata BX. Uita-te acolo si vezi detaliile de contact. Dar mai intii eu zic ca trebuie desfacuta masina si vazut exact ce s-a stricat si eventual sa ne spui si noua.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Dragi forumisti,
Am luat cureaua (Dayco), am inlocuit-o, am invartit motorul cu mana (asa cum a recomandat Marian) si se parea ca totul este OK.
Cu emotiile de rigoare, am pornit motorul. A pornit "la sfert", insa se pare ca la cilindrul 3 exista un mic zgomot si se manifesta ca si cum nu ar functiona.
Am inlocuit bujia, insa fara nici un rezultat.
Eu cam banuiesc despre ce este vorba (probabil o supapa care nu se mai aseaza corect pe scaun), dar astept si ideile voastre.
Sorin
Am luat cureaua (Dayco), am inlocuit-o, am invartit motorul cu mana (asa cum a recomandat Marian) si se parea ca totul este OK.
Cu emotiile de rigoare, am pornit motorul. A pornit "la sfert", insa se pare ca la cilindrul 3 exista un mic zgomot si se manifesta ca si cum nu ar functiona.
Am inlocuit bujia, insa fara nici un rezultat.
Eu cam banuiesc despre ce este vorba (probabil o supapa care nu se mai aseaza corect pe scaun), dar astept si ideile voastre.
Sorin
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Sa intelegem ca nu ai desfacut motorul?...
Avind in vedere ca inainte de ruperea curelei motorul mergea ok si dupa se aude un mic zgomot, foarte probabil o supapa de la cilindrul respectiv nu se mai aseaza bine. Se pare ca trebuie desfacut motorul. Oricum ai scapat super ieftin.
Avind in vedere ca inainte de ruperea curelei motorul mergea ok si dupa se aude un mic zgomot, foarte probabil o supapa de la cilindrul respectiv nu se mai aseaza bine. Se pare ca trebuie desfacut motorul. Oricum ai scapat super ieftin.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
costeniuc scrie:Cu emotiile de rigoare, am pornit motorul. A pornit "la sfert", insa se pare ca la cilindrul 3 exista un mic zgomot si se manifesta ca si cum nu ar functiona.
Am inlocuit bujia, insa fara nici un rezultat.
Eu cam banuiesc despre ce este vorba (probabil o supapa care nu se mai aseaza corect pe scaun), dar astept si ideile voastre.
Cel mai concludent ar fi un test de compresie. Daca nu ai de unde face rost de un compresiometru, aduci pistonul respectiv la punctul mort superior (astefel incat ambele supape sa fie inchise) si bagi aer comprimat. In functie de locul pe unde iese areul (carburator sau evacuare) iti dai seama de supapa care nu mai inchide.
La motorul de 1600 chiulasa se poate scoate si fara demontarea motorului de pe masina. O duci la un atelier de rectificat si baietii de acolo iti vor spune exact ce trebuie schimbat.
Supape se gasesc la dezmembrari - motorul asta a fost montat si pe Peugeot 309 si 405.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru Shraunouw