racire motor

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

g

Mesajde sandor mihai » Sâm 15-Dec-2007 14:20

hai sa va zic cum e cu garniturile.in primul rind nu de diametrul interior era vorba pentru ca presupunem ca ne trebuie la un motor de 1.9 deci diametru de 83.daca trebuia pt.1.7 cerea de 1.7. cu diametru de 80.
sunt mai multe tipuri (vreo 5, cel putin la marca elring si glaser) si sunt diferentiate doar de grosime.(la turbo,garnitura e metalica complet).daca tu esti sigur ca nu s-a mai umblat in motor iti recomand sa rectifici plan chiulasa fara discutie,altfel sansele de reusita sunt din start 50%,si sa pui o garnitura grosimea adoua.
daca dai chiulasa jos,pe partea dinspre bloc exista o adincitura mica care iti spune daca a mai fost rectificata chiulasa .daca gaura nu se mai vede,teoretic nu mai poti rectifica deoarece raportul de compresie( care e raportul dintre volumul cilindrului si volumul camerei de ardere din capul pistonului)creste periculos ,mai ales la motoarele cu compresie buna.e,din cauza asta ,cu cit rectifici mai mult din chiulasa ,cu atit trebuie montata o garnitura mai groasa.
deci nu e vorba de diametre,ci doar de grosimi daca ne referim la un anume motor.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

gar

Mesajde sandor mihai » Sâm 15-Dec-2007 14:23

si inca un raspuns pentru stan cristian: distanta pe care iese pistonul din bloc e o constanta care nu se modifica decit in cazul teoretic al rectificarii blocului.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 17-Dec-2007 18:42

abarth_mcm - Vezi ce scriu cei de la Haynes in manual.Daca pomenesc acolo de cele 3 tipuri de garnituri, e imposibil sa nu spuna si de ce.Incearca sa traduci cu atentie!!!
Eu nu am manual de Diesel.
Nu mai merge fara termostat, fiindca uzezi motorul (in special setul motor).Mai ales acum, iarna.Si nu ai nici caldura
Mi-e teama totusi ca te grabesti cu demontarea chiulasei.Vezi mai bine ce e cu pierderile din instalatie si schimba-i termostatul.Atat timp cat porneste si nu iti apar pierderi de apa pe la chiulasa, sau in ulei, chiar nu e problema.
Cu tot garajul incalzit, tot vei avea de spalat piese cu motorina, lucru pe care nu il poti face in garajul omului.O s-o faci afara in ger si n-o s-o faci cum trebuie.Plus multe alte treburi legate de frig.Altfel lucrezi cand sant 15-20 de grd. afara.
Si atat timp cat nu e urgentza si cat inca functioneaza...

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 06-Ian-2008 22:29

Am bagat masina in reparatie si am si rezolvat o parte din probleme.
Am dus-o la un mecanic cu garaj incalzit a.i. s-a lucrat f bine..am mai ajutat si eu...Astazi am dus-o acasa pe roti :)
Intai am demontat chiuloasa de pe masina.Am descoperit vreo doua mici puncte, unde am si sudat.Apoi am rectificat chiuloasa.Evident, am pus si alta garnitura de chiuloasa(pret 95 Ron) cu 3 gauri(gaurile acelea se refera la grosime).Am curatat chiuloasa, arata ca un bibelou.Am curatit duzele la injectoare(nu le am cam grozave ca le-am masurat dar imi e tema sa le schimb...pot nimeri unele proaste chiar noi fiind)
Am pus si semeringuri la supape ca uleiul sa nu se scurga si sa nu scoata fum eventual la vara.Modelul meu de motor nu era prevazut cu semeringuri.Semeringurile au costat 13 Ron si se potrivesc de VW.
Am schimbat cureaua de distributie(90 Ron) + rola cu patina intinzator (130 Ron).
Deoarece am demontat toata chiuloasa am dat evident si axu cu came jos.I-am schimbat acestuia cele doua semeringuri(50 Ron ambele)
Am schimbat si semeringul de la vibrochen(15 Ron)..dar nu mi se pare deloc grozav semeringul acesta...cred ca iau altul si il schimb din nou.
Am schimbat si pompa de amorsare motorina (85 Ron capacul ), precum si filtrul (22 Ron).
Am schimbat furtune mici retur injectoare(10 Ron)
Am cumparat termocontact pentru electroventilator (45 Ron) pe care o sa il montez saptamana asta impreuna cu placutele spate (50 Ron)
Am schimbat termostat (50 Ron) + am inlocuit intregul corp deoarece cel vechi s-a cam faramat cand l-am desfacut.
Mai am sa ii cumpar ulei....si cam atat pentru moment.
Am scos toata motorina din rezervor (era sorbul plin de gheata) si apoi am alimentat de la OMV cu Alpin Diesel.
Am decis sa schimb toate astea la masina tocmai sa fiu sigur pe ea si sa nu mai am surprize neplacute.
La partea electrica trebuie sa ma duc la cineva specializat sapt asta sa imi monteze termocontactul si sa imi verifice si electrica in general..sonde..etc..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 06-Ian-2008 22:45

Afacerea asta m-a costat cateva milioane bune(nu am facut un calcul..cred ca in jur de 8-9 milioane), atat piesele cat si manopera.Dar nu vroiam sa mai stau cu teama..merge...nu merge...asa sunt sigur.Si sper sa nu mai am probleme.
Urmeaza sa o inscriu si pe numele meu(nu facusem actele anu trecut ca pierdeam asigurarea pe un an de zile).Am facut identificarea la RAR si faza dura...nu mai am placuta cu serie la motor, a zburat.A venit proprietarul..a dat o declaratie la notar ca nu a schimbat motorul si s-a rezolvat.Mi-a modificat C.I. si mi-a scris..."serie motor nu poate fi poansonata.fara serie" . Mi-au dat identificarea si totul e OK, decat ca eu nu am serie.(RAR-ul mi-a zis ca nu e nicio problema din moment ce s-a modificat C.I si mi s-a eliberat identificarea)
Pentru cine intereseaza..am o curea noua de distributie la cutie(vechiul proprietar mi-a dat-o de-abia acum doua zile ca a gasit-o pe acasa din intamplare....ghinion..eu deja cumparasem alta).Pretul ei in magazin e 90 Ron...eu as vrea sa o dau la schimb cu altceva si nu pe bani...
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 07-Ian-2008 17:31

Azi am pornit masina din nou...fiiind a doua zi de cand am adus-o de la reparat.A pornit fara probleme la primul automat si merge f frumos.Inca nu am iesit la drum lung sa vad cum se comporta.Eu zic ca a iesit un lucru bun, mai ales ca s-a migalit f mult la ea aproape 2 saptamani si in plus am pus piese noi.Mai sunt mici retusuri dar se rezolva.Cu timpul ii voi schimba si duzele la injectoare pt ca are un ffff mic tremur la pornire ce dureaza vreo 2-3 sec. Sper sa nu mai apara alte probleme.In rest...ce sa zic...ar mai fi sfera centrala incarcata sau schimbata..dar mai merge o perioada pt ca nu tacane precum o mitraliera. :lol:
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 07-Ian-2008 17:40

@abarth_mcm: sfera centrala am eu. Detalii pe privat.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen