Motorul 1,7 TurboDiesel

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Motorul 1,7 TurboDiesel

Mesajde mbc » Lun 09-Iul-2007 21:41

Cam ce stiti despre motorul 1,7 turbodiesel pus pe masinile noastre cele de toate zilele? In primul rand ma intereseaza la ce turatie intra turbina si in ce conditii (sarcina, relanti, forta de apasare a pedalei). Ce stiti despre reglarile posibile pentru acest motor? ajuta la ceva daca turbina intra mai repede? este rglabil RPM-ul? Merci
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Lun 09-Iul-2007 21:58

turbina merge tot timpul, doar ca de la o anumita turatie devine foarte eficienta....din cate stiu eu.....cam dupa 2000 rot pe minut.
BX

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Lun 09-Iul-2007 22:12

si inca ceva..... turbina nu cred ca ar putea intra mai repede.......viteza de rotatie a turbinei e data de viteza de iesire a gazelor din evacuare....care evident ca sunt in legatura directa si cu forta de apasare a piciorului pe pedala :lol: .....ar putea poate intra mai repede daca i-ai regla relantiul mai mare, in sensul ca vei ajunge la turatii mai mari mai repede
BX

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 10-Iul-2007 14:02

la motoarele turbo problema care se pune e de cind incepe sa fie eficienta turbina. adica de cind presiunea pe care o produce e mai mare decit depresiunea motorului (vacuumul). indiferent de reglaje, turatia la care intra va fi acceasi, si anume undeva in zona cuplului maxim (1700-1800 rpm). singura modificare ce se poate face pentru a scadea sau creste turatia la care turbina se face simtita e schimbarea turbinei. pe scurt, o turbina mai mica va intra mai repede dar se va rasufla mult mai repede, adica ii va scadea eficienta la turatii mai mari. o turbina mai mare va avea eficienta sporita doar dupa o turatie mai mare si va tine mai mult sus in ture. de obicei constructorul face un compromis intre reprizele motorului si turatia maxima/fiabilitatea motorului. cu alte cuvinte, depinde ce urmaresti cu intrebarea, vrei sa schimbi ceva? sau doar sa stii? ca modificari se pot face fara investitii si schimbari majore
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst