Am o problema la BX-ul meu 19 TRS din 87 de cand am cumparat-o.Cand motorul ajunge la aprox. 3000 de ture, incepe sa vibreze caroseria (intra in rezonantza).E un "zarnait" ca de evacuare care atinge caroseria, dar mai puternic si se simte cel mai puternic in pedalier.Zgomotul vine din zona din fatza.Eu il percep ca fiind de undeva de la picioarele soferului si e destul de puternic.
Am controlat tot sistemul de evacuare si nu atinge caroseria nicaieri.Apoi am suspectat cadrul pe care sta caseta de directie,ca fiind slabit, dar e strans tambal.Apoi am controlat biela din dreapta jos (care tine motorul) dar e OK.
De celelalte 2 tampoane nu am putut sa-mi dau seama daca sant in regula, la prima vedere.Pe unde si la ce trebuie sa ma uit???
Zgomotul apare si daca turez motorul pe loc, dar e mai vag si pe o plaja de turatii mai mare (2000-4000 rpm)
Nu stiu cum se verifica acele tampoane de motor si realitatea e ca nici nu am avut timp sa studiez amanuntit problema.Mi-e frica sa nu imi cada motorul pe "unghii" si sa nu-l mai pot pune singur la loc.
Ma puteti ajuta cu niste sfaturi???
Cam cat costa aceste tampoane???
Zgomot la 3000 RPM
Moderator: Echipa Tehnica
problema poate sa apara la tamponul din partea dreapta a masini,este tamponul de sus,verificarea se face :-piulita de jos , pe contraaripa este un orificiu de vizitare acoperit cu cauciuc; piulita de sus este la vedere.Tamponul se verifica cu ajutorul unui levier.Tot la acest tampon mai sunt doua tampoane,fata - spate , fixate in caroserie.
verifica si tamponul de deasupra cutiei, sub baterie. daca e uzat poate modifica pozitia motorului care poate atinge ceva prin zona aia
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
khan si cbx - Am schimbat acum tamponul de cutie (de sub baterie)(15 RON-nou)am verificat si tamponul din dreapta....nimic!La fel face!
In seara asta am fost la colegii de la service-ul Fiat, am suit masina pe elevator si ...iar ...nimic.Pe elevator, chiar si bagand in viteze si turand, nu facea.Ce credeti ca a fost???
Pe tabla (scutul termic)care acopera cilindrul de forta de la servodirectie, bagand in viteze, atingea una din tijele de comanda de la schimbatorul de viteze.Am curbat acea tabla cu un levier si am iesit in probe.Nu mai face aproape de loc.Cred ca acolo trebuie montat un tampon din cauciuc moale (pe tija).Ea mai are unul, dar e mai in spate si previne lovirea tijei de caroserie.
Frumos nu???:).Si cat m-am tavalit pe sub masina!!!
Oricum, chiar si cu masina pe elevator, ne-a luat ceva timp pana sa ne dam seama de unde e acel zgomot.Treaba asta se intampla fiindca articulatiile sferice ale tijei respective sant mai slabe, iar tija se misca liber.
Dar revin; zgomotul acela de table intrate in rezonanta, era asa de puternic in masina (la acea turatie, in mers)incat ma ducea cu gandul la tabla rupta de pe masina.
In seara asta am fost la colegii de la service-ul Fiat, am suit masina pe elevator si ...iar ...nimic.Pe elevator, chiar si bagand in viteze si turand, nu facea.Ce credeti ca a fost???
Pe tabla (scutul termic)care acopera cilindrul de forta de la servodirectie, bagand in viteze, atingea una din tijele de comanda de la schimbatorul de viteze.Am curbat acea tabla cu un levier si am iesit in probe.Nu mai face aproape de loc.Cred ca acolo trebuie montat un tampon din cauciuc moale (pe tija).Ea mai are unul, dar e mai in spate si previne lovirea tijei de caroserie.
Frumos nu???:).Si cat m-am tavalit pe sub masina!!!
Oricum, chiar si cu masina pe elevator, ne-a luat ceva timp pana sa ne dam seama de unde e acel zgomot.Treaba asta se intampla fiindca articulatiile sferice ale tijei respective sant mai slabe, iar tija se misca liber.
Dar revin; zgomotul acela de table intrate in rezonanta, era asa de puternic in masina (la acea turatie, in mers)incat ma ducea cu gandul la tabla rupta de pe masina.
Am uitat sa completez...Zgomotul a persistat...poate ceva mai infundat,dar a persistat.Am incercat sa-l ignor,de si ma enerveaza,dar am zis ca voi descoperi la momentul potrivit ce e.Nu ma pot apuca sa demontez toata masina.
Am avut problema cu disjunctorul,despre care am scris pe forum si am observat ca talpa aceea de tabla a disjunctorului,care la 19 TRS e prinsa si de cutia de viteze,nu are surubul de prindere.Montez disjunctorul impreuna cu surubul lipsa si constat ca a disparut si acea zornaiala venita din zona pedalierului.Ce surpriza frumoasa!!!:).
Acea vibratie care apare la 3000 RPM nu a disparut,dar nu mai e suparatoare,fiindca adisparut zgomotul.Inclin sa cred ca e vorba de placa de presiune necentrata (exact cum a spus cineva mai devreme).
Asta e!Voi vedea cand voi avea probleme cu ambreiajul sau cutia!Sper,nu prea curand!!!:).
Am avut problema cu disjunctorul,despre care am scris pe forum si am observat ca talpa aceea de tabla a disjunctorului,care la 19 TRS e prinsa si de cutia de viteze,nu are surubul de prindere.Montez disjunctorul impreuna cu surubul lipsa si constat ca a disparut si acea zornaiala venita din zona pedalierului.Ce surpriza frumoasa!!!:).
Acea vibratie care apare la 3000 RPM nu a disparut,dar nu mai e suparatoare,fiindca adisparut zgomotul.Inclin sa cred ca e vorba de placa de presiune necentrata (exact cum a spus cineva mai devreme).
Asta e!Voi vedea cand voi avea probleme cu ambreiajul sau cutia!Sper,nu prea curand!!!:).
Zgomotul a reaparut de curand si parca e mai deranjant, dar pe aceeasi tonalitate.Asta dupa un drum mai lung.Stiti ce am gasit?!?...Placa de prindere din spatele a electromotorului, slaba si cu un surub lipsa.Am reusit sa gasesc un surub M7, am prins totul cum trebuie si nu mai face nici un zgomot.Acum e OK.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen