Cine poate sa-mi spuna si mie de ce nu porneste un motor diesel iarna cand bujiile,pompa de injectie,bateria,antigelul,etc au fost verificate?
Este normal ca releul de bujii sa stea mai mult de 15 secunde si apoi sa taie curentul?(bujiile se incalzesc)
Am incercat si cu spray de compresie(ca la rabe),cu robot montat pe baterie sa-i dea putere mai mare,cu baterie de Saviem.... si tot degeaba.
Trasa porneste repede.Va multumesc pentru eventualele raspunsuri.
pornire motor diesel
Moderator: Echipa Tehnica
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Pornire motor diesel
Pornirea motorului diesel la rece poate fi influentata de o multime de factori(in afara de ce spui ca ai verificat tu):
1) la temperaturi scazute motorina congeleaza astfel nerealizindu-se pulverizarea(trebuie sa folosesti motorina de iarna).
2) filtrul de motorina trebuie schimat(este posibil sa fi avut putina apa si la temperaturi scazute ingheata sau infundat cu parafina).
3) fiind un motor cu aprindere prin compresie uzura excesiva a segmentilor ingreuneza pornirea.
4) motorul nu este pus bine la punct(incearca sa avansezi putin pompa).
5) electromotorul se invirte greoi(la electromotorul cu reductor,probabil satelitii sparti sau uzati).
Parerea mea este ca motorul este uzat daca porneste tras(tragindu-l ii imprimi o miscare de rotatie mai mare decit cea a electromotorului).
Releul poate sta conectat intre 15-30sec depinde pentru ce tip de bujii a fost costruit(rapide-9v, normale-11v sau lente-12v)sau fiind un releu cu bimetal acesta a imbatrinit si necesita o reglare(daca nu-ti arde bujiile lasa-l in pace).
1) la temperaturi scazute motorina congeleaza astfel nerealizindu-se pulverizarea(trebuie sa folosesti motorina de iarna).
2) filtrul de motorina trebuie schimat(este posibil sa fi avut putina apa si la temperaturi scazute ingheata sau infundat cu parafina).
3) fiind un motor cu aprindere prin compresie uzura excesiva a segmentilor ingreuneza pornirea.
4) motorul nu este pus bine la punct(incearca sa avansezi putin pompa).
5) electromotorul se invirte greoi(la electromotorul cu reductor,probabil satelitii sparti sau uzati).
Parerea mea este ca motorul este uzat daca porneste tras(tragindu-l ii imprimi o miscare de rotatie mai mare decit cea a electromotorului).

Releul poate sta conectat intre 15-30sec depinde pentru ce tip de bujii a fost costruit(rapide-9v, normale-11v sau lente-12v)sau fiind un releu cu bimetal acesta a imbatrinit si necesita o reglare(daca nu-ti arde bujiile lasa-l in pace).
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot